Kommentit (14)

[color=#8B008B]Kiitti kommenteista kakkaamattomuuteen! :) Täytyypä moista harkita..

Meilios on mammanalku77 @ hotmail.com, meilaa niin lähetän kuvat!

Mammis & Oona

P.S. Oona on päikyillä vaunuissa JEE!!! :) Käveltiin 1,5h ja nyt on jatkanut unia terassilla jo 30min lisää..[/color]

[color=#8B008B]Oona nukkuu vieläkin!!! Ääk.. Täytyy kohta mennä metelöimään jotta heräisi ¿itsestään¿.. ;)

Oltiin eilen miehen kanssa kahdestaan syömässä ja AI KUN OLI NAMIA RUOKAA! Ja mansikkamargaritankin söin! ;) Oona oli ollut kiltisti mummon & papan kanssa meillä. Olivat käyneet kävelyllä ja neiti oli nukkunut jotkut 45min iltaunet vaunuissa. Keittelin illalla vielä mansikoita hilloksi, nami.

Tulin vain nopsaa sanomaan heipsis, lähdetään jonkun ajan päästä Oonan kanssa kaverin luo (45min ajomatka autolla) kyläileen ja illalla menen body pumppiin, joten voi olla kiireinen päivä.. Tulen palstailemaan sitten iltasella jos vaan ehdin.. :)

Mammis & Oona [color=red][size=3]♥[/size][/color]

P.S. Oonalla vihdoin tuli se kakka eilen! ;) Ja sellanen ydinräjähdys olikin että hui olkoon.. Koko tyttö oli ihan kakassa niskaa myöten. Ääk.[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla

piti tulla Mammikselle kommentoimaan tuota kakkaamattomuusasiaa - meillähän ollaan siinä jo ihan eksperttejä :)

Nakki kakkasi about ekan elinkuukautensa " normaalisti" , sen jälkeen viikon välein tai harvemminkin. Pari kuukautta tais mennä niin, ettei itse tuntunut siitä pahemmin kärsivän, mutta sitten tuli kyllä jo tyttökin tuskaiseksi. Ja tuo kakkaamistiheys oli siis jatkuvasti tuota samaa, kuukausitolkulla - IKINÄ ei tullut kakkaa alle viikon välein. Koitettiin hierontaa, " pumppaamista" , mallasuutetta ja apuaeneesenäämuistamitäkaikkea - tuloksetta. Sit käytiin lääkärissä, kun Nakki oli 4kk ja selvästi jo kärsi tuosta vaivasta. Lääkäri kehoitti aloittamaan kiinteät (ja sanoi muuten, että " rintaraivarit" johtuisivat ainakin osittain tuosta suolen toiminnasta -> kun suoli on ihan täynnä ja vauva alkaa syömään, suolen toinen pää kramppaa). Niinpä me sit aloiteltiin luumusosetta maistelemaan kun Nakki oli about 4,5kk. Aika nopeella tahdilla edettiin kiinteiden kanssa ja kas kummaa, suolikin alkoi toimimaan! Jälkiviisaana vähän kaduttaa, etten aloittanut kiinteitä heti kun lääkäri niin kehoitti, vaan odotin vielä pari vkoa. Tytön vointi on nimittäin nyt silminnähden parempi :) Ei tuo Nakin suoli vieläkään mikään yliaktiivinen ole todellakaan, mutta nykyään kakkaa sentään kerran 1-2 päivässä.

Tämmöinen kakkaesitelmä tähän väliin!

Mikäs sun mailiosoite Mammis on? Mielelläni ottaisin treffikuvat vastaan - kiitos vaan huomaavaisuudesta :)

Nyt taidan tehdä Pajuskat ja alan siivoomaan...

Makkara

[color=#8B008B]Oona ottaa ekoja tehounia puuhiksessa.. ;) Sen täti meni eilen sekaisin kaupassa ja osti sille IHANAN lelun, sillä se leikki kunnes uuvahti! Myös uikkari löytyi (Oona itse valitsi ¿ kahdesta vaihtoehdosta tarttui toiseen) sekä yksi uusi pyjama (entiset alkaa olla liian pieniä). Tänään pitäisi vielä löytää jostain kaupasta uimavaippoja. Ne kun oli Prismasta loppu.

Kakkavaroitus! ;) Tosi kurjaa kun Oona on kakannut tähän asti melkein poikkeuksetta joka päivä. Nyt ei ole tullut yli 2 vuorokauteen kuin yksi märkä pieru. :( Toisella taitaa olla aika tukala olo välillä. On kyllä suurimman osan ajasta ihan oma itsensä mutta varsinkin illalla rupsuttaa ja itketyttää kovasti. Onko teillä ollut täysimetyksen aikaan samanlaista ongelmaa ja miten olette saaneet kakat tulemaan? Olen hieronut vatsaa, jumpannut jalkoja sekä hieronut jalkapohjista. Näin se onnistui viikonloppuna mökillä.. mutta nyt ei ole tuottanut tulosta. Oisko se mallasuute sellasta mitä kannattais kokeilla?

AURORA ¿ mekin lähdetään reissuun 14.9.!!! Tosin vain viikoksi.. Ehkä nähdään sit lentokentällä! ;)

MAKKARA ¿ olipa kiva kuulla teistäkin! Nakki vaan kasvaa hienosti! ;) On se niin suloinen tytteli! Jos muuten vielä haluat ne pari kuvaa sieltä edellisiltä treffeiltä niin meilaa mulle..

TITI & Vimpula ¿ HIRMUISAN ISOT ONNITTELUT TEILLE! Ihanaa vauva-arkea! :))) Täälläkin pillitettiin kun luin synnytyskertomuksesi!!!

OPELLE & Ainolle sekä AMYLLE & Emmille huiskutukset!

Tänään illalla mennään miehen kanssa juhlimaan 4v hääpäivää! Mennään jo alkuillasta syömään johonkin ravintolaan ja Oonan mummo & pappa tulee tänne hoitamaan neitiä. Kiva päästä kahdestaan syömään, se onkin eka kerta meille Oonan syntymän jälkeen (oltiin kyllä kerran häissä ja siellä syötiin, mutta eka ravintolakeikka kahdestaan). Jep, nyt on mentävä puuhastelemaan, kohta Oona kuitenkin säpsähtää hereille.. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Mukavaa leffaa huomenna lähtijöille! :)

Mammis & Oona [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]

Rauhallinen päivä... Taisi olla niin mukava ilma ulkona ettei kukaan ehtinyt linjoille=)

Äiti oli siis tänään käymässä ja Oliverin kummit kanssa. Sit illalla syötiin ja kiukuteltiin (Ei tippaakaan maitoa taas huolinut!) eikä puurokaan maistunut eli perunaparsakaalisosetta meni 1prk yöksi. On meilläkin eväät;) Kaikki missä on maitoa tökkii! Mulla ollut syntyessäni maito ja vilja-allergia ja join soijamaitoa + hirssi-, tattaripuuroa söin reilu 1-vuotiaaksi. Nytpä siis mennään varmuudeksi allergialäääkärille tuo maito poissulkemaan. Koska vauvat ei aina oireile masulla tai iholla vaan jättävät vain syömättä kun jotenkin tietävät ettei sovi. No, toivottavasti ei meillä allergiasta kyse!=(

Miten tarkkoja muuten olette osta karies-pöpöstä. Kun siitä ollut av:lläkin juttua. Eli kun mä olen välillä kokeillut omalla huulellani lusikasta onko sose vielä kuumaa, ja O juonut mun vesilasista vettä. Odottaa sohvalla kädet ojossa kun näkee mun juovan:) Eli täytyykö nyt noi molemmat tavat unohtaa heti?? Nyt vasta aloin asiaa ajattelemaan, eli olenko saanut jo vahinkoa aikaiseksi? Ja mihinköhän asti tuota saman lusikan käyttöä pitää välttää? Eikö vanhempana edes voi antaa omasta lusikastani jotain maistaa? *apuva*

No nt mies kolaa ovella, tuli tennistä pelaamasta. Palailen siis aamulla, öitä!

A & O

[color=CD1076]No onpas ollut kiireiset pari päivää! =) Emiliina on pitänyt äiskää valveilla öisin heräämällä parin tunnin välein ja mä en sit oo enää saanut unta..sit kun just oon siinä maailman ihannimmassa välitilassa (u KNOW what i' m talking about!) niin sit se herättää taas todella vaativasti! Huoh. =)

Ollaan nyt aika tositarkoituksella tänään katseltu isompaa kämppää. Löydettiinkin yks ihan kiva sieltä mun iskän läheltä (rivari 3h+k, 80,5m2) ja laitettiin siitä sit joku jonotusnumerohässäkkä vetään. Omaa ei uskalleta ostaa, mutta toi ois sellainen asumisoikeushäsä. =) Saas nähdä saadaanko..Siitä sit enempi jos on ajankohtaista..=)

AURORA: hyvältä kuulosti teidän ruiskuleikki! =) Hyvä, että edes jonkinverran saat sitä maitoa alas Oliverille! Kaikki keinothan on sallittuja..=) Harmi, ettei enää tänään tepsinyt, mutta toivottavasti taas huomenna menee! =/

MAMMIS oli miettinyt kakkahommia =D Mä en oo koskaan oikein tajunnut (?) stressata moisista. Emiliina kakkas välillä aika kellontarkkaan joka pe-la l. kerta viikkoon ja joskus oli pidempikin väli. Nyt kun oon noita soseita antanut niin tuli pari päivää 2-3 kertaa päivässä ja nyt on taas hiljaisempaa..=) Ei oo koskaan valitellut mahaansa eli en kai siksi oo tajunnut mitenkään pitää epänormaalina tai ryhtynyt mihinkään houkutushommiin..Tai noh..joskus kun sitä puppatti oikeen kovasti niin pidin sitä mahallaan sylkyssä tyynyn päällä jonkun vartin ja se puppaili masun tyhjäksi ja kilju innosta..XD Mutta, mutta..Eikös levolacia saa antaa ihan pienille jo? Mä oon antanut sitä joskus meidän kissulle ja se on kyllä sillekin auttanut..piuh. en keksi parempaa..=) Tsemppiä!

PAMPULAN Ada on oppinut jo vaikka mitä..=) Meidän Emiliina vaan juttelee ja pyöriskelee kyljeltä kyljelle..=D Meillä oli kans toi tissille nukahtaminen/nukuttaminen (?) ongelma..tai ei nyt ihan ongelma kun sain aina hivutettua tissin suusta niin, ettei herännyt ja sit siirrettiin se muualle paapaan..Meillä on myös edelleen ns. maitotyyny käytössä eli sen päällä aina rötköttää..Sit alko itsestään tehdä niin, että jotenki taisteli aina hereille kun meinas nukahtaa niin nyt laitetaan se aina sitteriin (aika makaavaan asentoon) maidon jälkeen jonkun unirätin kanssa ja heijataan sitä " veneenä" edestakaisin niin kuin laineilla (kiertelee ja kaartelee kans nähtävästi XD) ja siihen nukahtaa aina. Poikkeuksetta. Joskus kyllä tietty pitää heijata joku 20 minsaakin, mutta lopputulos on taattu. =) Siinä me annetaan nukkua ja iltasin sit siirretään meidän väliin ku mennään itsekin nukkuun..Niin ja Emiliina ei siis syö kans tuttia..Pointti kai siis oli se, että meillä se unirätin lutkutus ajaa sen tissin asiaa ja onhan se hyvä jos Ada tutin kanssa nukahtaa? Luoja tietää oliko tästä YHTÄÄN apua sulle, mutta kunhan kerroin.. =)

Karieksesta oli juttua..Mä oon ihan ehdoton kans, että mitään mikä on ollut meidän suussa ei mene Emiliinan suuhun. Aurora kans kyseli, että voiko joskus antaa samasta lusikasta.." Bakteeri siirtyy yleensä äidistä lapseen syljen välityksellä, joko suoraan, tai esimerkiksi lusikan nuolemisen kautta. Tartunta tapahtuu 1-3-vuotiaana maitoposkihampaiden puhkeamisen aikana. Mitä aikaisemmin ja mitä runsaampana tartunta tapahtuu, sitä hankalampi mikrobikasvusto lapsen suuhun syntyy." MUTTA " Karieksen syntyyn tarvitaankin kaikki kolme tekijää: hampaat, mikrobit ja sokeri." Eli tuskin olet vielä saanut vahinkoa aikaan! =) Mä tosiaan vältän nyt jo kaikkea suukontaktia vaikkei sokeria vielä syökään niin ei tartte miettiä millon tarttee lopettaa esim. suulle suukottamisen..=) Ja onhan Emiksellä jo 2 hammasta! =D Tässä vielä sulle toi sivu mistä lainasin noi otteet: http://www.poliklinikka.fi/?page=6145294&id=4492735

Piuh. Nyt pitää auttaa miestä vielä parissa rapsassa ja sit nukkumaan..

Ihanaa torstaita siis kaikille!!

t. poppis ja Emiliina aamulla 6kk!!!

ja Mammikselle hääpäivonnitteluja vähän myöhässä...! Meilläkin kolmas hääpäivä ens tiistaina :)

Emiliinalle paaaaljon onnea! Kyllä taas täytyy todeta, että aika todellakin rientää...justhan se Poppis unelmoi AA-synnytyksestä ja pohdiskeli, miten saa vastasyntyneen pidettyä hengissä ;)

Poppikselle onnea asuntohommeleihin! Ja hatunnosto nukutusviitseliäisyydestä! Täällä sen verran laiska mama, ettei taitais jaksaa " veneilyhommia" ... :)

Voiskohan Pompulan Adan nukahtamiseen auttaa The Yöpaita?? Tai tuntuisko susta lempeämmältä " hoitaa homma" yöpaidan kanssa? Eli annat tissin sijaan Adalle yöpaidan, joka tuoksuu sulta ja on mahd paljon kieritelty maidossa... Miltä kuulostaa?

Kariesta en oo vielä älynnyt ees miettiä, mutta en oo kyllä antanut samasta lusikasta tms. Luulisin, että jatkossa mennään samalla linjalla.

Ah niin ihanaisesta kakasta vielä... Eli se on tosiaan ihan normaalia, että rintaruokittu vauva kakkaa tosi harvoin (oliko peräti 12 päivää vielä normaali?? en oo varma) MUTTA aina ei silti tuskatonta. Meillä Nakki tosiaan aika pitkään oli ihan tyytyväinen tilanteeseen, mutta sit alkoi selvästi oireilla, jolloin asiasta tuli ongelma. Olikos Mammiksen Oonalla jotain tuskaisuutta tuohon liittyen?

Meille on tänään tulossa hoitolapsi muutamaksi tunniksi, semmoinen Nakkia n. kuukauden vanhempi poitsu. Isä-Kyrsä käski pitää silmä tarkkana vahtia, ettei lähentele meidän prinsessaa... ;)

Makkara & Nakki 5+kk

Jaahas, taas koitti arki, neljän viikon lomailun jälkeen tekee kyllä olla ihan hyvää olla kotona vaikka oli kyllä aivan ainutkertaisen hauska loma. Vaikka vauvan kanssa on aina omat rumbansa kun on vieraissa paikoissa ja kaikki pitää kaivaa laukuista joissa on sekaisin puhtaat, likaiset, minun vaatteet, miehen vaatteet ja Adan vaatteet, niin silti oli kyllä aivan ihanaa. Kyllä tuo vauva rikastuttaa elämää aika tavalla:)

Olen jo parina iltana ehtinyt lukemaan pinoja läpi mutta nyt vasta ehdin jotain kirjoittamaankin mutta kyllä aikalailla ahdisti lukea tuota " läpsimis-pinoa" , vitsi että ihmiset osaa olla älyttömän ilkeitä, uskaltaako tänne mitään kirjoittaakaan jos joku siitä saa jonkun yllykkeen ja alkaa minun sanomisiani ja tekemisiäni tuohon tyyliin ruotimaan.. Mites tänne enskoihin onkin osunut näin saman henkistä porukkaa, kaikki on toisillensa kannustavia ja myötäeläviä mutta näin ei taida ihan kaikilla muilla tahoilla ollakaan. No, ehkä nyt kuitenkin uskallan jotain kirjoitella mutta kyllä harmittaa sen puolesta ketä siinä osoiteltiinkin:(

Vähän kuulumisia: Ada on oppinut viimeisen kuukauden aikana vaikka mitä ihania taitoja, ryömi ei ihan vielä mutta nousee reippaasti käsien varaan ja välillä taas nostaa pepun pystyyn mutta ei siis yhtä aikaa. Osaa pyöriä napansa ympäri ja peruuttaa sekä nyt viimeisimpänä on tullut päriseminen, ou jee se on hauskaa varsinkin syödessä:)

Aurora joskus taisi olla sinulla puhetta siitä että Oliver viettää yönsä pyörimällä mahalleen ja sitten heräävänsä siihen. Minä taisin kommentoida siihen että meidänkin Ada teki sitä mutta oppi sitten nukkumaan mahallaan. Olipas se tyhmästi, tai ainakin ennenaikaisesti sanottu... Viime yöt on siis mennyt taas aika lailla hulinoiden, tuntuu että koko ajan saa olla kääntämässä tuota touhutiinaa takaisin selälleen. Viime yö oli kyllä aikasta upea, neiti söi vain kaksi kertaa eikä kääntynyt kertaakaan mutta en viittis leijua liikaa, tässä on juuri yö koittamassa ja tuollaiset leijunnat tuppaavat lentämään takaisin silmille ennemmin tai myöhemmin. Ehkä pitäisi hankkia se " Pehmeä matka höyhensaarille" tai mikä sen kirjan nimi nyt onkaan.

Kakka-asiasta oli myös ollut puhetta, meillä on Makkaran kanssa mennyt tuo iki-ihana huolenaihe aika samoilla raiteilla, Ada tykkäsi ennen kiinteitä (tai siis tykkäsi ja tykkäsi...) panttaa kakkaa aina sellaiset kymmenen päivää, välillä se piti auttaa ulos ihan microlaxin kera, ei auttanut pumppaukset eikä minun luumun syönnit eikä mikään, mutta nyt kun on alkanut kiinteitä menemään sellainen puolipurkkia kerralla ja ainakin 1 " ateria" on luumua, niin kakkaahan on tullut niin maan perusteellisesti, on vänkää huomata että perinteisen niskakakan lisäksi on olemassa myös niska-vatsa-ja kaulakakka. Innoissani selitin näitä kakka-asioita broidille ja sen kaverille, ja tämä kaveri totesi että ei ne kakka-murehtimiset vielä siihen vauvaikään lopu, velipoikansa laittaa aina matkoilla ollessaan äidin tekstiviestin loppuun " kakka on kiinteää" , (jos näin siis on) niin äidin ei sitten tarvitse huolehtia;)

Yks juttu on minua jo pitkään mietityttänyt, eli vauvan nukuttaminen. Ada kun tottui nukahtamaan rinnalle, mikä oli ihan helppoa ja kätevää, niin kauan kunnes syömisrytmi alkoi siitä kärsimään, tuntui että vauva oli ihan koko ajan tissillä, ensin syötiin ja sitten mentiin nukkumaan jolloin taas syötiin ja lopulta tissi piti olla suussa puolen tunnin välein, vaunuunkaan ei voinut enää nukahtaa kun ei ollut tissi suussa. Ja ongelma on myös se että minä olen siis ainut henkilö näine iki-ihanine tisseineni kuka Adan pystyy nukuttamaan ja päätettiinkin sitten että opetetaan Ada nukahtamaan tutin kanssa, nyt ainakin alussa meidän sänkyyn mutta myöhemmin sitten ehkäpä omaan sänkyyn.

Jotenkin vaan tuntuu että onko se ihan epäreiluta vauvaa kohtaan, Ada kun niin kovasti tykkää olla tissillä.. Tai no, nyt Ada jo nukahtaa ihan kivasti tutinkin kanssa eikä enää oikein edes suostu nukahtamaan tissille mutta silti on haikea olo ja mietityttää että teinköhän sittenkin tyhmästi... Jep jep, joku olisi tämänkin saanut ehkä tiivistettyä yhteen lauseeseen mutta minusta on kiva kierrellä ja kaarrella;)

öö, nyt ehkä lopetan, ei tätä enempää kukaan jaksa lukea.

Anteeksi myöskin kommentoimattomuuteni, olen loman jälkeen vielä vähän pihalla jutuista.

Pampula ja Ada 5kk++

kylläpäs eilen todellakin myrskysi, koiralla on ulkona pieni uima-allas ja vettä tuli täällä niin kovasti, että allas melkein täyttyi..

Kahta edellistä yötä kun ehdin jo kehua niin viime yönä palattiin taas hulinoihin, ekan 2h pätkän jälkeen herättiin taas tunnin välein, söi kyllä vasta ennen viittä, rauhoittui sitä ennen tuttiin ja tassutteluun, ja sitten nukkuikin hiukan yli kahdeksaan, epätoivo iskee¿ vielä kun lukee toisten öistä kun on herätty vaan syömään kerran tai kaksi ja taas jatkettu unia ja pätkät on ollut huippupitkiä, olen kieltämättä kovin kateellinen :o) koskakohan meillä opitaan nukkumaan :o(

MAMMIS: uskomaton tyttö tuo teidän oona, kun kesken leikin nukahtaa puuhikseen, meillä tuo nukkumaan meneminen on aina aika aikaa vievä projekti, joten kade kyllä olen :o)

Meillä eemelin vatsa on aina toiminut huonosti, mutta nyt kun saa kaurapuuron aamuin illoin vatsa toimii kovasti jumppaamalla, en edes muista koska eemeli olisi itse kakat ähissyt, mutta nyt kakka tulee siis jumppaamalla oka tai joka toinen päivä ja voi tulla kaksikin kertaa päivässä, mikä joskus oli varsinainen ihme¿ mutta ennen mössöjä mallasuute oli hyvä juttu ja kakka tuli vähän helpommalla ja eemeli ainakin tykkäsi sen maustakin eli mielestäni kannattaa koittaa¿heti se ei kyllä meillä toiminut, mutta säännöllisin välein kun antoi niin vatsa alkoi tyhjetä :o)

Mukavaa ravintolareissua ja hääpäivän juhlintaa teille!

TITILLE onnittelut pienestä prinsessasta!

AURORA hienoa, että teillä taas viime yö oli normaalimpi (meillehän tuo olisi unelmien täyttymys :o) ) ja oliverkin hiukan on saanut maitoa, hyvä, hyvä! ja kiitos vakuutusneuvonnasta :o)

Heipat OPELLE ja AMYLLE sekä tyttösille!

NINCA mites koiran vointi? toivottavasti vaan parempaan päin..

Nyt kun eemeli taas unten mailla niin siivoomaan tarttis ruveta, huomenna tulee kaveri meille parturoimaan pikkusiskon ja mun pään, sunnuntaina kun on ne rippijuhlat¿

Eemelin unien jälkeen tarttiskin lähteä kaupoille..

Mut palailen kun taas kerkeän¿

toivottavasti aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

Pajuska+eemeli 5kk+2vko

Onnittelut Titille tytöntylleröstä ja tervetuloa tänne puolelle!=)

Ope, joo ei meillä nukuta rintarepussakaan. Oma sänky tai kylässä mikä sänky vain kelpaa. Pääasia että saa levitettyä itsensä selälleen tai kyljelleen ja kädet pään jatkoksi;) Nukkuu toooosi leveästi!

Mä kokeilin eilen lääkeruiskua ja sillä menee maitoa alas sen verran kun jaksaa sitä leikkiä, eli noin 30-50ml kerta. Parempi kuin ei mitään! Äskenkin ennen aamupuuroa " ruuttasin" suuhun yhteensä 40ml, sit tulikin täysi stoppi ja suu pysyi kiinni=( Taisi tajuta että tää ei ookaan leikkiä vaan juomista...

Makkara, kyllä me voitais varmaan piipahtaa joku päivä, mutta viikolla 18:30 mennessä oltava kotona ja ilta rauhoitettava. Kunnes kaikki täällä ok. Nakki onkin pitkä tyttö jo, Oliverkin oli lyhyempi=)

Amy, soitellaan treffaamisesta kun saat miehuksen pois jaloista;)

Eilinen ilta meni suht hyvin. Heti kun heräsi päikyiltä 18:00, mies sai juotettua 100ml kun oli vielä unenpöppörössä. Sit syötiin iltapuuroa 19:30 aika hyvä annos ja illalla leikittiin ruiskun kanssa ja sain velliä menemään vielä 50ml 20:30. Sit untenmaille ja herätys syömään 06:00, aamuun heräsi 08:30. Eka normaali yö aikoihin, katsotaan mitä ens yö tuo tullessaan.

Äiti tuleekin kylään aamupäivällä, joten nyt pukemaan päälle ja aamupalalle.

Aurora & Oliver 5,5kk

Meidän tytöllä on päiväunet vähän hukassa, joten ei paljon tänäänkään aikaa palstailuun... Yöunillekin oli tosi vaikea pientä saada vaikka näki, että toinen on ihan rättipoikkiväsynyt. No, unta takana nyt vajaa tunti ja ajoittaisesta äheltelystä huolimatta näyttäisi unet jatkuvan.

Huomenna emme siis suuntaan leffaan. Katsotaan uudestaan kun tytöllä ikää vähän enemmän.

Kärryteltiin tänään kirpparille ja kaupoille.. ja ihania vaatteita niin tyttönen kuin äitikin sai. =)

Pampulalle pakko kommentoida, että meillä tyttö myös nukahtaa yleensä tissille. Joskus, kuten tänään, uinahtaa tissittelyn jälkeen syliin kun hyssyttelen. Mulla kun ei oma maito riitä niin mielelläni annan tytön tissitellä aina kun vain suostuu. Katsotaan nyt miten kauan näin edetään.

Väsyttää niin kovasti, että nukkumaan mentävä.

Hyvää yötä kaikille, iida-linnea ja unissaan tuhiseva tyttönen

Viime yö oli kamala!!=( Ei ole O valvottanut IKINÄ ennen yöllä, paitsi 2 viikon ikäisenä piti mua yhtenä yönä 35min. hereillä (muistan niin selvästi sen kun ollut ainoa kerta).

Eli alkoi huuto yhden aikaan ja toinen sessio kuuden aikaan, piti niistää nenu, yski aika paljon ja nälkä oli mutta oksensi maidot pihalle kun 45min suostuttelun jälkeen suostui 100ml syödä... Lääkärille aika parin tunnin kuluttua, tuli mieleen että voisko olla vaikka korvatulehdus?! Kun nukkuu aika paljon, yskii ja tosiaan tuo pullo ei kiinnosta (voisko imeminen tuntua korvissa ikävältä). Oksensi illalla riisipuuronkin, eli kaikki missä maitoa tökkii ja jos menee sisään niin tulee samantien ulos... *piuh*. Elikkäs onkohan tää maitoallergiaa vai selvittäiskö " vaan" korvatulehduksella tai muulla diagnoosilla. Jotenkin toivon että ois vaikka joku tollanen tulehdus mikä hoidettavissa. Kun lapsella ei ole hyvä olla, on kiukkuinen kun nälkä, muttei kelpaa kun soseet ja nekin aika niukasti. Nukkui eilenkin päikkäreitä yli 6h, niinkuin edellisisnä päivinäkin. Eli uni lisääntyy, tosin selväähän se on ettei jaksa valvoa kun ei syö!!=(

Sori vuodatus, palailen kun lääkäristä kotiudutaan!

A & O

Ihan ekaksi PALJON ONNEA Emiliinalle! Ja toivotaan Poppis että löytämänne asunto on pian teidän uusi koti. =)

Aurora, voi kun selviäisi mikä teidän pikkuista " kiusaa" . Tietysti kurjaa jos on korvatulehdus, mutta varmasti helpottaisi jos jokin selkeä syy löytyisi Oliverin pahaan oloon. Pikaisesti parempaa vointia lähettelemme!

Mammis ja Oona menossa kyläilemään. Toivottavasti on kiva reissu!

Makkara, kannattaa tosiaan vähän kattella mitä pikkuiset keskenään puuhaavat. ;) Mellä kun käynyt poikia neidillä kylässä niin iskä muistanut myös " varoitella" , jotta perään katson, hih! =)

En ole ihan varma miten aikaisin tyttö heräsi viime yönä, mutta aika aikaisin siirtyi meidän väliin nukkumaan. Aamulla noustiin lähempänä yhdeksää. Sitten tämä äiti olikin taas ihan ihmeissään kun ei millään meinannut pikkuinen käydä päikkäreille. No, sitten kun uni tuli niin unta riittikin kaksi tuntia! En muista milloin tyttönen olisi noin pitkät unet päivällä nukkunut!

Oi, nyt tuolta sängystä kuuluu niin suloista jokeltelua että on ihan pakko mennä seurustelemaan. Sitten suunnataan ruokakauppaan. Huomenna on tulossa kahteenkin kertaan vieraita, joten jotain kivaa tarjottavaa käydään ostamassa.

Voikaa hyvin kaikki! T: iida-linnea ja tyttönen melkein 12 viikkoa

No ei vaiskaan, kyllä me ekan kerran herättiin jo puol kasilta mutta mentiin takas ysiltä nukkuman ja tuolla tuo neiti vieläkin posottaa.

Piti ihan pikaseen tulla kiittelemään noista nukutuskommenteista, oonkin ite myös miettiny tuota uniriepu hommaa, Ada kun tykkää syödessä ja nukahtaessa hamuta koko ajan käsillä joko mun paitaa tai kasvoja joten se vois olla ihan kätevä. Koska kuitenkin olen välillä tyttömäiseen hätäilyyn sortuva ylihuolehtivainen äiti mietin että voiko siihen riepuun tukehtua jus sen oikein syvälle kurkkuun nielee? Siinä, sanoin (kirjoitin) sen ääneen, miehelle en ole mitään noin tyhmää kehdannut edes arvelemaan mutta ehkä täällä mikään huolenaihe ei ole liian tyhmä;)...

Makkara, koska kakka-asioista on NIIN hauska puhua, palaan vielä siihen eli taas siteeraan terkka-äitiäni, joka on vähän sitä mieltä että jos kakkaväli menee kauhean pitkäksi, kuten siis yli 10 päivää, sitten voisi ruokaa vähän lisätä, vauvalle siis. Ainakin jos on ns. tuskaisen oloinen, ja meillä se kyllä auttoi aika heti. Meillä ainakin päivät ennen kakan tuloa oli aika tympeitä, ei nyt varsinaisesti itkemistä mutta kuitenkin vauva oli selvästi tyytymätön. Mutta tämä tieto ei taaskan perustu mihinkään tutkimustuloksiin vaan pelkästään käytännönhavaintoihin eikä tietenkään päde kaikkii vauvoihin.

JEs, Ada alkaa heräilemään, meinaa mennä hyvä päivä hukkaan kun vaan nukutaan. Palailen taas myöhemmin.

Pampula ja nukku-Ada 5kk++

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat