Vierailija

Ymmärrän kyllä miksi miesopettajia on niin vähän... tässä yhteiskunnassa edellytetään edelleen miehen tienaavan perheessä enemmän kuin vaimonsa. Naisopettajilla on paremmat saumat löytää itselleen parempituloinen aviomies, koska lähes kaikki naiset kuitenkin haluaa että mies tienaa enemmän... eihän yhden miesopettajan palkalla edes elätetä kaksilapsista perhettä, mikäli vaimo haluaakin jäädä kotiin hoitamaan lapsia.

Kamala asia tämä opettajen surkeat palkat, ottaen huomioon kuinka tärkeää työtä he kuitenkin tekevät. Surettaa...

Onneksi tajusin tse hakeutua paremmin palkatulle alalle jolta löytyi myös hyvätuloinen mies. Voi rauhassa nauttia hoitovapaalla olosta. :)

Sivut

Kommentit (66)

Toisin sanoen jos opettaja tekisi enemmän töitä ja lomailisi vähemmän, hänen palkkansa olisi isompi. Jos palkkaa nostettaisiin reilusti niin silloinhan tämä " oikeudenmukaisuuskalkulaatio" menisi ihan pyllylleen.

Jokainen opettaja tietää uralle lähtiessään mitkä ovat faktat palkan ja lomailun suhteen. Turha siitä on alkaa kitisemään.

Vierailija:

Lainaus:

Muu aika on opetuksetonta aikaa, joka on nipistetty muun vuoden palkasta. Opettajat ovat ikäänkuin maksaneet itse muun ajan palkan itselleen. .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

En ole sosiaalityöntekijä enkä sairaanhoitaja, joten tuskinpa voisin kyseisiä töitä tehdä. Menepä kuule itse opettamaan niitä peruskoulun kasi- ja ysiluokkalaisia, niin katsotaan kenelle tulee ikävä sitä sairaanhoitajan tai sosiaalityöntekijän työtä.

En kuitenkaan lopettanut sitä sen takia, että olisin hermostunut opettajan töihin, vaan siksi, että en ollut valmis opiskelemaan oikeita sivuaineita. Yhden aineen opettajia ei yleensä tarvita. Sivuaineeni eivät liity koulumaailmaan.

Vierailija:

Lainaus:

Voithan sinäkin ottaa vapaata omalla kustannuksellasi työstäsi, sama asiahan se on. Sitten ei tarvitsisi kadehtia ketään.

Pyytäkää esimiehiltänne 14 viikkoa vapaaksi vuodessa. Rahaa saatte tietysti vain vuosilomilta, mutta saatte ainakin samalla lailla lomaa kuin opettajat. Tosin sitä rahaa ei saa niiltä 9 viikolta.

Ei näihin hommiin rahan takia kannata lähteä, mutta itselle riittää 2300¿/kk. Siis nettona. Olen äidinkielen opettajana lukiossa. Insinöörimieheni tienaa vähemmän.

mene tunti tolkulla aikaa tuntien valmistamiseen...Olen opena ala-asteella. Ekoina vuosina aikaa menee enemmän, mutta kun on kunnon rungot, voin niihin lisäillä jotain kivaa ja ajankohtaista. Mulla menee päivittäin joku 30 min valmisteluun ja kokeiden korjaamiseen pari tuntia silloin kun niitä on korjattavana. Oon ihan tyytyväinen palkkaani. Eihän se huippu ole, mutta en mä palkan takia tätä ammattia valinnut.

Sen jälkeen palkkani onkin huomattavasti pienempi kuin opettajilla vaikka muuten näyttääkin paljon isommalta! Opettajien palkat ovat kunnallisella puolella parempaa keskitasoa. Kunnalla KAIKKI palkat ovat huonoja. Jos haluaa oikeasti tienata, kannattaa suunnata yksityissektorille

He nurisevat ns. palkattomasta ajasta. Kuitenkin 12 kertaa vuodessa tipahtaa tilille 2.300 euroa - verot.

Tässä ei ole kuulkaas kansan kynttilät yhtään palkatonta kuukautta, vaan joka kuukausi te saatte saman rahan.

Palkaton aika on sellainen aika, kun et saa palkkaa. Esimerkiksi jos sinulle ei tipahda lainkaan nettotuloja helmikuussa, niin se on palkaton aika.

Olen todella huolissani tällaisista opettajista. He varmaan opettavat lapsillekin, että 2+2=3.

Vierailija:

Lainaus:

Ja en ikinä usko että opet tekevät niin paljon ylitöitä vuoden aikana, että sillä ansaitsee sen ylimääräisen loman kesäksi

mitä viiden viikon " normaalin" loman jälkeen jää. Eli siis n. 9 viikkoa.

Eikö vieläkään mennyt perille? Voit itse pyytää esimieheltäsi 9 viikkoa " ommoo lommoo" palkatta, niin saat justiinsa yhtä pitkät lomat kuin opettajatkin.

Toki tulee ikälisät ym. jossain vaiheessa, mutta opettajilla ei ole mitään mahkuja esim. alkaa yrittäjiksi, yletä urallaan (paitsi rehtoriksi;)), alkaa saada pääomatuloa, bonuksia tms. kannustimia, joita monilla muilla aloilla on mahdollisuus saada.

Muu aika on opetuksetonta aikaa, joka on nipistetty muun vuoden palkasta. Opettajat ovat ikäänkuin maksaneet itse muun ajan palkan itselleen. Plakasta puheenollen alakoulussa minulla on 27 viikkotuntia ja palkkaa saan noin 2300 euroa kuussa - verot. Ylityö sanaa ei tunneta, eli jos teen jonain viikkona todella paljon työtä, niin oma moka. Toisaalta toisena viikkona se tasoittuu varmasti.

Se on aikaa jolloin ei tarvitse tehdä töitä vaan voi vetää lonkkaa.

Vierailija:

Lainaus:

Muu aika on opetuksetonta aikaa, joka on nipistetty muun vuoden palkasta. Opettajat ovat ikäänkuin maksaneet itse muun ajan palkan itselleen. Plakasta puheenollen alakoulussa minulla on 27 viikkotuntia ja palkkaa saan noin 2300 euroa kuussa - verot. Ylityö sanaa ei tunneta, eli jos teen jonain viikkona todella paljon työtä, niin oma moka. Toisaalta toisena viikkona se tasoittuu varmasti.

Vierailija:

Lainaus:

Tässä ei ole kuulkaas kansan kynttilät yhtään palkatonta kuukautta, vaan joka kuukausi te saatte saman rahan.

Palkaton aika on sellainen aika, kun et saa palkkaa. Esimerkiksi jos sinulle ei tipahda lainkaan nettotuloja helmikuussa, niin se on palkaton aika.

Olen todella huolissani tällaisista opettajista. He varmaan opettavat lapsillekin, että 2+2=3.

Palkatonta aikaa voi olla myös se, että palkkapotti jaetaan koko vuodelle, vaikka tosiasiallisesti palkka jää saamatta noin yhdeksältä viikolta. Taitaa vain olla hieman liian vaikeaa sinun sitä ymmärtää.

Vierailija:

Lainaus:

Pyytäkää esimiehiltänne 14 viikkoa vapaaksi vuodessa. Rahaa saatte tietysti vain vuosilomilta, mutta saatte ainakin samalla lailla lomaa kuin opettajat. Tosin sitä rahaa ei saa niiltä 9 viikolta.

Eli jouluna 2,5 viikon loma, syksyllä 2pv-5pv syysloma ja helmikuussa hiihtoloma tuon kesäloman päälle.

opettajien palkka vaihtelee hyvin paljon riippuen siitä millä alalla opettaa. Jos opettajien palkat kiinnostaa, kannattaa käydä oaj:n sivuilla. www. oaj. fi

Työ ei ole yhtä vaativaa fyysisesti etenkään ja tosiaan huomatkaa ne huikeat LOMAT, jotka opettajilla on sekä LYHYET työpäivät.

Opettajan työ on vaativaa ja arvostettavaa. Toki palkka saisi olla kovempikin, mutta ymmärrän hyvin, miksi moni haluaa opettajaksi. Palkalla pärjää ja nuo yllä mainitut edut ovat loistavat. Alalta puuttuvat samanlaiset kireät ja vaativat tulostavoitteet kuin vaikkapa liike-elämässä on. Virat, kun sellaisen saa, ovat pysyviä.

Ajattelepa vaikka lapsiperheellistä opettajaa. Olisit lomalla AINA kun lapsesikin.

Ei voi olla niin, että edut ovat kuten opettajilla ja sitten vielä päälle tulisi 6000 tonnin liksa. Jos haluaa huikean liksan, eivät edut ole tuollaiset ja vaatimustaso stressavan kireä. Jokainen voi valita itse mitä tekee.

Ymmärtääkseni Suomen menestystä esim. Pisa-tutkimuksessa on perusteltu sillä, että Suomessa opettajilla on hyvät palkat verrattuna moniin muihin maihin.

Itse olen kahden opettajan (lukion lehtoreita) lapsi ja minulla on kaksi sisarusta. Muistan takavuosilta erään keskustelun englantilaisen perheen kanssa. Olimme lomalla Kreikassa koko perheellä ja juttelimme englantilaisperheen vanhempien kanssa johon olimme tutustuneet matkan aikana. Heille suurin ihmettelyn aihe oli se, kuinka viisihenkisellä OPETTAJAperheellä on varaa lomamatkaan ulkomaille. Englantilaiselta opettajaperheeltä ei kuulemma onnistuisi palkkojen pienuuden takia.

Vierailija:

[quote]

Suomeen verrattavissa maissa (lue muut länsimaat) on opettajilla usein huomattavasti korkeampi palkka aivan samoilla lomamäärillä. i]

tavallisen normaalityövelvoitteisen työn tekemistä vaikkapa vuoden ajan. Luulen, että ymmärtäisitte ihan yhden kuukauden työnteon jälkeen, miksi teidän palkka on sitä mitä on.

Luuleeko pikkuope, että tavallisen ylemmän toimihenkilön työstä puuttuu lauantai- ja pyhätöitä, iltatöitä, matkustamista ihan omalla vapaa-ajalla ilman mitään erilliskorvausta? Niin ja jos ottaisin puheeksi oman pomon kanssa edes muutaman viikon ylimääräisen oman loman, niin saisimpa lähteä pakkailemaan tavaroita työpöydän ääreen.

Vertaapa luokanopettaja vaikka omia etujasi ja palkkaa vaikkapa puheterapeutin työaikaan ja palkkaukseen 5:n vuoden yliopisto-opinnoilla. Ei tipu vastaavia työ- tai loma-aikoja sinne suuntaan.

Ei ihme, että opettajilla ei koskaan näy päiväkodin pihassa - niillä ei olekaan kieli vyön alla kiire hakea lasta hoidosta. Vaikka oma työni onkin joustavaa, niin silti PAIKALLA työpaikalla on oltava klo 9-15. Onnistuisiko pikkuopelta vastaava kurinalaisuus?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat