Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Muistelimme miehen kanssa jokin aika sitten omia, perheen kanssa tehtyjä reissuja, kun olimme itse pieniä.

Molemmilla sama kokemus: Vanhemmat saattoivat olla baarissa puolille öin, lapset olivat mukana ja saivat alkoholittomia drinksuja ym. Ja muistan sen olleen vielä mukavaa! Isäni ja hänen vaimonsa eivät ole olleet koskaan mitään ryyppääjiä, joten kännäysreissuja ne eivät olleet.

Minun reissuni rajoittuivat Kreikan saaristoon. Miehen reissut Kreikan saaristoon, Espanjaan ja Italiaan.

Vieläkö ulkomailla (missä kaikkialla?) on tällainen sopivaa? Saavatko lapset tulla baariin? Tekisitkö itse vanhempana noin? Minkä ikäisten lasten kanssa?

Kommentit (7)

" 6: Argh! Olen ihan megakade :) Muuttaisin Kreikkaan heti jos se vain olisi mahdollista. Millaista siellä on asua?"

No, kaikkeen tottuu... ;D

Olen asunut jo yli kymmenen vuotta täällä, samaa arkeahan se on joka puolella. Töitä ja kodin hoitoa. Puitteet vaan on vähän erilaiset.

-6-

... ja täällä lapset ovat mukana, kun vanhemmat istuvat ulkona kahvilla/drinkillä.

Talvella ei lapsia toki tuoda savuisiin sisätiloihin, mutta kesällä, kun voi olla ulkona, lapset ovat joskus mukana kun ollaan koko perheen kanssa syömässä tai istumassa iltaa. Kahvila-baareissa on totuttu siihen, että kaikenikäisiä lapsia on mukana, vauvoista isoihin lapsiin. Lapset juovat mehua tms. ja vanhemmat kahvia tai vahvempaa. Mutta kohtuudella! Ei suomalaisittain! Suomalaisilla menee joskus överiksi...!

Oma lapseni on neljän vanha, ja joskus on mukana hänkin. Todella harvoin kyllä istutaan perheenä ulkona, miehen ja omat työaikani menevät usein ristiin. Ja jos lapsi on mukana, viimeistään yhdentoista aikoihin vien häntä nukkumaan. Täkäläiset pitävät lapsia mukana joskus yli puolenyön reilustikin, ja se on minusta hiukan liian kauan, riippuu tietysti lapsen iästä ja nukkuuko päiväunia siestan aikana jne. Lapset leikkivät keskenään, eivät istu äidin ja isin kanssa pöydässä. Clubit ym. yöpaikat on sitten asia erikseen, niihin ei lapsia viedä.

Ymmärtäkää se, että etelässä kahvila-baarit ovat kuin olohuoneita kuumalla kesäilmalla. Eivät täkäläiset istu olkkarissaan telkkaria katsomassa, niinkuin suomalaiset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nämäkin baarit missä me istuimme, olivat tosiaan terassimaisia tai sitten ruokaravintoloita. Clubeissa ei tosiaan käyty.

Ja olin 10v. ja sitä vanhempi niillä reissuilla.

Päiväsaikaan ja alkuillasta on tietysti lapset mukana terassilla, tosin siinä pääosassa on syöminen, levähtäminen ja seurustelu, ja juominen jää meillä muutamaan olueen tai viinilasilliseen.

...ja mukavaa oli mullakin! Omani saavat tulla mukaan myös, tosin ei nyt ehkä niin myöhään mutta puolille öin! Ja sit tietenkin niin, että tolkku säilyy.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat