Vierailija

Kun ihan valittavat lapsen kehityksestä/kasvamisesta... Minulle ei kukaan neuvolan täti ole koskaan mistään valittanut. Ja olen kuitenkin useamman kanssa ollut tekemisissä. Niin vastavalmistuneiden kuin jo lähempänä eläkeikää olevien. Ja lapseni eivät ole edes kasvaneet käyrien mukaan. Ja tyttö ei puhunut kaksivuotiaana kovin monta sanaa, mutta ei siitäkään valitettu. On meille sattunut hyvä tuuri :)

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Asioista on kyllä puhuttu ja syksyllä katsotaan tarkemmin puheterapeutin tarvetta. Nyt tyttö kyllä jo puhuu melko paljon. Myös kasvamisen suhteen olemme käyneet tarkemmissa tutkimuksissa sairaaalassa.

Halusin vaan tällä sanoa sen, että ehkä kaikki puuttuminen ei ole valittamista! Ainakin minä olen kokenut sen ihan muuna kuin valittamisena. Ennemmin välittämisenä :)

Ap

Sehän on sen työ ja siksi siellä käydään, että tutkimuksiin ja hoitoihin päästään tarpeeksi aikaisin. Tottakai myös vääriä hälytyksiä tulee, se kuuluu seulonnan perusperiaatteisiin.

mistä erotetaan esim. dysfaatikot. hekään eivät puhu 2v. kuin muutamia sanoja. hitaasti puhuvista löytyy ne lapset joilla ongelmia puheenkehityksessä.

olinpa onnellinen, kun th totesi lapseni puheenkehityksen olevan viiveinen, sillä sitä se on, jos 2v. ei puhu kuin muutaman sanan.

sun terveydenhoitajan luona käynnit läpäisee myös tulevat erityislapset, katsos kun monet heistä aivan normaalin oloisia lapsia.

jonka mielestä kaikki oli valtaisan hyvin aina. Vaikkei ollutkaan. Sain tapella sairaasti, jotta sain esim. allergiakokeet teetettyä jne.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat