Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kuolinilmoituksissa oli kutsu muistotilaisuuteen. Samalla toivottiin, että kukkatervehdysten sijaan muistamiset lasten tilille + tilinumero.

Kommentit (16)

Kukkien laskeminenhan on hautajaisissa " ohjelmanumero" (anteeksi tökerö ilmaus...). Tehdäänkö noissa tapauksissa sitten niin, että omaiset käyvät vain vuorotellen lausumassa jotain arkun ääressä?

Mun mielestä paaaaaljon fiksumpaa käyttää kukkarahat ihan mihin tahansa muuhun ts. joko lahjoittaa johonkin syöpätutkimukseen tms. tai jos kuolleella pienet lapset niin lasten tilille tulevaisuutta varten.

Äitini kuoli vuosi sitten ja sekä isäni, minä että veljeni (asumme siis kaikki omissa kodeissamme) saimme hirmuisen kasan kukkia kotiin. Muistaminen tuntui tietysti hyvältä, mutta KUKKAKAUPPAFIILIS itseasiassa aika pelottavalta ja mua ahdisti kun kukkia pilvin pimein joka paikka täynnä. Ja mielessä kävi, että kun ei surukimput mitään ilmaisia ole, niin jos kaikki se raha laitettais syöpätutkimukseen niin siitä voisi jotain hyötyä olla (sais vaikka jonkun huippututkijan puoleksi päiväksi hommiin ;) ). Äitini siis kuoli äkillisesti ja yllättäen syöpään, jonka syntyä ei tunneta ja johon ei ole hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

niin ymmärrän. Lasten tulevaisuudesta on varmaan leskellä suuri huoli.

Jos taas " lapset" ovat aikuisia ja huolissaan perintöveroista, niin minusta todella moukkamaista. Ymmärtäisin vain jos " lapset" olisivat esim. toimeentulotuella tai asunnottomia tai muuten puutteessa.

Hyväksyttävää vain jos lapset joutuisivat maksamaan isänsä velkoja, mutta näinhän ei ole, korkeintaan jäävät täysin perinnöttömiksi.

Musta toi on kyllä noloa.

Nämä " kukkarahat toivomme laitettavan syöpäyhdistyksen tukitilille...." jutut on enemmän kuin ok, mutta lapsille... ei kuulosta fiksulta.

Esim. sairas henkilö joka tietää kuolevansa ja on huolissaa lapsistaan sekä heidän toimeentulostaan. Ajattelee ettei tarvitse kukkia ja ne rahat voitaisiin esim. lahjoittaa hänen lapsilleen. Ja on esittänyt toiveen tälläisestä ilmoituksesta

Erityisen mauttomalta se tuntuisi tässä tilanteessa, koska surevat omaiset eivät voisi jättää viimeistä tervehdystä vainajalle.

Kuvottavaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat