Vierailija

Oletteko huomanneet? Maassa istuu useimmiten nuori ulkomaalaisen näköinen äiti (n.25-vuotias) lapsen kanssa käsi ojossa. Vieressä kuitenkin uudet, hyvätkuntoiset Emmaljungat tai muut lastenvaunut. Ei kovin uskottavaa kerjätä kun on varaa ollut ostaa hyvät vaunut lapselle! Ja jos joku puolustelee sillä, että sossu on maksanut vaunut, niin kyllä se sossu maksaa sitten ruuatkin...

Kommentit (22)

Ovat yleensä kurdeja tai muita maahanmuuttajia. Ja soittotaito on jotain olematonta. Nykyään kun heillä tuntuu olevan laspi/vauva mukana. Melko säälittävää.

Onneksi nämä soittajat eivät saa enää Euromarketin edessä soittaa, varastivat kaupasta niin paljon että johtajalla meni hermot.

5: se nainen on oikea maanvaiva jos samasta puhutaan. Vartijatkin sitä silmällä pitävät ettei liikaa tunge ihmisten kimppuun. Sellainen aika lyhyt tummahko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sanoin sille viimeksi että Suomessa on kerjääminen kielletty. SE sano että " ai miksi?"

Sanoin sille sitten että " ota ja häivy kuule siitä." Mutta siihen se jäi vaan töllöttään ja kai sille joku antaa rahaa kun se on AINA jossain kerjäämssä, takuulla siis nytkin.

munkin juttusille kerran, ja alussa luulin, että kysyy tietä jonnekin. Sitten alkoikin selittää, että " we are refugees...." Kummasti otin jalat alleni. Jos voisin olla varma, että oikeasti on köyhä, olisin muutaman euron mieluusti antanut, mutta mikään heidän ulkoasussaan ei viitannut köyhyyteen.

Samoin inhoan sitä " olisko antaa kakskymppiä" -muoria, jonka pyytämästä summasta nyt euroaikana en ole päässy selvyyteen, taitaa vain kyselleä " olisko antaa..."

Esim. asematunnelissa ja Narinkka-torilla niitä on ihan älyttömästi. Olkoon vaan siellä, mutta ei tarvii tulla mulle joka kerta puhumaan. Jos joku haluaa lahjoittaa jollekin järjestölle, niin varmasti menis itse suoraan feissarin luo. Ihmiset on vielä usein kiireisiä noissa paikoissa missä ne parveilee, joten ei varmasti saa ketään kuuntelemaan.

järjestöjen rahankeruu ei ärsytä minua taas ollenkaan. He toimivat laillisesti ja oikeaan tarkoitukseen ja minä annan aina rahaa niille. Itseasiassa lahjoitan kerran kuussa hyväntekeväisyyteen 30¿.

Ovat näitä Romanian mustalaisia joita on nyt täällä pilvin pimein kun EU sallii heille myös vapaan matkustelun. Ties vaikka oisivat varastaneet ne vaunut.

Nämä on niitä samoja jotka pystäyttelee autoja ja väkisellä kauppaavat rihkamaa.

Ärsyttää, kun kaupungilla ei voi kävellä ilman, että olisi joku kerjäämässä jotakin. Röyhkeitä ulkomaalaisia kerjäläisiä on keskusta pullollaan. Olin esim. kävelemässä Oulun kävelykadulla poikani kanssa, kun joku romanian mustalainen ojensi minulle ruusun. Samassa hän antoi luettavaksi lapun, jossa kerjäsi rahaa. Vähän matkan päässä näitä kerjääjiä oli enemmänkin. Näitä järjestöjen nimiin kerjääjiä riittää myös joka lähtöön.

sillä he eivät ole pakolaisia. Juuri valittivat lehdessä, että olisivat hakeneet turvapaikkaa, mutta eivät enää pysty. Niiden on pärjättävä täällä ihan itsekseen. Kyllä uskon, että taas häipyvät, kun pakkaset tulee, autoissaan kun asuvat.

Bisnestähän se on. Samoin rasittavia ne ruusuja jakavat jotka lätkäsee lapun käteen jossa kerjätään...jos ei oo antaa niin nappaavat kukan pois. Mistä on vara ostaa sellanen puska ruusuja ja kulkea merkkivaateissa jos pitää rahaa kadulla kerjätä? Niistä on paikoittain oikea riesa, vahtaavat

raha-automaattien vieressä ja kolikot eivät edes kelpaa.

Esim. kysymykseen " kiinnostaako luonnonsuojelu" on kiva vastata, että kiinnostaa joo mutta ei ole aikaa. Vai pitäiskö vastata vaan että " ei" .... :(

mustalaisia on Romanissa yli miljoona ja elävät kurjissa oloissa ja niitä tulee täällä riittämään tulevina vuosina. Kohta tulee järjestäytynyt rikollisuus kerjäläisten perässä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat