Vierailija

:)

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija:

Lainaus:

osaatko neuvoa oikein?

aika jännä juttu jos sulle 12 käy AINA niin, että ihmiset ei osaa ottaa vastaan neuvoja... Miten yhdelle ja samalle voi käydä niin? KAIKISSA niissä muissa on vika? Kröhöm...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kysyn tätä siksi, että ystävälläni on vielä vuosi oppisopimusta jäljellä, ja se on nyt jo kypsä, ja miettii että tätäkö se nyt on.

ihan kakara selvästi. Niillä joillain surkeimmilla lomalaisilla ei ole muuta tekemistä kuin aukoa netissä päätään. Säälittävää oikeastaan. :-(

Vierailija:

Lainaus:

aika jännä juttu jos sulle 12 käy AINA niin, että ihmiset ei osaa ottaa vastaan neuvoja... Miten yhdelle ja samalle voi käydä niin? KAIKISSA niissä muissa on vika? Kröhöm...

Vastavalmistuneissa on paljon niitä, jotka tekevät töitä oikealla asenteella ja osaavat ottaa neuvoja vastaan. Tätä ei käy vain minulle :) Todella useat eri työpaikoissa sanoo samaa.

Olen töissä kotipalvelussa. Neuvomme jokaiselle sijaiseksi tulevalle perustyöt, mitä kannattaa katsoa ja jokaisen asiakkaan erityispiirteitä, minkä tietäminen helpottaa huomattavasti omaa työtä. Hyvin usein tuore hoitaja tulee " tää on vaan kodinhoitoa" -asenteella ja päivän lopussa valittaa, miten ei mikään onnistu, aikataulu mättää ja asiakkaat on kamalia. Kestää muutaman päivän ennen kuin nämä tajuavat, että oikeasti kannattaa kuunnella kokeneempia, mutta sitten jo sujuu ihan ok.

Vuodeosastoillakin olen ollut eikä siellä kovin erilaista ollut. Yhteen vaivaan saattaa tepsiä monta konstia, mutta jos tuore hoitaja ei ole kuullut muusta kuin yhdestä, kannattaa kysyä miksi näin tehdään. Ei kannata ruveta väittelemään, että ei näin voi tehdä vaan näin. JOS tuore hoitaja kysyy miksi näin, hyvä hoitaja selittää miksi ja opastaa tuoretta hoitajaa löytämään muitakin tapoja toimia kuin se, mikä koulussa on opetettu.

Tulipahan pitkä viesti, mutta ehkä ihan hyvä vaan. Hoitamista voi tehdä monella eri tavalla, mutta se oma vastaanottava asenne tuoreena hoitajana on se tärkein.

Mutta olen huomannut myös sen, että jo pitkään työskennelleet hoitajatkaan eivät tiedä kaikkea. Se on mahdotonta, koska markkinoille tulee kokoajan esim. uusia haavanhoito tuotteita, joihin vanhemmat hoitajatkaan eivät ole vielä tutustuneet. Sellaisissa tilanteissa opitaan ja opetellaan yhdessä, uudet ja vanhat hoitajat :)

Jokainen hoitaja voi oppia toiselta jotakin uusi vanhalta ja vanha uudelta.

-ap

Hävettääkö sua olla tollanen idiootti?Toivotaan että lapses ei ole hoidossa missään etkä vaan käytä tai jodu hoitoon mihinkään ja vanhana kun makaat laitoksessa, ja pitäs paskaset vaipat vaihtaa, niin se lähihoitaja vaan kysyy sulta; et hävettääkö? ei ap

Vierailija:

Lainaus:

Mutta olen huomannut myös sen, että jo pitkään työskennelleet hoitajatkaan eivät tiedä kaikkea. Se on mahdotonta, koska markkinoille tulee kokoajan esim. uusia haavanhoito tuotteita, joihin vanhemmat hoitajatkaan eivät ole vielä tutustuneet. Sellaisissa tilanteissa opitaan ja opetellaan yhdessä, uudet ja vanhat hoitajat :)

Jokainen hoitaja voi oppia toiselta jotakin uusi vanhalta ja vanha uudelta.

-ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat