Vierailija

Olin vain niin hämmästynyt, kun viisivuotias tuttavalapsi pyysi, että laittaisin hänelle lenkkarit jalkaan. Tarralenkkarit oli. Olin kyllä olettanut, että viisivuotias osaisi jo itsekin.

Kommentit (11)

tuttavan lasta taas puettiin 5 vuotiaaksi asti eikä itse annettu koskaan pukea. Nyt kun meni tarhaan niin johan on alkanut itse pukea.

jotkut vanhemmat taitaa vaan liikaa passata eikä lapsi viitsi edes yrittää.

meillä pojalla on nyt minä itse vaihe eikä saa auttaa yhtään vaan kaikki yritetään itse ja minä olin alussa hieman yllättynyt sillä olen tuttavapiirissä nähnyt vaan näitä lapsia joita vanhemmat pukee.

Juu, kyllä ne huomaa äkkiä vaatia palvelua jos sitä annetaan. Päiväkodeissa näkee näitä 4-5v jotka odottavat palvelua, joskus menee lapsella hyvä tovi

ulkoaikaa hukkaan kun ei viitsi pukea itse ja hoitajat eivät rupea passaamaan isoa lasta. Vastapainona on paljon niitäkin jotka opetettu pukemaan itse. Eri juttu tietysti ne isot jotka tarvitsevat apua oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun laiskottaa ja väsyttää. 5-vuotias tietää kyllä jos joku aikuinen on vietävissa ja kokeilee tuleeko apua. Tämän huomaa päiväkodiessakin kun juuri tuon ikäiset ja varsilkin pojat pyytävät apua sijaisilta työharjoittelijoilta ja muiden lasten vanhemmilta. Vakitädit sitten huomauttavat että kyllä sinä osaat itsekin. Tällaista olen ainakin minä huomannut tapahtuvan.

Kai sä ap kuitenkin muistit toljottaa sitä lasta oikein kunnolla? Olisit myös voinut mainita jotain siitä jälkeenjääneisyydestä.

Olet oikeassa, kyllä nyt ton ikäisen PITÄISI osata! Ja jos ei osaa niin on surkimus minkä on syytä pysyä suljetussa tilassa eikä tollain häiritä muita! Nih.

että olin auttamassa omaa kaksivuotiastani, kun lapsilauma oli lähdössä ulos. Ja autoin siinä välissä tälle viisivuotiaallekin toisen lenkkarin. Mutta sitten unohdin autuaasti koko pojan siinä tohinassa, ja lähdin vain omani kanssa ulos.

Joten eipä se viisivuotias minulta aivan sitä hakemaansa huomiota saanut. Mutta ei myöskään saanut niitä lenkkareita jalkaan, sillä sipsutteli pian pihalla vain varpaat työnnettynä lenkkareihin.

Itse luulen, että sille vaan on aina aikuiset laittaneet ne kengät. Hyvä varoittava esimerkki itselle, ettei tule tuota virhettä tehtyä oman kanssa. Vaikka en kyllä luule, että siitä on pelkoa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat