Seuraa 

No jopas kun pääsin aloittamaan uuden pinon :)

Hupulinäidin pojalle myös onnea sinne 1v6kk päivänä! Kiva kun joku muistaa :) Onnea myös kaikille tuleville päivänsankareille!!!!!

Käytiin neuvolassa tänään, uudet mitat 86,6cm ja 11,8 kg. Laitettiin sitten se MPR samalla ja ihan hyvin meni. Hoikka poika edelleen, menee vähän ihannerajan alapuolella kokoajan painossa. On niin kauhea touhuamaan, että eipä ihmekään jos ei kovin iso mies ole :) Ruokaa kyllä annetaan niin paljon aina kun napa vetää.

Nyt on ilmennyt noita herkkujen himojakin, kerjää pitsaa ja ranskalaisia ja keksejä, söisi varmasti kilokaupalla jos vain antaisi. Syö kyllä muutenkin ihan kiitettävän hyvin ruokansa.

Alkoi viimeinen lomaviikko vähän ankeissa merkeissä. Miehen mummo kuoli maanantaina ja oli kyllä kova pala koko sakille, mummo kun asui anoppilassa ja oli mukana jokapäiväisessä elämässä. Eipä siitä ole kuin viisi kuukautta kun toinen mummo (miehen isän puolelta) haudattiin, nyt olisi sitten taas hautajaiset edessä. Josko ne riittäisi tältä erää vähäksi aikaa. Eilen käytiin viemässä mummo hautausmaan kappeliin. Eetukin oli mukana ja oli tosi kiltisti, meinasi vaan että mummo paapaa kun arkku oli avoinna hyvästien jättäjille. Tulipa taas itkettyä ihan kiitettävästi. No, mutta tätä se elämä on ja elämä jatkuu kaikesta huolimatta!

Ei tässä kai ihmeempiä, pitää mennä ottamaan tirsat kun tuli nukuttua vähän huonosti...krooh! Ihanaa elokuuta kaikille!

Sasuliini ja Eetu 1,5v tänään

Sivut

Kommentit (78)

Pitää illalla pötköttää sohvalla hierottavana jos se vaikka käynnistäs synnytyksen. Sen tarkotus on kai se,että kun rentoutuu niin synnytys voi käynnistyä. Empähän tuota kyllä erityisen kireä oo mutta pitänee kokeilla,onhan tuo muutenkin ihan kiva kun joku hieroo jalkoja :)

Täytyyköhän sitä vielä kokeilla tuota portaissa kulkemistakin mitä Kuumetta ehdotti,kun anoppikin sano että ennen vanhaan sitä aina kätilöt oli käskeneet harrastaa jos synnytys ei ollut meinannut käynnistyä. Anopilla on ikää jo melkein 70v. Liekö sitten ihan nykyaikanenkin ohje :)

Aleksille on tullut ylös eka takimmainen hammas ylös..Miksi sitä nyt kutsutaan..Nyt on 17 hammasta. Enää puuttuu maitohampaista yksi ylhäältä ja kaksi alhaalta,just noita takahampaita.

Kovasti kuolaakin kyllä tuo napero,että saa nähdä liekö lisää tulossa.

Maha on nyt rauhottunut va ruokahalu ei oo ihan vielä ennellaan. kylläpähän tuota mahatautia riittävän monta päivää kestikin.

Va nyt pitää ruveta tuon pojan kanssa iltahommiin,että joutuu nukkumaan.

-Mirjami rv41+1 ja Aleksi n.1v6kk-

Ette ikinä usko mutta mulla ei vielä sen eilisen ruokasatsin jälkeen ole ollut kertaakaan nälkä :-o.

Tänään käytiin tutustumassa Silpun huomiseen hoitopaikkaan eli meidän tuttuun perhepäivähoitajaan. Hauskinta pukelon mielestä oli tietysti toiset lapset, perheen kaksi koiraa sekä hissi :P. Tietenkin juuri nyt on sekä Silppu että mies flunssassa, mutta sama tilanne oli siellä toisessakin perheessä (miehet ovat keskenään työkavereita).

Mirjami-80, kuuluisia viimeisiä sanoja " Va eipähän tuosta oo synnytyksestä vielä merkkiäkään,joten tuskin on tälle päivälle tulossa" ;).

Sinilila, Lahdentiellä on aina joku hidastelija...! Ajoin muuten sun perässä Lentolan risteykseen asti, tais tulla FannyK vielä jononjatkona?

Fassiloora, saapa nähdä miten meillä käy kun on lastensänkyyn siirtymisen aika -minähän ostin myös vauvalle pinniksen, sikäli ei ole kiirettä.

Jos tästä kauppaan suoriutuisi ->

KL 35 v., Silppu 1 v. 6 kk ja silakka rv 27+6.

PS. Nonnu78, laitoin sulle mailia niistä tuplista, mahtoiko tulla perille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä sitä lomaillaan edelleen, motivaatio työntekoon kyllä taas raskauden myötä hävinnyt johonkin : )

sinilila, kiva kuulla kunnon selvitys tuosta putkituksesta! Oltiin meidän 4veen kanssa juuri korvalääkärillä ja pakko ne putket on laittaa, molemmilla puolilla liimakorva : (. Mua surettaa niin etukäteen, pillitän varmaan koko sairaalareissun... No joo oltiin lääkärin jälkeen vähän aikaa Taysin leikkipuistossa, siellä näki muutamia pikkupotilaita, täytyy kyllä olla kiitollinen ettei omalla tämän vakavampaa ongelmaa ole.

lapanen, juu ostin keväällä ihanan täykkäriristeytyksen. Olen vielä toistaiseksi ratsastanut ihan normaalisti, paitsi isompien hyppäämisen kyllä jätin. Tein vaan sen virheen, että ostin hepan puoliksi kaverin kanssa, ja nytpä kaveri haluaakin päästä hepasta mahdollisimman pian eroon, joten myyntiin menee : (. Surku, mutta ei mulla ole mahkuja nyt omaa pitää, eikä varsinkaan noin kallista. Hyvä täyshoitotalli meillä on tossa kilometrin päässä. Vähän haaveilen, että jospa jo ens keväänä pystyisin ostamaan ihan ikioman... Ja jossain vaiheessa on pakko saada talli omaan pihaan!

Tamperelaiset, päättäkääs nyt se tapaamispäivä, mä olen kyllä mukana!

FannyK

Huoh, alkais jo se energinen keskiraskaus... Tosin mulla taisi viimeksikin jäädä se kokonaan väliin :P. Tunnen itseni nykyään ihan nahjukseksi, haluaisin että kotona olisi siistiä ja puhdasta, piha kunnossa, lapsilla vaatteet päällä, itsellä puhtaat hiukset ja kunnon vaatteet päällä, kynnet laitettu, ja tietysti sisustamiselta ja siivoamiselta kävisin energisenä myös jumpassa. No joo saahan sitä haaveilla, lasten kanssa jaksan touhuta ja leikkiä, muut sitten jääkin. Mies on alkanut tehdä kotitöitä ihan urakalla siitä lähtien kun mun raskauspahoinvointi alkoi, mutta ärsyttää jo sekin mokoma siivousintoilu... :D

Miten teillä pysyy kämppä ja etenkin lasten tavarat järjestyksessä? Annatteko lapsien leikkiä ja penkoa mitä haluaa? Meillä kun lempileikki on vaatteiden vaihtelu molemmilla, siinä kuluu aamulla helposti tunti pari, mutta tuloksena tietysti vaatteet sikin sokin lattialla. Esikoinen kyllä kerää kunhan äiti vaan jaksaa käskeä ja olla apuna. Toinen lempileikki on kerätä kaikkiin kasseihin ja pusseihin kaikkea mahdollista tavaraa ja lähteä retkelle, näitä romppeita on sitten ympäri kämppää. En raaskisi millään leikkejä rajoittaa kun niin hyvin viihtyvät ja keksivät leikkejä, enkä jaksa olla koko ajan mukana vahtimassa, joten kai se vaan täytyy tyytyä siihen, että meillä ei kämppä vähään aikaan näytä samalta kuin Kannustalon esitteessä.

Ai niin, meillä on melkein valmis leikkimökki! Siitä tuli aika hieno, kaksi kerrosta ja liukumäki : ). Maalataan tietysti vaaleanpunaiseksi!

FannyK

Vähemmän miellyttävän kylläkin, nimittäin ruuan sylkemisen suusta. Se on niiiiin ärsyttävää!!! Tänäkin iltana joka toisen lusikallisen puuroa nielaisi ja joka toisen sylkäisi pöydälle tai päälleen. On tehnyt tätä nyt muutamana päivänä. En muista Veetin ikinä tuollaista pitäneen,

tarkemmin ajatellen hän kaateli samassa iässä maitomukeja pöydälle...on tainnut kasvatuksessa mennä jotain pieleen=)

Meilläkin pojat rakastavat viinimarjoja. Naapurien iloksi Veeti kehuskelee poimineensa marjaviinejä. Viime viikolla poimin punaiset, valkoiset ja osan mustista ja vein ne anopille, joka keitti ne mehuksi. Seuraavana päivänä Veeti väänsi porua takapihalla, kun punaiset marjat oli poimittu pois. Hän oli edellisenä päivänä ollut innokkaana niitä mukana keräämässä, mutta ilmeisesti oletti niiden kasvavan seuraavaan aamuun mennessä takaisin.

Fannyllahan pukkaa lomaa oikein kunnolla! Kaikilla äideillä pitäisi olla tuollaiset kesälomat=)

nonnu78 ja ipanat

Viime yönä pakotti selkää ja mahaa silleensä tasasesti va mitään supistuksia en erottanut. Tänään oon ainakin tähän asti ollut täysin oireeton.

Kävin neuvolassa tuossa puolilta päivin.

Kaikki ok.Sf-mitta oli nyt kasvanut 1cm,kun ei ollutkaan kolmeen viikkoon kasvanut ollenkaan.

Mulla oli paino tippunut 700g.

Oonkin niin huonosti nyt syönyt,kun on ollut niin huono ruokahalu. Ja mahakinhan mulla oli muutaman päivän sekaisin.

Th varas yliaikaisuuskontrolliajan synnärille.Luulin,että se aika varataan äitiyspolille mutta kuulemma synnärille sen varaavat. Se aika on ens keskiviikkona 29.8 klo8. Siellä menee ainakin joku tunti,kun lääkäri katsoo kaiken mahdollisen. Eivät välttämättä käynnistä silloin mutta montaa päivää ei enää siitä anneta yli mennä..Va saa nähdä tarviiko tuonne mennä vai syntyykö vauva ennen sitä... :)

Siivosin tuossa aamulla ennen neuvolaa.Oikein kyykin joka paikan siivota. Pesin peilit ja ikkunoitakin sisäpuolelta. Ei tullut edes yhtään supistusta.

Eilen illalla laitoin puoli sankkoa karviaismarjoja pakkaseen,kun täti antoi niitä. En viittinyt hällä niitä perkauttaa vaikka olisi ne kyllä perkannutkin,kun kerran ite jaksan aivan hyvin.

Tänään pitää saunaan mennä va eipähän tuosta saunomisestakaan viime viikolla mitään seurannut :)

Synnäriltä antoivat sellaisia rentouttavia jalkahieronta-ohjeita,jotka kuulemma saattas käynnistää synnytyksen. Käskivät laittaa kuumemma miehen hommiin :) Näin ainakin tuo terkka sano.

Eipähän tuo maha niin hankala oo va joutashan tuo syntyä,kun jo viikon yli on..

Näytöstää siltä,että Aleksin maha ois vähän rauhottunut. Nyt onkin viides päivä,kun se on sekaisin. Pikkusen kiinteämmältä tuo kakka näyttää va ruokahalu ei oo vieläkään normaali. Mitenkähän kauan nuo mahataudit yleensä kestää?

Sievältä ilma näyttää ulkona. Mies ilmeisesti aikookin lähtä pyöräilemään.

Pitää itse ruveta viihdytämään tuota vinku-Eetua.

-Mirjami 26v rv41 ja Aleksi n.1v6kk-

Luinko oikein, että sekä nemma että Mikaela77 saavat uudet helmivauvat :)? Onneksi olkoon! Mikaela77, mua rupes oikeen naurattamaan tuo teidän helmipallerokaava :).

Olen _ihan_ varma, että nyt se Mirjami-80 on poksahtanut.

KL.

tää näyttää 8 sivua, muttei anna avata sitä viimeistä vaan herjaa ettei voi avata kun viesti on poistettu tai jotain muuta.. Katsotaans minne tää päätyy!

Tänä aamuna ei ilmeisesti suju mikään :P.

Silppu on ollut viikon verran kuin persiiseen ammuttu karhu ja rähinatuoli onkin kovassa käytössä. Yllättävästi isällä on ollut viikolla taas iltamenoja joten tämä mamma on aika väsynyt. Kaiken lisäksi pukelon mielestä aamulla on hyvä herätä klo 7, kenenkään muun mielestä ei ole. Päikkäritkin on kutistuneet reilun tunnin mittaisiksi. Hoh hoijaa. Toivottavasti tämäkin on ohimenevää, onhan näitä ollut aikaisemminkin...

Vali vali. Ruoka sentään uppoaa hyvin niin lapselle kuin äidille :). Puuro ei aina Silppurille maita, mutta kun meillä on tämä linja että puuroa tarjotaan, sitä syödään tai ei syödä mutta muuta ei tule tilalle. Aamiaiseksi laitan vaihtelevasti puuroa tai leipää ja viiliä. Viili on suurta herkkua. Eilen tein eri tavalla maustettua jauhelihakeittoa, jota Silva söi puoli lautasellista ennen kuin huomasi ettei pitänyt jostain mausta.

Pitäis siivota, mutta jos tässä vielä hetken totuttaudun ajatukseen. Onneksi soitin jo kesällä ikkunanpesijät urakkaan eli kaikki 144 ikkunapintaa tulevat ensi viikolla kerralla puhtaaksi.

Työnteosta olen nauttinut valtavasti eikä palkkalisä ole pahitteeksi. Täytyy toivoa että näistä koulutuskeikoista poikisi lisätöitäkin...

Hyvää viikonloppua -ja huomennahan on taas uuden pinon aika :).

KL ja kiukkuinen Silppu 1 v. 7 kk.

Täällä oli pitkä viileä ja sateinen jakso, mutta nyt on taas lämmintä ja aurinkoista. Olimme eilen koko päivän piknikillä läheisen järven rannalla, grillailtiin ja nautittiiin olostamme. Seurana meillä oli paikallinen pariskunta joilla 3 lasta. Tänään olemme lähdössä tutustumaan läheiseen pikku-kylään ja käydään syömässä jossain ravintelissa.

Joku kertoi käyneensä neuvolassa (muista taas kuka) ja siitä tulikin mieleeni kuinka erilainen käytöntö täällä on. Täällä on lastenlääkärin tarkastus kerran vuodessa (aina sama lääkäri) jolloin katsotaan paino, pituus ja kaikki mahdollinen. Mitään paino- ja pituuskäyriä ei ole. Jos lapsi voi hyvin niin mitä hiton väliä millään käyrillä on? Näin täällä ajatellaan :) Ja minä pidän siitä. Aina pääsee lastenlääkärille jos on jotain, ei tarvitse varata aikaa eikä istua tuntikausia odotushuoneessa ja aina on siis sama lääkäri joka tuntee ja tietää sinut sekä lapset. Rokotusohjelma on hieman erilainen kuin suomessa, esim. hepatiiti kuuluvat täällä ohjelmaan. Olenkin siirtänyt tytöt paikalliseen rokotusohjelmaan ja hyvin on mennyt.

KL, kiitos jaksat järjestää tapaamista. Laitan sinulle postia jossa kerron milloin olen suomessa. Olisi todella hienoa nähdä teitä Tamperelaisia.

Meillä on ollut hieman flunssaa koko perheellä, ei onneksi kuumetta joka olisi helteellä ihan hirveää. Inkerillä lähti vasemmasta korvasta putki pari päivää sitten ja nyt odotan kauhulla mahdollista korvatulehdusta. Katsotaan miten menee.

Minulla on edelleen mahdoton himo sisustaa ja kiertelen jatkuvasti paikallisia sisustuliikkeitä tehden erilaisia löytöjä. Nyt on etsinnässä viinipulloteline. En tiedä lainkaan millaisen haluaisin, mutta tiedän kun oikea osuu kohdalle, tähän saakka vastaan on tullut vain vääriä. Olemme menossa syys-lokakuun vaihteessa ranskaan kahdeksi viikoksi joten voi olla, että teline löytyykin sieltä.

Jos joku tarviipi täältä jotain lastentarvikkeita tms. niin ilmoittakoon, tuon mielelläni :) Esim. unipussit on täällä halvempia kuin suomessa. Lastenvaunuja en kuitenkaan tuo sillä silloin meillä loppuisi autosta tila. Kävi kyllä mielessä ostaa alesta muutamat vaunut ja myydä ne suomessa, olivat niin halvalla :)

Nyt parvekkeelle nauttimaan päiväkahvia...

Birdy

Kiitos tamperelaiset hyvästä seurasta ja hauskasta illasta! Mikä jottei toistekki ;) Tai mikä jottei tänne maalle seuraavaks!

Mutta ette usko, kuinka puoli tuntia oli piiitkä aika!!! Kangasalan kohdalla rupes oleen jo tuskainen olo ja mietin, pysähtyäkkö puskapissalle vai ei... No päätin ajaa viel 20min kotiin. No sitten eteen tuli köröttelijä... manasin pitikö senkin siihen tulla hidastelemaan. Pakko oli mennä ohi, hätätapaus! Sen jälkeen ei voitukka ohitella, ei äkkinäisiä liikkeitä, kiitos, muuten vesivahinko ja äiten auto, no märkänä.... Perille päästyä jouksujalkaa sisälle ja kengät sun muut lensi eteisen lattialle ja ekana vessaan!!! Äiti sitten vain totes, että ois siel tampereellaki vessa ollu ;) Ja ku meikä meinas että yks puol tuntia sinne tänne :) Kyllä ne vähän isän kanssa nauro, mokomat!

Ja ihanaa oli sitte tulla kotiin kun lapset nukku ja mies lämmittäny saunan!

Heh, käveltiin tänää siskon kans kylälle ja takas... Eli jotai 5-6 kilsaa meiltä ja hyvin toi Rebekka jakso tulla pyörällä mukana. Käytiin sitte kaupasta ostamas vähä evästä, ni kaupantäti rupes ihailemaan mun tukkaani ja sano et ainaski 10 vuotta nuorentaa! Luuli eka jonkun pikkutytön työntävän rattaita ;)

Siitä tulikin mieleen, että vois taas muistia virkistää ja tehdä ikäkalluppia. Naisiltahan ei sais kysyä ikää, mutta uhmaan sääntöjä!!

sinilila 24, rebekka 3v11kk, sakari 2v6kk ja juha-matti 1v6kk

Birdy:

Lainaus:

Lastenvaunuja en kuitenkaan tuo sillä silloin meillä loppuisi autosta tila.

Damn, tarttee haudata haaveet siitä että oisit roudannu mulle halvat tuplat ;)!

Ei vais :)

KL.

Onnea niiskulle ja koko perheelle pienen tytön syntymän johdosta!

Pakko kommentoida tuota mustasukkaisuusasiaa.. Meillähän Iita ei ollu aluksi ollenkaan mustasukkainen vauvasta, ei varmaan osannu olla. Joo, nyt osaa. Läpsii, raapii, nipistelee, tekee kaikkea mahdollista sekä pikkuveljelle että meille. Minua lisäksi vetää tukasta silloin kun siitä kiinni saa. Hihat palaa pienimmästäkin asiasta ja sillon lentää kaikki käden ulottuville osuva. Tänään tunki ensin lusikan veljensä kurkkuun ja sitten löi vielä metallisella leikkikattilalla päähän! Arvata saattaa että huudettiin kaikki kolme vähän aikaa kovaa ja korkeelta. Osaahan se Iita olla rakastavakin isosisko. Pussailee ja halii, mutta kun ei raukka osaa yhtään hallita voimiaan. Ei hyvässä eikä pahassa.

Harmittaa kun aikaa ja huomiota ei millään riitä koko aikaa molemmille. Viime aikoina on tuntunu että jatkuvasti jompikumpi joutuu huutamaan. Onneksi sentään nukkuvat päivällä edes pienen pätkän yhtäaikaa, saa sillon tehdä rauhassa kotihommia.. Jee.. Eikä auta asiaa, että mies on tehny semmosia kivoja 15 tunnin työpäiviä viime aikoina. Että hullujenhuone meilläkin..

Ai niin, poika kastettiin juhannuksena ja nimeksi tuli Onni.

-elmiina sekä Iita ja Onni

Ja onnea " uusille" raskautuneille!

Meilläkin on viikon verran syöty huonosti. Tai siis vain poika (äippä ahtaa herkkuja). Meillä kylläkin aamu ja ilta puuro menee tosi hyvin (kun pv:llä ei ole juuri mitään syönyt, on illalla kauhea nälkä?). Mutta tosiaan ei lounasta,välipalaa,päivällistä muutakuin maisteta ja sit suu pysyy tiukasti kiinni... Maitoa&vettä joisi litra tolkulla. Mutta jostain luin että lapsi tietää tarpeensa... Tiedä sitten. Mut Eino on niin jässikkä ettei hätää hetkiin vaikka ei ruoat maistuisikaan.

Mutta myöhemmin lisää, nyt nukkumaan!

Jaha, vai oli sitä yritetty sopia tapaamista vaivihkaa selän takana! No, kiva nähdä teitä illalla : )

Tänään mulla onkin eka ultra... Miehelle sanoin, että olisi aika järkytys jos siellä näkyisikin kaksi. Mies vaan totesi, että no eipä tarvisi olla niin montaa kertaa raskaana. Haha, ihan kuin tätä vielä neljännen kerran jaksaisi!

Mä olen ihan kokonaan unohtanut Siirin 1,5v neuvolan... Niinkuin unohdin oman lääkäriaikanikin, voi nolo. Sanoja tuo matkii nykyään ihan koko ajan, ja samoin tekemisiä. Yhtenä päivänä putsasin koiran takapuolta (jätän yksityiskohdat väliin : ), hetken päästä huomasin kun Siiri haki talouspaperia ja meni myös pyyhkimään koiran *rsusta :D. Tiskikonetta tyhjää aina mun kanssa ja vaikka yksinkin ihan innoissaan, ' viikkaa' pyykkejä ja vaikka mitä.

Meidän uusi leikkimökki on ollut ihan menestys, eilenkin molemmat tytöt ja naapurin tytöt leikki siellä aamusta iltaseitsemään. Siirikin hyvin osaa pitää puolensa isompien kanssa, ja isommat tytöt kätevästi tykkää leikkiä Siirillä, nukuttavat sen ihan sujuvasti päiväunille jne : )

Jeps, mutta nähdään tamperelaiset sitten illalla!

FannyK

Täällä yksi huono äiti... Huudatin Emmaa oikein kunnolla vielä iltatuimaan. Emma kun päätti heitellä tavaroita vessanpyttyyn. Kiellot eivät tepsineet (ja sorruin jopa huutamaan). Kun sitten tutit lensivät pyttyyn, niin kiikutin ne roskiin ja Emma sai mennä nukkumaan ilman tuttia. Huudothan siitä tuli, mutta jospa nyt muistaisi, ettei tavaroita heitellä pyttyyn... Kaipa pitää kaivella uudet tutit yöksi, kun Emma kuitenkin herää joka yö vähintään 5 kertaa tuttia huutelemaan.

Nyt kun oon päivät töissä, niin pinna on kyllä paljon tavallista kireämmällä iltaisin. Eikä asiaa auta yhtään se, että mies on kaiket illat töissä. Eli sellaista lepoaikaa ei kauheasti tule... Muuten töissä käynti kyllä piristää mieltä!

Mitäköhän piti kommentoida. Ai niin, meidän Emman mitat ovat nyt 86 cm ja 10,4 kg. Eli pituutta tulee edelleen roimasti ja painoa niukasti. On tainnut periä tuon sirouden isän puolelta...

Niiskulle onnittelut pikku prinsessasta!

Ja tamperelaiset: Toivottavasti nähdään ensi viikolla hyvän ruoan merkeissä!

Enni rv 30 ja Emma

...kirjoittelen ennen kuin anoppi pölähtää Mehu-Maijoineen tänne...

Niisku65, onnittelut pikku prinsessasta!!!

Mirjami-80, tsemppiä, pidä meidät ajan tasalla :).

FannyK, mitä sä siinä riehut, eikö se tapaamispäivä jo sovittu ;).

Mulle tuli niitä koulutuskeikkoja enemmänkin, ihana päästä töihin, mutta arvatkaapa onko Silpun hoidon järjestyminen ihan iisipiisijuttu. Näyttää siltä, että tarvitaan MLL:n apua.

Ai niin, ja TAYSiin tuli kutsu, lääkäri epäili ultrassa etistä istukkaa. Kiva.

KL.

Eipä aio meidän vauva kiirettä pitää tuolla syntymisellä :)

Sunnuntaina-maanantainahan tuo peräti supisteli..Supisteli 20-30min välein ja välillä tiheämpäänkin. Mullahan ei oo ennestään minkäänlaista kokemusta noista supistuksista. Muuta kun vaan sellasia oli Aleksin aikaan,että maha kovettu ja sitten synnytyksessä oli vaan selkä kipeä mutta mahassa ei tuntunut mitään. Epiduraali varmaan vei kaiken muun kivun ja supistukset.

Sinänsä on ihan mielenkiintosta kun tulee noita supistuksia nyt...

Klo18 sunnuntaina niiden synttäri juhlien jälkeen alkoivat ja suunnilleen aamu klo10 kestivät sitten maanantaina..Nyt sen jälkeen ei oo ollu.

Saa nähdä tapahtuuko tässä millon sitten jotain :)

Sunnuntaina illalla laitettiin miehen kanssa vielä sankollinen mustaherukoita pakkaseen.

Nyt olis luultavasti marjat laitettu. Saatan kyllä saada vielä karviaismarjoja mutta ne on varmaan valmiiksi laitettu,kun täti niitä antaa luultavasti.Tarvii vaan pakkaseen nostella. Hältä saatan saada myös valkoherukoita vai miksi niitä kutsutaan...

Hyvin viime yön nukuin ja noiden supistusten jälkeen jotka oli su-ma ei oo ollut mitään oireita. Eilen ehkä pari kertaa vaan maha kovettu mutta eivät olleet ollenkaan tuollaisia mitä jo oli.

Vissiin se aikoo tuo vauva tuolla vielä pitkäänkin mököttää :)

Huomenna pitänee mennä sinne neuvolaan klo12.

Huomenna sitten terkka varaa sen ajan sinne äitipolille..Eiköhän se aika oo sitten seuraavalla viikolla,aikalailla rv42.

Saa nähdä vieläkö tässä ihan sinnekin joutuu menemään vai millonka se vauva päättää syntyä...

Tänään ei ennen iltaa vauvan tarviskaan syntyä,kun miehen veli on nyt tän päivän työreissulla Oulussa,joten ei joutas Aleksia vahtimaan..Va eipähän tuosta oo synnytyksestä vielä merkkiäkään,joten tuskin on tälle päivälle tulossa vaikka äkkiä tuo synnytys tietysti saattaa käynnistyä..eihän sitä tiedä..

Pyykännyt oon ja muutenkin kotihommia tehnyt. Tuon mahan kanssa pärjää kuitenkin ihan hyvin. Mitä nyt hikeä puskee,kun jotain tekee.

Aleksilla on ollut nyt neljä päivää maha sekaisin. Ressukka on syönyt huonosti ja vähän lämpöäkin on ollut. Eilen nukkui kolmet päikkärit,yleensä kun nukkuu vaan yhdet. Tuo yksien päiväunien rytmi on meillä hyvä,kun poika menee klo18-19 yöunille. Va eipähän tuota voi noita päiväunia estää nukkumasta,kun sairaana on.

Tänään näyttää kuitenkin tuon pojan vointi jo hieman paremmalta joten eiköhän tässä palata normaaliin päivärytmiin pikku hiljaa.

Oon kyllä hirmu tyytyväinen ollut siihen miten hyvin onnistu tuo pojan siirtäminen pinnasängystä isojen poikien jatkettavaan sänkyyn. On siinä nyt 1.5 viikkoa nukkunut eikä ongelmia oo ollut. Samallalailla siinä nukkuu kuin pinnasängyssä.

-Mirjami rv 40+6 ja Aleksi 1v 6kk 1vkon ja muutaman päivän päälle-

Eino unille siis... On ollut vaikeuksia (taasen) pojan nukahtamisessa. Nyt väsy ihmeen äkkiä!

Sasuliinille voimia suruunne!

Kaalilaatikko, siis niiin ihana maha!!! :)

Nyt tekeen iltapalaa itselle...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat