Seuraa 

Heissuli vei mussut!

Tässä " maanantai" :

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10893386&p=&mpage=1&tmode=...

JatQ,

m + hellu ihana + elmo rv 39 tms.

Sivut

Kommentit (29)

Tea, saattaa tulla kuvia lähipäivinä:) Keittiön syvennyksestä siis. Mies alkoi miettiä hyllyjen kiinnittämistä juuri:) Mistä tulikin mieleen, että vois mennä kattomaan koreja alimmalle hyllylle. Pallokrysanteeminkin jo haluaisin:) Samalla voisin kattoa kummitytölle pari pienempää krysanteemia tai jotain, kun ostin upouuteen leikkimökkiin kivan istutusastian. Kummityttö aikoo pitää viikon päästä kesäjuhlat leikkimökin kunniaksi:)

Nopeasi ja lyhyesti...

T: Ynis

Voi kurjuus Lempi. Voimia.

Lapset nukkuu. Itse tulin pakkaamaan ja kohta suihkuun ja sitten lasten herätys ja laivaan lähtö.

Ja tavaraa lähtee aikasta paljon taas mukaan. Noi lapset sotkee vaatteet niin nopeesti että pakko olla vaihtovaatteita. Mies vielä aina vitsailee kun oon niin tarkka että jos on edes yks pikku tahra niin vaate pitää heti vaihtaa.

Lapsien flunssa jo pikku hiljaa helpottamaan päin, onneksi.

Pitäis vielä ennen lähtöä leikata koiran kynnet ja siistiä sen häntää. Häntä muistuttaa tällä hetkellä jotain pullo harjaa niin saksin sen siistimmäksi.

Juup mutta nyt pitää mennä ettei tuu liian kiire.

Voikaahan kaikki hyvin.

Öttis, Veeti ja Venla tänään tasan 11kk (mihin aika oikein katoaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapsukaiset nukkumassa niin aikaa olla koneella.

Missä te kaikki ootte??? Pino on niin kovin hiljainen.

Huomenna aamulla ikeaan käymään. Onneksi äitini ja siskoni lähtevät mukaan niin saavat jousta Veetin perässä.

Miehelle tarjottiin toista työpaikkaa. Palkka nousis tosi paljon (melkein 1000e), palkka maksettaisiin venäjän kautta (ei menis suomen kovia veroja, mutta ei kyllä kerrytä sitten eläkettäkään), sais työsuhde auton. Ja muitakin ihan ok etuja ois ollut. Iso firma vielä. Mutta eivät pysty lupaamaan että työt maaliskuun jälkeen jatkuisivat suomessa. Voi olla että siirtyisi Moskovaan. Ja sinne en suostu muuttamaan. Mies kyllä ymmärtää eikä itsekkään sinne halua muuttaa joten oli ei sanonut tälle tarjoukselle. Vähän väliä kyllä kyselevät mieheltä että oisko mieltään muuttanut.

Nyt katos ajatus kokonaan. En muista yhtään mitä piti kirjoittaa.

Taidan mennä sohvalle ja kohta sitten nukkumaan.

Öttis, Veeti ja Venla

Ei kai voi olla totta, että Mersu on jo noilla viikoilla?!?! Yks päivä tosin mietin, että pian se varmaan on se aika, kun muistelin miettineeni sillion Hellun ja tulokkaan ikäeroa. Mutta silti jo 39.

Tänään oli eka tarhapäivä. Alkoi hyvin, nukuttiin pommiin. Mies laittoi illalla kellon soimaan kl 7. Onni nukkui huonosti ja tuli taas meidän väliin. Sitten kello soi ja väsytti. Makoilin tovin ja päätin, että noustava se on. Kello oli 8!!! Miehen herätyskello oli väärässä! Nyt se on roskissa.

Eipä tuo nyt vakavaa ollut, saipa Onnikin nukkua. Ja olikin hyvä aamu muuten. Puki itse ja oli hyväntuulinen. Tarhassa oli melko reipas mutta lepohetken koittaessa alkoi hillitön itku, että lähetään äiti kotiin. Lähdettiin sitten. Huomenna ajattelin ennen lounasta lähteä pois sieltä ja päivälevon jälkeen hakea. Saa nähdä Onnistuuko. Tai sitten haen lounaan jälkeen. Perjantaina viimeistään pitää sitten jättää Onni sinne päivälevonkin ajaksi. Maanantaina on mulla onneksi vielä vapaata.

Huh, saa nähdä. Paikka on ihana, tosi viihtyisä ja ihana piha. SIlti kuskaaminen sinnen tulee oleen ongelmallista ja haetaan siirtoa omalle aluelle. En tiedä, kauanko saadaan odottaa mahdollista siirtoa. Naapuri just sanoi tapelleensa pitkään ja kovasti mutta sai lopulta paikan täältä alueelta. (Oulun pahin alue päivänhoidon suhteen)

No mutta eipä tässä tämän ihmeempiä.

T-P

Eilen illalla kotiuduimme reissulta.

Lapset jaksoivat yllättävän hyvin olla ilman sähköä ja juoksevaa vettä :) Keskenänsä keksivät kaikenlaisia leikkejä muovailuvahoilla ym. Tekemistä oli koko ajan riittävästi kaikilla. Lapset jaksoivat sisukkaasti myös käydä monena päivänä järvessä uimassa (pelastusliivit päällä :)). Joka päivä kävimme hiukan hillajängillä ja lopulta kasassa olikin 10 kiloa hillaa. Möimme ne ja näin saimme ilmaisen loman. Anoppi meinasi, jotta mehän rikastuimme, mutta piti oikaista sen verran, että auton ja veneen bensoihin meni sekin satanen.Antsa jaksoi jängillä mukavasti, kun tyttö-keskimmäinen otti asiakseen pitää pienimmälle seuraa ja poimia hänen kanssaan yhdessä. Joka reissuun sisältyi tulistelu tietenkin ja sade yllätti muutaman kerran (onneksi oli sadevarusteet joka kerta mukana). Kalaa saimme heikosti, mutta olipa kotiin vietävänä yksi suolataimen ja kasa palviahvenia kuitenkin. Yhtenä yönä lähdimme miehen kanssa kahdestaan kävelemällä hillaan (muuten menimme lähinnä veneellä). Kävelimme yön aikana n. 12 km (josta puolet suolla) tuloksena n. 3 litraa hillaa, mutta tulipa urheiltua. Muutenkin tuo öinen samoilu oli hyvä kokemus. Koira juoksi mukavasti matkassa usva nousi suolle ja kuikat huutelivat. Sääskiä kyllä riitti, mutta karkotevoide auttoi aika hyvin.

Kotiin tultuamme oli Antsa vesiripulilla koko illan, mutta tänään on jo paremmassa kunnossa. En tiedä, johtuiko jostain mitä söi tai joi, vai oliko vain joku tarttuva homma.

Koko ensi viikko olisi vielä minulla lomaa. Tänään innostuin pesemään keittiön kaappeja. Tyttö-keskimmäinen kyseli, jotta mitä sinä oikein teet. Minä, että miltähän tämä näyttää? Hän siihen, että siivoat, mutta miksi? Minä kysäisin, että miksihän sitä nyt yleensä siivotaan, johon tyttö, että siksi, kun on vieraita tulossa kylään, että kukahan meille nyt oikein on tulossa? ;) Tämä taitaa kertoa jotain siivoustahdistani yleensä.

Olipa mukava lukea mersun kuulumisia. Hyvä, että synnytyskynsilakat on jo valittu :) Tsemppiä synnytykseen!

Aaviksen päivähoitoprobleemat tuntuivat ikäviltä. Ei muuta, kuin rohkeasti vain oma mielipide esiin. Lapsen etu on lopultakin tärkeintä.

Jatu: Missasinko jotain, onko työpaikka jo katsottuna? Tsemppiä hoidon aloitukseen!

Meillä hoito on jokaisen lapsen kohdalla sujunut yllättävän kivuttomasti. Kaksi vanhinta oli aikoinaan iltahoidossa (meillähän on täällä vuorohoito tarhassa). Kovasti tykkäsivät olla siellä. Antsahan on ollut hiukan ujompi ja istuikin melkein koko ensimmäisen kuukauden tarhassa seinän vieressä katselemassa muiden touhuja (oli silloin vielä peppukiitäjä). Nykyään tykkää kovasti laskea liukumäkeä ja leikkiä sisälläkin, mutta leikkii vieläkin lähinnä itsekseen. Etukäteen pitää pojalle aina puhua hoitoon vimisestä, ettei tule yllätyksenä. pari kertaa on jäänyt itkemään, mutta lähiaikoina on taas innolla mennyt tarhaan. Nythän tässä onkin taas pari viikkoa väliä.

Öttis: Ymmärrän hyvin, ettet halua Moskovaan. Minä en haluaisi edes Etelä-Suomeen. Toisaalta, jos tilanne kuitenkin sellainen tulisi, niin kyllähän sitä lopulta lapsetkin sopeutuvat erilaiseenkin ympäristöön. Mietin tässä yhtenä päivänä sitä, miten lapsena oikein säälin maaseudun lapsia, kun meillä kaupungin lähiössä oli kaikki asiat niin mallillaan ja kaupatkin lähellä :) Lapsi kai aina näkee asiat parhain päin.

Ynis: Meidänkin isommat lapset ovat tykänneet Zoolandiasta, jossa olemme parina kesänä käyneet (emme tänä kesänä tosin enää). muumimaailma oli meilä aikoinaan hitti, kävimme muutaman kerran. Nyt oilisi Antsa halunnut kovasti Muumimaailmaan, mutta kävimme vain Kailossa uimassa parina päivänä. Sinnehän kyllä pääsee Muumimaailma laitaa, vaikka ei itse Muumimaailmaan menekään.

Voi Pönksy parkaa! lempolle ja Pönksylle halaus* Sairaalan vuodeosastot vanhuksineen oavt kyllä ihan vihoviimeisiä, eikä nielurisaleikkauskaan liene niitä kivuttomampia. Lapsuudestani muistan myös korvakivun, mikä on kivuista yleensä myös inhokkiasteikkoni kärkipäässä.

Enkelille tsemppiä autokouluun!

Oletteko, T@hti, saaneet kovasti hilloja?

Mukavia sunnuntain jatkoja kaikille!

Saamuska♥

Vähiin käy lomapäivät... onneksi:) Tai en tiedä, nyt tuntuu, että riittää.

Merssua oli kiva kuulla. Jaksua synnytysvalmisteluihin ja odotukseen!

Meillä ollut kiireinen viikko. Lomaa siis vietetään. Ma-ti oltiin miehen kanssa Tallinnassa. Reilun viikon kotonaolon jälkeen olikin sellainen olo, että viimeinkin jotain reissua ja vielä kahdestaan. Mutta lomaväsy oli kyllä iskenyt sen verran, että kesti vähän aikaa päästä oikeasti nauttimaan b-luokan lomasta. Rentoutus hotellihuoneen kylpyammeessa auttoi ja hyvä illallinen hyvässä ravintolassa, mukavan naapuripöydän saksalaispariskunnan seurassa. Sitten aamulla herättiin ja huomattiin myrskyisä sää ja se taas pilasi vähän lomafiilistä. Mua etenkin hermostutti kotimatka joka suosiolla käytiin vaihtamassa myöhäisempään Stariin, kun arvattiin jo päivällä, ettei autoexpress vielä illallakaan kulje. Saatiin vähän lisäaikaa Tallinnassa, mutta Starin ollessa vielä myöhässä oltiin vasta puoleltaöin kotona. Oli vähän väsy!

Keskiviikkona aamupäivällä piti kiirehtiä päiväkotiin, että syysneiti pääsee vähän tutustumaan vielä isojen ryhmään. Sieltä kotiin syömään ja pikana pakkaamaan ja kohti Turkua. Turussa käytiin keskiviikkona Kupittaanpuistossa joka oli tosi kiva ylläri. Vielä isompi ylläri taisi olla se, että mies oli vaivautunut kattomaan paikkoja netistä ja oli löytänyt sen:) Eilen sitten Muumimaailmaan joka oli meille iso pettymys. Jonotettiin lippuja puoli tuntia päästäksemme kattomaan ihmisryysistä muumitalon ympärillä. Paikka tuntui olevan enemmän sellainen jossa on kaikenlaista katsottavaa, muttei mitään oikeaa tekemistä. Ei meidän perhettä varten. Ne paikat joissa oli jotain tekemistä, esim. paperihattujen, oli ihan täynnä ihmisiä. Oikeasti lapset tykkäsi eniten hyppiä saaren luonnossa kivillä ja poluilla. Muumihahmot pelotti, teatteriesityksessä olisivat muuten tykänneet, mutta haisuli sai itkun aikaan. Koska kaikki kehuu paikkaa, niin tuli itsellä jotenkin epäkelpo olo, kun ei tykätty.

Tänään arvottiin, että lähdetäänkö suoraan kotiin, kun lapset oli jo kiukkuisia ja väsyneitä koko lomasta, mutta päätettiin yrittää vielä. Puhuttiin etukäteen lapsille, että pitää olla reippaana ja kiltisti ja mentiin vielä Zoolandiaan ennen kotimatkaa. Sekin oli positiivinen ylläri, kun siellä sai rauhassa olla ja tehdä kaikkea. Ei ollut jonoja! Vanhoja vempaimia siellä oli kaikki eikä lapset jaksaneet kiinnostua muista eläimistä kuin lampaista, mutta tykättiin enemmän kuin Muumimaailmasta. Ja lapset käyttäytyi hyvin! :) Kotimatkakin meni mallikkaasti, kun syysneiti nukkui ja esikoinenkin istui ihan hiljaa. Olin nimittäin sanonut, että kotona odottaa Tallinnan tuliaiset, jos ovat nätisti kotimatkan:)

Jatu, ehdin pikaiseen lukea pinoista sun harkitsevan pph:ksi ryhtymistä. Eli onko mitään päätöstä syntynyt?

Tsemppiä kaikille töistä stressaaville! Muistan viime kesältä saman fiiliksen. Olenkin tänään miettinyt, että tää oli mun eka kesäloma töistä lasten kera! Ehkä siksikin tuntunut niin rankalta ja väsyttävältä.

Hoitokuvioihin myös tsemppiä kovasti!!!

Menen syömään ja purkamaan kasseja...

Kaikkia paikkoja väsyttää, mutta mieli on kirkas ;)

Saamuskan kaappien siivous hymyilytti kovin, samoin Merden synnytykseen valmentautuminen - tsemppiä! Jos ei ole jo myöhäistä?

Täytyy viedä se mainostamani kirkas mieli höyhensaarille, jottei kirkkaus himmene :)

Kyllä on veltto olo. En jaksais mitään, siis yhtään mitään. Olin ajatellut, että vikana lomapäivänä vielä sais jotain järkevää aikaseksi, mutta ei millään viittis. Lapset uiskenteli pihalla pikkualtaassa ja minä sulin vieressä kuumuudessa. Yritin katella puutarhakirjoja, kun meidän taloyhtiön pihat kaipais kipeästi uutta ilmettä.

Millä tästä piristyis???

Nyt taidetaan tarvita apua välipalalla...

vaikka koettelee, koettelee kovin. Meidän viime viikot tässä: kolme korvakuuria perätysten, paluu lomalta maitojunalla, nyyhkypuheluita Korvaklinikalle että eikö päästäis pikana. Tiistaina päästiin ja Pönksy sai 4. putket, mätä kitarisa poistettiin 2. kerran sekä leikattiin nielurisat. Kaikki sujui huonosti: nukutus oli epäinhimillinen, poika oksensi sen jälkeen yli puoli vuorokautta ja oli tosi heikkona, jouduttiin yöpymään vuodeosastolla mummojen ynnä muiden seurassa. Olin vähällä itsekin sairastua henkisesti, ja toipumista jäi kovasti sekä pojalle että äidille...:`(

Töiden ja hoidon alkua en odota innolla, vaan melko väsyneenä ja levottomana. Tämä sairaskausi loppuhuipennuksineen on sekoittanut arjen tosi pahasti, ja Pönksyllä on hankalan sairaalareissun jälkeen todellinen ripustautumisvaihe. Näkee yöllä painajaisia, varmistaa koko ajan, että äiti on lähellä. Ruokailut ovat menneet viimeisen kuukauden ajan tosi heikoiksi ja nyt siis syödään kurkkuvikaisen pojan kanssa jäätelöä aamupalaksi, välipalaksi ja iltapalaksi. Väliin vähän vauvanruokaa, eikä pottailu suju enää ollenkaan. Pelkään, että tulee vaikea hoidon aloitus. Omia töitäni en edes muista ajatella, kun pojan pärjääminen hermostuttaa.

Mutta siis, elämä siinä mielessä voittaa, että päivä päivältä lapsonen kuitenkin voi paremmin. Meillä olisi syys-lokakuun vaihteessa seuraava leikkausaika (fisteli), mutta aion perua sen. Voimat loppuu. Säästetään se sitten sinne viidennen putkituksen yhteyteen...

En taida jaksaa nyt muuta kuin valittaa. Mutta tuntuu, että riittää aihetta.

Mersun upea synnytyslook hymyilytti silti!

Pilelle onnea isosta ratkaisusta ja asunnosta!

Terveisiä ja vointeja muillekin, palaan paremmasti.

Olette olleet usein mielessäni. Kurja kuulla tuollaisia uutisia! Toivottavasti Pönkyräinen *pus hällen* pian tervehtyisi ja normaali päiväjärjestys palaisi. On varmasti todella raskasta. Voin vain kuvitella. Siis paljon voimia teille kaikille!

T. Ampi, Nasu ja myös Hra Miehekäs

Jatkan silti tähän pinoon kun en jaksa uuttakaan aloittaa.

Töissä ollaan, edelleen odottelen omaa konetta ja kännykkää ja muuta mukavaa. No, eiköhän ne siitä sitten pikkuhiljaa. Olen saanut muutaman ihmisen palkattua, joten ihan hyvillä mielillä nyt ollaan. Monta kuitenkin vielä puuttuu, ja hakemuksia odottelen innoissani aina kun posti tulee. Yksi hakemus on tullut, enkä kyseistä ihmistä haluaisi palkata. Jatuuu, hakemuksesi ei ole vielä tullut ;-)

Lapset ovat vanhempieni kanssa mökillä jo kolmatta päivää. Ihanaa heille, ja nythän ilmatkin paranee. KÄytiin miehen kanssa eilen siellä, oltiin lasten kanssa sienimetsässä - orakkaita löytyi ihan pakkaseen asti, tatteja ja kanttarelleja oli niin vähän että syötiin heti pois ;-). Lilli olisi halunnut lähteä meidän mukaan kotiin :-( mutta jäi silti ilman itkuja kun sanottiin että huomenna nähdään.

Sellaista. Mukavaa oli kuulla Mersun kuulumisia, jaksuja viimeisiin päiviin. Ja synnytykseen.

Jospa tekis vähän töitä välillä.

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Näin se menee. Toinen neljän päivän vapaaputki takana tälle kesälle ja kun tulin takas töihin tänään, johan tuli hieno ilma. Tää on niin tätä:)

Mä en oo jaksanut jostain syystä kirjoitella. Tarhassa ollaan nyt oltu kolmena päivänä ja täytyy sanoa, ettei se todellakaan ihan kivuttomasti mene. Keskiviikkona oltiin pari tuntia kahdestaan tarhassa (mieskin oli aamulla mukana tovin, että näki paikan ja tietää, mihin tuo Onnin). Torstaina jätin Onnin pihalle ulkoilemaan ja lähdin salille. Onni parka juoksi mun perään ja itki hillittömästi että älä äiti jätä mua tänne. Hyvin oli kuitenkin mennyt. Oli syönyt lounaankin ihan hyvin. Perjantaina sitten lähdin jo ennen ulkoilua pois. Itkemään jäi ja oli itkenyt ulos lähtiessä ja sisään tullessa vähän mutta muuten ihan ok. On niin tomerana siellä pesemässä aina käsiään ja käy itse pikku pönttöön pissalla. Kotonahan on tähän asti tarvinut aina apua pissattamsieen.

Eipä ole edes pahemmin protestoinut iltaisin Onni hoitohommia. Perjantaina heräs aamulla aika aikaisin ja olivat saaneet päivälevolle !!! Onnin muttei uni ollut tullut. Autoon sitten sain sen nukahtamaan, että jaksoi iltaan asti. Ja hyvin jaksoikin. Oli yltiö yhteistyöhaluinen jopa:) ´

Jotenkin niin hellyttävää katsoa kun toinen on niin tärkeänä ja reippaana. Menin torstaina hakemaan Onnia ja ne vielä söi louansta. Mä jäin eteiseen odotteleen, ettei sen syöminen keskeydy kun näkee mut. Kaikki muut lapset jo oli syönyt ja alkanu leikkimään kun kurkkasin nurkan takaa: Siellä Onni istui niin reppanan näköisenä maitomuki nenän edessä : / Kun ei tietysti tohtinut lähteä pöydästä noin vaan. Tuli sitten mun syliin vakavana muttei itkenyt, kuten teki joka kerta kun hain sieltä kaverini luota hoidosta kesäkuussa. Perjantaina ei sitten enää olis heti halunnut lähteä edes kotiin:)

Lemposta oli kiva kuulla pitkästä aikaa mutta surku, mitä kuulumisia:(

Enkeli: Tsemppiä autokouluun!

Mua väsyttää eikä ajatus kulje ollenkaan. Kerrottakoon vielä, että nyt on varmistunut, että mulla jatkuu työt helmikuulle asti - ainakin sinne saakka siis. Nyt kesän jälkeen täällä töissä onkin sitten eri kuviot, ts. työnkuva on ihan eri kuin kesällä, joten opeteltavaa riittää mutta sehän pitää mielen virkeänä!

T-P

Mersulle kovasti voimia loppu odotukseen ja synnytykseen! Ihana kun miehellä niin pitkä " loma" tulossa!

Eipä mulla ihmeitä, jakselkaa kaikki!!!

Mari

En ole lomalla enkä kiireinen töistä, vaan ajatukset ovat kylppärin remontissa ja asuntokaupoissa.

Kuten spostissa kerroin, asunnon kylppärissä on kosteutta. Nyt sitten ennen muuttoa puretaan, kuivatetaan ja sitten uusi kylppäri. Ollaan selvitelty käytännön juttuja. Asia näyttää melko hyvältä. Parin päivän surffailun tuloksena, tiedän millaiset laatat haluan ;-). Lauantaina olis tarkoitus käydä katsomassa todellista valikoimaan ja tietenkin hintoja. Onneksi sisko teki just vessarempan, joten hän on ollut isona apuna. Kivaa tässä on se, että saan nyt sellaisen kylppärin kun haluan. Kylppäri olin asunossa ainoa huone, jonka tyyli ei oiken miellyttänyt. Muutto saatta siirtyä jopa viikoilla, mutta sille ei voi mitään.

Lapsille olisi periaattessa pk-paikka yksityiseltä. Mutta he eivät voi varata sitä meille, kun tarve on vasta lokakuun alusta. Nyt on paikkoja, mutta eivät voi varmuudella luvata, että myös parin kuukauden päästä on. Hakemukset on vetämässä myös kunnallisella, mutta tää yksityinen on vähän varmuuden vuoksi.

Työnteosta ei oikeen ole tullu mitään, olen vielä niin lomalla ja ajatukset kaikkialla muualla kuin työssä. Ehkä tämä tästä pikkuhiljaa.

Huomenna tehdään kaupat. Hintakin laski, mutta kyllä se menee tasan tarkkaan remonttiin. Vaikka taloyhtiä ja myydä vastaa isosta osasta kustannuksia, jää meillekin jotain. Ja en halua laittaa ihan peruslaattaa.

Mersulle lykkyä loppumetreille. Aika tosiaan menee kovaa.

Pilette

Tuli todella paha mieli niin pienen Pönksyn puolesta kuin alati urheasti taistelemaan joutuvan äidin puolesta. Lämmin halaus kummallekin ja Pönksylle erityisen parantavia puhalluksia. Vaikkei meillä juuri nyt ole mitään niin akuuttia meneillään, pienten kärsimykset saavat sydämeni syrjälleen, kun niitä itsekin on saanut vierestä useasti seurata.

Voi kun löytyisi jotakin, että kierre saataisiin jo vihdoin katkaistua ja leikkaukset oikeasti auttaisivat.

Teille paljon parempaa toivova

Aavis

Missä luuraatte?

Minä sain pallokrysanteemini, mutta tuolla se on ulkona odottamassa. Kummitytölle pari asteria, mutta nekin " unohtuneet" pihalle. Keittiön svyennys tuli valmiiksi, kuva s-postissa. Koritkin sain hankittua alimmalle hyllylle.

Syötiin miehen kanssa viimeisten lomapäivien kunniaksi mätivoileipiä ja juotiin kuohuviiniä. Nyt siis malja Pileten asunnolle! Kippis!

Miten kello voi olla jo noin paljon. Minne aika katoaa? Nyt jo alkaa surettaa, että loma loppuu:)

Nyt illasta rupes vähän rauhoittumaan ja aurinkokin pilkisti. Urheilukenttä (meidän tasokas punahiekkasellainen) oli niin märkä, että lasten kisojen tilalta käytiin perheinä juoksemassa/ kävelemässä lenkki pururadalla: ja kaikki sai metalin ;)

Pekka on aina niin mielissään ja selittää, että sai metalin eli mitalin, vaikka nytkin palkintona oli lakritsipötkö.

Kovasti oon koittanu sisähommia tehdä, että sais sitte olla ulkona, jos kelit paranee. Sain jopa vähän tässä työhuoneessa kaappia ja hyllyä raivattua,että saadaan esikoisen koulujutuille tilaa. Koitan samalla saada mapitettua tärkeitä papereita ja heitettyä vanhoja juttuja roskiin ees vähän, niin on muutenkin siistimpää.

Mersulle jaksamisia ja lempeää synnytystä, kun sen aika on!

Toki kuulumisia luetaan mieluusti päivittäin.

Olikos sulla sopiva cd-levy jo valmiina? ;)

T@hti

Hyvä sää lienee houkuttelee ulos. Meillä on taas maailman laiskin aamu. Mutta itelläkin on sellainen olo, että aamulla tekee mieli loikoilla sängyssä. Kun pääsee vauhtiin, niin sitten sitä lepoa ei koko päivänä ehdi enää ollakaan.

Mutta mies hieman ärsyttää, kun ei mitenkään valmistaudu huomiseen arjen alkuun. Eilen viivytteli lasten kanssa illalla ja antoi vielä lasten lukea kirjoja, vaikka olivat sängyssä melko myöhään. Aamiaista söivät melkeen kymmeneltä tänä aamuna. Ei siinä muuten mitään, mutta kun huomenna on herätys klo 7 ja lapset on loman ajan heräilleet 8-8.30. Enhän minä ole täällä onneksi kuuntelemassa, mutta tympii jos miehellä menee sitten hermot väsyneiden lasten kanssa. Kun aamut tuntuu muutenkin olevan aina niin vaikeita ja jatkuvaa vänkäämistä arkisin.

Niin, miksi en itse huolehdi aikatauluista. Voishan sitä tietty tehdä kaiken valmiiksi toisille nenän eteen, mutta aamusta iltaan eilenkin tein koko ajan jotain, joten ihan kaikkea en jaksa. Vois mieskin vähän ottaa vastuuta näistä asioista.

T: Ynis ja vika lomapäivä! Niisk:)

Ps. Niin se helle tosiaan alkaa, kun työt alkaa taas:)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat