Seuraa 

Onko kellään muulla kokemusta tällaisesta herkusta? Miten selvisit ja miten työnantaja perusteli sinun tapauksessasi?

Olen jäämässä äitiyslomalle joulukuussa ja minut lomautettiin kokopäiväisesti ja toistaiseksi nykyisestä työpaikastani. Lomautuksen myötä menetän mahdollisuuden työtulojen korotukseen (20%) kelan tukea laskettaessa, työnantaja ei ole velvollinen maksamaan kolmen ensimmäisen äitiyslomakuukauden palkkaa eikä minulle kerry lomapäiviä, jos ja kun minut pidetään lomautettuna koko äitiysloman ajan. Työnantajalta ei paljon lohtua irronnut ja epäilen vahvasti, että raskauteni on aika suurena vaikuttimena teolle. :_|

Kommentit (2)

mulla ollut takana vastaava tilanne. otin silloin yhteyttä liittooni ja annoin liiton juristien hoitaa kipurahat minulle. Ensinnäkin olin kolme kuukautta sairaslomalla, jonka aikana työnantaja joutui maksamaan normaalin palkan sen lisäksi he joutuivat maksamaan tesin mukaisesti 3kkn äitiyloman ajalta palkan kotio. sekä 8kkn palkkaa vastaavan summan laittomasta lomautuksesta+ laittomasta irtisanomisesta.

tilanteesikin on selvä laiton lomautus ja irtisanominen.

Prosessina oli raskaan puoleinen mutta mielestäni sain ihan kohtuulliset kipurahat. sain kelan rahat 6kkn tulojen mukaan eli periaatteessa samoin perustein kuin edellä mainittu.

Jos et kuuluu liittoon vaan yksityiseen työttömyyskassaan. heilläkin on juristipalveluita ja kunnan ko. asioiden hoitaja joten kannattaa olla silti yhdyessä sinne.

Meillä on töissä juuri yt-neuvottelut käynnissä ja lomautuksia tulossa. Mulla on menossa rv12 ja koska tietääkseni en ole muuten joutumassa lomautetuksi, yritän viimeiseen asti pitää salassa raskauteni. Eikös ne yt-neuvottelut noin kuukauden kestä?

Jos raskauteni selviäisi, voisin kuvitella että juuri minut lomautettaisiin, nimenomaan jotta ei tarvitse maksaa palkkaa kotiin, eikä maksettavaa lomaa kerry. Itse en ole missään tapauksessa palaamassa äitiysloman jälkeen samaan paikkaan töihin, mutta aion kyllä käyttää äitiysloman aikana kertyvän loman hyödykseni.

Ei kai lomautus vaikuta tuohon päivärahaan? 6kk:n tulot tietääkseni lasketaan huomioimatta tuota lomautusaikaa. Näin mulle kelasta kerrottiin, kun jo kysäisin varmuuden vuoksi asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat