Seuraa 

Ajattelin ihan huvin vuoksi availla meille uutta pinoa, jos edes jonkinmoista keskustelua saatais pidettyä yllä ;)

Meille ei mitään uutta. Itsekin viel yhes koossa. Yliaikasekshan tää meni, niinkuin vähän arvelinkin. Eikä juuri mitään merkkejä oo havaittavissakaan... :(

Noh, ikävähän tätä masua sit taas tulee kun se on poissa, joten pitäs nyt nauttia kun vielä voi!

Viime pinossa kyselin tosta imetysteestä, mut ei kukaan vastaillu... Kysyn nyt kuiteski uudestaan varmuuden vuoksi, elikäs onkos kellään kokemusta tuon käytöstä? Ja jos on, niin millaista?

Ollaan aika paljon sisustettu nyt tuota pimun huonetta kun kaikki vauvakamat piti viedä meidän huoneeseen uudelle tulokkaalle. Alkaa pikkuhiljaa olee jo ihan kaunis " ison" tytön huone! :D

Hirmu kalliita vaan kaikki lasten tavarat! Tekis mieli hankkii vaik mitä, mut en kyl näillä hinnoilla! Vaik sinänsä viel aika turhaa, kun aikas vähän tuo pimu aikaansa omassa huoneessaan viettää. Olkkarissahan se meidän kiusana pyörii ;)

Mut ei mulla taas tän kummempia...

Jäädään jänskäämään josko joku muukin innostuisi pinoilemaan! :)

Sivut

Kommentit (62)

Niin se pääsi totaalisesti yllättämään, me saatiin sitten tyttö tasan laskettunapäivänä eli siis torstaina 30.8.2007 kello 20:07. Kyllä oli niin iso ylläri että ihan itku pääsi kun vauva oli syntynyt ja taisi siinä miehenkin silmä kostua.

Pituutta on 51cm ja painoa 3560g ja mahtava kuuluva ääni :D

Tänään tulin kotiin ja ensin tuli olo että apua mihin kaaokseen tulin mutta pieni pika siivous (tavarat vaatehuoneeseen) niin jo näytti pikkusen paremmalta. Anoppi ja miehen sisko perheineen tuli sitten hetken päästä vierailulle. Ja nyt homma on ihan hyvin hanskassa. Jesse on yli innokas vauvan hoitaja, koko ajan halailee ja vähän sormia puristelee ja haluis ottaa kovasti syliin, saa nähdä kuinka kauan tuo sisarus rakkaus kestää.

Että sellaiset kuulumiset meiltä päin.

T.Silja, Jesse ja pieni neiti 2pv

Ja iskälle, ja pienelle isosiskolle ja kaikkea hyvää vauvatyttöselle! Hienot oli mitat neidillä!!

Ja Siljalle jaksuja..yhdyn Pähkiksen sanoihin, että toi odotusaika ei aina oo sitä auvoisinta aikaa ukkokullan kanssa, eikä ihan heti synnytyksen jälkeenkään, kun itse on hormonimyrskyn kourissa, ja mies ei ymmärrä mitään..(näin kärjistetysti..). Mutta kyllä tuo on ohimenevää, usko pois.

Viime viikko oli aikamoista haipakkaa, kun olin töissä joka ilta ja lauantain, ja sitte oli ne rippijuhlat. Kiitos kysymästä, Romi, juhlat sujui oikein mallikkaasti, mutta nehän olivatkin aikas pienimuotoiset, juhlakalun toivetta mukaillen. Päivänsankari sai rahaa ja kauniin ristin. Meillä jäikin kaikki muut lapset kotiin, paitsi esikoinen lähti kirkkoon mukaan..Hyvä niin, että mummi oli kotihengettärenä, sillä kirkossa oli kuuma kuin saunassa ja huono ilma, ja toimitus kesti kuiteskin puolitoista tuntia.. OIs Milo varmasti vetänyt oman show:n kirkossa, ja perkeleet kun ei sinne oikeen sovi, ja mulla tunnetusti sammakot lentää suusta hermostuessani, niin ois voinut olla aikas mielenkiintoinen tilaisuus, jos ois koko lapsilauma ollut siellä..

Nyt on pienimuotoinen ketutus päällä, kun miehen prätkäkypärä varastettiin eilen duunipaikan varastolta:O(. Harmittaa pirusti, kun maksoi yli 300, ja vasta nyt keväällähän sen osti..Prätkävakuutus kyllä korvaa sitä, mutta kun omavastuu on 150, niin takkiin tulee joka tapauksessa..

Pähkis kyseli känny-ja reppuasiaa...Meillä ei oo kännyä, kun vasta kolmella vanhimmalla, ja oon aatellut ettei noi nuoremmat tarttekaan, niin kauan kun olen kotosalla päivät..Mutta mielestäni ihan hyvin teijän neiti ekaluokkalainen voi ottaa kännyn kouluun..Meidän kolmonen ainaskin pitää kännyn suljettuna koulupäivän ajan, ja avaa sen vasta vikan tunnin päätyttyä..Näin ei häiritse ketään, ja jos känny katoaa, niin ei ole muuta rahallista menetystä, kuin itse laite, kun ei siten voi ulkopuolinen sillä soitella..Ja saldorajoitushan kantsii varmaan ottaa siihen.

Repuissa taas on tosiaankin ihan kauheesti eroja; Kolmoselle piti ostaa varmaan kaks reppua jo ekalla luokalle, kun hajos vetskarit tai saumat, mutta sitte taas neloselle ostettiin reppu ekalle luokalle jostain Tarjoustalosta tarjoushinnalla, ja vieläkin on aivan ehjä ja kelpaa hälle, vaikka aloitti nyt kolmannen luokan!

Kyllä taas on hikiset oltavat; kuinkahan Sanja jakselee näillä helteillä, kun maitoa pukkaa ja muuteskin vielä vähän synnytyksen " jälkitilat" vuotoineen päällä..Huhhuh, muistahan juoda kovasti paljon!

Ei parane enempiä jaaritella, mutta jäädään odottelemaan Siljan vauva-uutisia.(aatteles, Silja, että jos sun =teidän vaavi syntyy silloin 30.8, niin mulla tulee sinä päivänä kuluneeksi 18 vuotta, kun esikoinen syntyi..Snif! Ja muistan senkin kuin eilisen päivän kaikkine synnytyksen hetkineen, ja paksutukkaisen käärön sylissäni!! Niin se aika kuluu loppujen lopuksi ihan mieletöntä vauhtia...)

Ihanaisia kesähetkiä kaikille, ja käykäähän kertomassa kuulumisianne..

Truide ja Milo

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos kaikki kun ajattelette mua ja toivottelette suppareita! Niitä täällä kipeästi kaivattaisiinkin! Oli tänään tuo vika neuvola ja kaikki on masuasukilla kunnossa. Teki sitte samalla sisätutkimuksen kun on kätilö ja halusin vähän päivitystä tuohon kohdunsuun tilanteelle. Kohdunkaulaa siis enää vajaa sentti jäljellä, täysin pehmeä ja reilu 4 cm auki! Oli siis edistynyt taas viime viikosta, mut ku ei supistele!!! Eikä ne vedetkään mene!

Sain sitte soittaa äitipolille varatakseni yliaikaistarkastusta ja tietty toivoin et ne ottais mut mahd pian käymään, mut ei se täti siel kuunnellu mua olleskaan vaan ilmotti heti alkuun et tuut sitte lauantaina puolilta päivin. Eihän sinne nyt kauheen pitkä aika oo, mut ku en jaksais enää oottaa!! Ja pikkasen pelottaa tuo tulokkaan kokokin ku pimu oli 4,5kg ja tokahan tuppaa aina olemaan ekaa isompi...

Mieskin sano heti mulle ku sille tietoja soittelin, et nyt soitat sinne uudestaan ja sanot et haluut tulla aikasemmin! Mut ku ei taida nuo hommat ihan silleen toimia... Enhän mä voi vaan tollasta vaatia! Enkä haluu et ne pistää mun papereihin et tää on hankala tapaus tjn!

Ku alkais nyt ees vähän suppailee ni vois hyvillä mielin lähtee sinne käymään ja uskoisin et ei ne mua enää kotiin takas laittais!

Kyllähän tuo masu vähän väliä kovettuu, mut ku ei satu ja välistä sitä ei tunne ollenkaa, näkee vaan...

On niin hassu olla yksin kotona! Mun vanhemmat tuli hakee pimun aamulla rannalle, et pääsin rauhassa neuvolaan. Vaik eiköhän ne sielt koht ala tulee takas et saa pimu ruokaa ja pääsee sit nukkumaan päikkäreitä. Tämmöseen omaan rauhaan vois kyllä tottua, mut ei taida olla tarjolla ihan lähivuosiin! ;)

Olet oikeassa Truutta, ei oo Siljasta vähään aikaan kuulunu... Ettei se tosiaan ois menny kiilaamaan mun ohi täs jonossa ;) Koska kyllähän se vois sieltä kait jo alkaa tulemaanki pikkuhiljaa ku eiks se laskettu aika ollu elokuun lopussa?

Ja kyl käy Romia kateeks ku tollasiin illanviettoihin pääsee! Mulla ku nuo kaverit on jakautunut nuoriin bilettäjiin ja sit perheellisiin, ni eipä oo kukaan tollasta saanu aikaseks... Ehkä me perheelliset ollaan vaan niin tylsiä ku aina vaan kotona möllötellään...

Jep, mut nyt hetkeks oikoseks sohvalle :)

Tässä ollaan vielä yhdessä koossa ja ihan kypsiä jo odottamaan, tuntuu että tää viimeiset pari viikko on ollu vaan sellasta riutumista, tekemistä olis mutta mitään en oikein osaa/ viitti tehä, missä se pesän rakennus viettikin on mikä pitäis tulla ennen synnytystä (ei taida olla synnytystä tiedossa siis lähimain) ja vielä on laskettuun päiväänkin 4 päivää :( saatikka sitten kun (/ jos) yli menee :( Mitään tuntemuksia ei siis ole synnytyksestä, mies tosin on heti ihan skarppina kun vähänkin mainitsen että nyt vähän supistelee tai jotain sinne päin, niin se on ihan että ei kai se nyt vielä, hän ei ole ehtinyt nukkumaan vielä :D olikohan raukka ihan yliväsynyt kun Jesseä oltiin synnyttämässä, yö meni sairaalassa ja seuraavana päivänä oli hetken töissä ja illalla vielä kavereiden kaa baariin.

No joo, sen verta sain tänään tehtyä että lajittelin vauvan vaatteet, pienimmät jo tonne kodinhoitohuoneeseen ja loput vielä vaatehuoneeseen, on aika poika painotteisia vaatteita (Jessen ja Jessen serkun vaatteet) on siellä muutamia unisex vaatteita. Että kyllä tässä nyt taidetaan mennä poikaa synnyttämään, on se aikamoinen yllätys jos sieltä tyttö pyörähtää :) Pojalle nimeäkin tässä enimmäkseen pohditaan, ehkä senkin takia kun tytölle mulla nyt sitten olis kyllä nimi jo valmiina mutta siitä ei olla miehen kanssa puhuttu.

Mahasta olen kyllä nauttinut ja silitellyt, pelottaa jos tää todella on se viimeinen raskaus mitä mies uhkailee. Mä olen vaan sanonut että ei siitä tarvii vielä puhua kun en mäkään ajatellu ruveta näitä lapsia ihan tehtailemaan mutta kyllä mulla kolmaskin olis haaveissa sitten joskus.

Jesse putos tossa alkuillasta meijän sängystä, hyppi siellä ja muksahti alas, en ollu edes näkemässä (kauhea äiti kun lapsi yksin riehuu sängyssä) kuului vaan muksahdus ja hirvee huuto. Pieni kuhmu ja punanen läntti on nyt merkkinä otsassa, pikkusen on levoton olo että ei kai vaan käyny pahemmin mutta loppu ilta on menny kyllä ihan hyvin ja tuolla se huoneessa jo nukkuu ja välillä jotain uni ölinää kuuluu. Tuskin tulee sitä enää sitten heräteltyä yöllä. Jesse on kyllä ihan itte osannu nuo yö herättelyt hoitaa vaikka aika hyvin on nukkunut nyt pari viimeistä yötä.

Kaivoin muuten taas oman nukkeni tuolta komerosta Jesselle leikkeihin, tykkää sitä hoidella ja laittaa nukkumaan. Istuvat jopa samalla tuolilla kun kattovat telkkaria. Tänään laitettiin vaippakin vauvalle. Pikkusen menee välillä retuuttamisen puolelle ja saattaa paukauttaa jollain lelulla tai istua päällä mutta pikku hiljaa tässä opetellaa vauvojen kanssa olemista. Mummolassa on nukenrattaat joita tykkää työnnellä välillä, meille ei kotiin osteta ellei tule sitten tyttöä mutta siihen asti saa mummin luona työnnellä rattaita, meillä hoidetaan vauvat sitten ilman rattaita.

No joo pylly tai jalka, mikä lie painaa niin kovasti taas kylkee kun tässä lysyssä istun niin taidan mennä maate.

T.Silja

Muistan myös sinut Höde...hassu juttu kun kesällä kävimme päiväretkellä mökiltä Kuopiossa niin ajattelin että täällähän se Hödekin saattaa kävellä vastaan enkä tiedä sitä.

Poju oli ottanut aamusella vaipan pois itse joten pesukone pyörii jo kun otti ja luikautti pisut muutamaan otteeseen sänkyyn.

Piti vielä lisätä tuohon meidän ' treffiporukka' -juttuun, olen meidän porukassa ainut äiti ja loput ovat sinkkuja. Kiva siis kuunnella ja jutella joskus muustakin kun lapsista, sitä ikään kuin irtaantuu todella hetkeksi omasta arjesta.

Eilen illalla olimma taas Luukissa uiskentelemassa ja taitaa tää aamupäivä mennä pyöräilessä sekä Haltialassa leikkiessä. Vinkiksi muuten että Haltialan mailla on todella mahtavat AURINGONKUKKApellot, ja sieltä voi vapaasti käydä niitä poimimassa.

Juu mutta nyt aamupalalle, nauttikaa nyt kuitenkin lämmöstä huolimatta vielä kesäpäivistä, kohta on taas talvi ja kylmä!

Nostelenpa tässä nopeasti, kun kävin tuossa hammaspesu-pinkassa kääntymässä myös. Ehdittekö/viitsittekö muut kommentoida muissa pinoissa koskaan mitään? Mä kun en yleensä ehdi tännekään kuin pikaisesti. Kerran kävin muuten av:lla vastaamassa johonkin kysymykseen, mutta sielläkin ihan Pähkiksenä. Ne " nimettömät" kommentit on välillä jotain ihan kauheeta..

No joo, odotin siis löytäväni täältä Siljan kuulumisia. Huhuu! Tulepa kertomaan miten jakselet!? Joko olet paremmalla mielellä? Vai vauvaako oot pukkaamassa..? ;)

Ja napiaisilta piti kysyä, että koskas se laskettu aika sulla on? Juu oonhan mä sen täällä " kuullut" , mutta mun nupissa ei asiat pitkään pysy.. Mikä vointi sulla?

Ja muutkin odottajat hoi! Tulkaa raportoimaan! Olikos ainakin Harju ja Hömötintti? Sorry jos nyt meni nimimerkit metsään..

Jeps joo, nyt on taas mentävä. Palaillaan!

Pähkis

ps. Kiitos Truutta koululaiskommenteista. Meillä meni muuten eka päivä loistavasti, kuis teillä?

Ihanaa kun nuo ilmat on viilenneet ainakin täällä suunnalla!

Alkoi meinaa olla sekä lapsilla että äidillä aikas tuskasta ja HERMOJA RAASTAVAA nuo helle päivät.

Meillä menee ihan kivasti. Esikoinen aloitti kerhot. kolmesti viikossa käy aamupäivällä kerhossa ja syyskuussa alkaa sitten vielä kerta viikkoon liikuntaleikkikoulu. Ihan innoissaan on aina kerhoon lähdössä. Onhan se kivaa saada muutakin puuhaa kun äidin ja veljien kanssa touhuilut joka päivä...

Tää mein keskimmäinen herra vaan ei oikeen sulattanut ekan viikon kerhojuttuja ihan niin hyvin. Kun siis ei päässyt veikan mukaan. Kamalat raivarit vetäs ekana aamuna kun iskä lähti esikoista viemään kerhoon. Toinen oli lippis päässä ja sandaalit käsissä jo odottamassa että hällekkin puetaan ja noin... ja sit joutukin jäämään kotiin äidin ja pikkuveikan kanssa. Mutta eiköhän tuo tuohon totu tässä syksyn mittaan. Pitää aina sitten lähteä vaikka puistossa poikkeamaan pienempien kanssa, on heillekkin jotain kivaa puuhaa sille ajalle.

Meillä tehdään vissiin poski hampaita. Kamalasti hankaa niitä ja kokoajan sormet suussa kun oikeen kaivelee niitä takimmaisia hampaita. Hampaan pesu on ihan kamala juttu ja tutti tullut tärkeemmäksi. En anna enää tuttia kuin unille ja pidemmille automatkoille, vaikka poika sitä monesti kinuaakin pitkin päivää.

Uhmaa on tosiaankin ilmassa. Kiva kun kaksi uhmaikäistä nyt talossa :(

Esikoisella onneksi vähän jo alkanut rauhoittua, mutta joku " 4 vuoden kriisi " on ollut tässä kesän mittaan meneillään. Tää nuorempi taasen ruvennu kokeilee rajoja oikeen kunnolla. Nyt ollaan jouduttu pihalla oikeen syynäämään herran tekemisiä, kun on alkanut nahista vanhempien kanssa. Saattaa siis kunnolla mäiskiä isompiaan lapiolla, viedä kaikki lelut käsistä ja jos isommat pistää vastaan ni tää jääräpää ryhtyy vaikka painimaan saakka.

Tuo mein pienin herra on jo 5kk. Miten tää aika meneekään näin nopeesti!!! On ihana, helppo ja niiiiiiin iloinen kaveri että. hänen kanssaan ollaan kyllä päästy tosi helpolla. Ei turhia itkeskele ja on oikea hangon keksi aamusta iltaan. Nukkuu hyvin ja pelkällä rinnalla vielä mennään. Helppoa :)

Sanjalla oli aika samanlainen synnytys ollut, mitä itselläni tästä kolmosesta. Paisti että en saanut mitään muuta kuin ilokaasun. Mutta meillä oli kanssa nopeaa toimintaa. Kerrasta alkoi ja sairaalassa oltiin reilut pari tuntia ennen pojan syntymää. Oli se tosiaan ihan toisen tuntusta miustakin ponnistaa ilman puudutetta!!! Kyllä ties mistä se tulee ;)

Ja piti kommentoida, että miulla kanssa puutui vaan vasen puoli tästä mein keskimmäisestä kun sain silloin juuri spinaalin. Mutta kun käskivät kylkeä vaihtaa niin se kai jotenkin " levisi" se puudute aine... meinaa sitten meni toinenkin puoli tunnottomaksi.

Siljalle tosiaan tsemppiä synnytykseen... ja PALJON supistuksia ;)

Mutta nyt syömään jätskiä ;) Pojat nukkuu ja mies töissä, tää äiti viettää laatuaikaa itsensä kanssa.

t. K@tju ja poikakolmikko

Ompa topakka tyttö :)

Täällä vielä kärvistellään mahan kanssa ja varmaan vielä ainakin kolme viikkoa ellei sitten jopa neljä :(

Mieli on vähän masis tuon miehen takia mutta luultavasti (toivottavasti) olis taas ihan ohimenevää, parisuhde vaan taas vähän pännii.

Taidan mennä nukkumaan, huomenna on Jessen nimpparit ja menin kutsumaan mummot, papan ja miehen siskon perheineen kahville joten tarttee kerätä voimia että jaksan olla " bileissä" mukana.

T.Silja

Kiva, kun on edelleen pino pystyssä Lokamaatuskoilla!

Olen välillä käynyt lukemassa, mutta jotenkin kirjoittaminen jäi, kun alkoi olla niin yksinpuhelua silloin keväällä..Josko syksy saisi itse kunkin innostumaan, tai sitten ei, kun on monilla töihin lähtöä ja nuita pikkuvaaveja tulossa taloon...

Kiva Katju, kun kaipailit...kummasti mieltä lämmitti ja Napiaiset kans; sullahan oli selvät tyttösykkeet jo alussa, ja ne pitkät sääret siellä ultrassa, niin jäikö silloin kertomatta ennustuksen tulos?! Typykkä siis teille:O).

Meille ei kummempia, terveinä pysytty, pottailua ei harrasteta äidin laiskuuden vuoksi, tutit edelleen aikas tärkeitä ja puhetta ei tule:O(. Se alkaa oikeesti jo kohta huolestuttamaan, kun Milo edelleenkin puhuu latinaa, siansaksaa ja örkkimörkkejä, mutta edes " amppu" , jota hoki ennen lampun nähdessään, ei tule enää... Sitte taas kun oikeen kovasti jotain haluaa, niin kuulen ihan selvästi sanovan; " anna, äätelöö, namii" jne..Taitaa olla toiveajattelua koko homma..Meijän isommat penskat sano kerran, että Milo sanoi " pimppi" ! No just joo, jätkä ei puhus mitään, mutta eka sana ois jotain noinkin tärkeetä, heh!!!

Kauheeta, kun aika on rientänyt, kun Siljankin beibi jo kohta puskee maailmaan..Hui, jännittääkös yhtään, kun tulee pieni vaava taloon ihan justiinsa? Ja Sanjallako on jo nyt varmaan nyytti kainalossa?

Meillä on " iso" sänky jo koottuna makkarissa, mutta toistaiseksi ollut niin kiirettä, ettei olla siirtoa tehty..Tosin Milo on jo pidemmän aikaa nukkun pinniksessä niin, että toinen reuna on alhaalla ja pääsee sieltä itse pois, muttei ole iltaisin sitä tehnyt, aamuisin kyllä..On muutekin kumma tyyppi, kun saattaa päivällä yhtäkkiä ottaa tutin suuhunsa ja rätin kainaloon, ja mennä itse petiinsä.

Kuis Romilla kakkosen haaveet edenneet?

Entäs Pähkiksen iskä, onko jo paremmalla mallilla..Muistan lukeneeni aiemmin, että oli sairastunut vakavasti..

Tosta mammateestä...Muistan, että silloin jo 80-luvulla, oli jotain semmosta teetä, jonka uskottiin lisäävän maidon tuotantoa

ja sitten oli fenkoliteetä, jonka piti vissiin vaikuttaa vatsavaivoihin... Käytin ainaskin sitä fenkolia, ja muuta vaikutusta sillä ei mielestäni ollut, kuin se, että rintamaito oli vihreetä!! Juu u, ihan tosi, kun pumppasin ylijäämiä, niin aivan selkeesti maidossa oli sellainen vihreä vivahde..Uskon kyllä, että ihan itsessään runsas juominen auttaa siihen maidon tuotantoon.(Vanha kansahan uskoo vahvasti, että pilsneri lisää maidon tuotantoa..).. Huh, vieläkin tulee kylmät väreet, kun muistelen sitä Milon ja mun takkuista alkutaivalta..Mullahan oli rinnanpäät niin verillä ja auki, että huusin ja itkin jo ajatuksestakin, että vauva nappais tisun suuhunsa...Huhhuh*nielaisee*..

Vaan nyt toivotan kaunista illanjatkoa, ja ois mukavaa nauttia seurastanne toistekin..

Jaksuja raskautuneille ja yöheräämisten kanssa kärvisteleville, muille muuten vaan mukavaa eloa:O).

Truide

Täällähän on moni käyny kuulumisiaan pistämässä :)

Hienoa maatuskat, hienoa! Tapu, tapu! :D

Välistä meinas epätoivo iskeä, et yksinkö mä täällä vaan raapustelen, mut sinnikkyys näköjään palkitaan ;)

No, ei sen puoleen, et varmaan kun jakautumaan pääsee ni ei meikäläistäkään täällä paljoa näy... On tuo vauva-arki sen verta uuvuttavaa, et varmaan pienet lepohetket menee itelläki nukkuessa eikä tietsikalla roikkuessa niinkuin nyt... ;)

Sain onneks tuon meidän pimatsunkin simahtamaan päikkäreille. Sillä nousi eilen päikkäreiden jälkeen kuume 38,7 ja sit maattiinkin vaan loppupäivä sylikkäin sohvalla. Aina ku noustiin niin itku tuli ja halus vaan takas pötköttää. Himpulat ja Muumi DVD:t kovassa käytössä. Illalla kuumetta olikin sit jo 39,6 eiku panadolia nassuu ja nukkumaan. Kuume laskikin sit, mut yöllä kun heräs ni oli noussu takas 39,6 ja eiku lisää lääkettä... Sit onneks nukuttii aamuun asti. Aamulla kuume 39 ja oli laskenu nyt ilman lääkettä 38,7, mut annoin kuiteski vähän panadolia ennen ku laitoin päikkäreille jos sais nukuttua paremmin. Taas ollaan koko aamu kateltu vaa Muumeja ja pötkötetty sohvalla... Voi toista pientä raasua! On niin ressun olonen. Vaik tosin hitusen paremmalla päällä ku eilen. Ehkä tää tästä, toivottavasti! Mut nyt kuulema kait kiertää joku parin päivän kuumepöpö!?! Kuulin vaan yhelt tuttavalta et heillä parin päivän kuumetta oli seurannu oksutauti... Toivottavasti tää ei oo sitä!!! Mä en jaksa jos tuo pieni alkaa viel oksentamaankin... Nyt eiku sormet ristiin ja toivotaan et menis nopeesti ohi!

LAULAMINEN on meillä kans tosi in! :) Muutamaan lauluun, kuten tuohon Ihhahhaan, Piiri pieni pyörii ja Missä on peukalo yms typy osaa jo sanojakin vaik paljon tulee omia. Sävelessäkin pysyy aikas hyvin! Ja hirveesti tykkää kuunnella lastenlauluja ja tanssii sitten mukana :)

Omasta navasta sen verta, et pikkusen alkaa jo tuskastuttaa et eikö tää ikinä tuu ulos! Nyt mennää siis 40+4. Saas nähä meneekö käynnistykseen asti niinkuin pimu... Mulla ei näköjään vaan noi supparit osaa itsekseen alkaa ilman kalvojen puhkaisua... :( Ei vaan millään jaksais enää odottaa! Vaik toisaalta ei sen tarttis just nyt syntyy ku haluu hoivata tuota omaa pikku tyttöä. Mut sit taas toisaalta mä haluun sen jo ulos!!! :)

Nyt jos vielä söis vähän ennen ku tuo raasu herää. Veikkaan et ei nuku kauaa, mut sit vois yrittää jatkaa niit unia mun viekus meidän sängys...

Mut palaillaan!!

Pitkästä aikaa täällä pyörimässä. Ja tosiaan Truidekin oli näyttäytynyt, hyvähyvähyvä!

Me tulimme eilen kahden viikon lomalta keskisuomesta. Parempaa keliä olisi voinut olla mutta mutta, minkäs niille ilmoille mahtaa. Heti kun mies meni takaisin töihin alkoi helteet.

Meille ei ihmeempiä kuulu, arki koittanut ja tosiaan vuoden olen vielä pojan kanssa kotona. Ohjelmaa tarvii hänelle kyllä keksiä sillä on niin energinen kaveri että jotain touhuttavaa pitää olla.

Imetysteestä ei ole kokemuksia. Niinköhän se on että Sanja on nyt jo synnyttämässä, tulehan kertomaan sitten kumpi tuli!

Meillä poju nukkuu vielä pinniksessä ja tutti on käytössä unien aikaan jos on käytössä. Olen miettinyt sitä isompaa sänkyä, mutta jospa vuoden loppuun mennessä sitten.

Kävimme heinäkuussa Särkänniemessä, poju taisi käydä muutamassa laitteessa ja sitten kävimme Delfinaariossa jossa pelkäsi ihan kamalasti. Jyväskylän Suurajoissa kävimme viikonloppuna ja tyyppi oli ihan tohkeissaan autoista, helikoptereistä ja veneistä. Poju on nimittäin HULLUNA AUTOIHIN! Voisi varmaan katsella Autot-leffaa aamusta iltaan jos antaisin pyöriä.

Tää oli nyt vaan tällaista sekavaa tarinaa, täytyy mennä. Pidetään pinoa pystyssä, koitan itsekin käydä useammin.

Tänään neuvolassa th sanoi että ei se vielä tänään eikä huomennakaan synny. Ei ole vielä kiinnittynyt mutta pää tosi alhaalla, tosin se sanoi että kiinnittyminen voi tapahtua kaks tuntiakin ennen synnytystä. Kyllä tässä on pikku hiljaa saanu kokea enempi supistuksia mutta ne on kyllä laantunut ennen kun on ehtinyt edes alkaakaan. Ei Jessen aikana kyllä näin paljoo supistellu.

Meinasin jäädä tuonne metsän varteenkin koiran kanssa äsken kun niin vihlo jalkaa, liekkö vauva nipisteli hermoja vai mitä lie mutta jalka meni välillä melkein alta.

Sykkeet oli tänään 135(-140) ja samaa luokkaa on ollu melkein koko raskauden että mitäs veikkaatte kumpi tulossa :) terveydenhoitaja sanoi että hän epäilee poikaa. unissa mä olen synnyttänyt poikia (kaks kertaa).

Parisuhde etenee samaan malliin kun ennenkin, se yks iltanen juttu sitten vaan meni taas ohi sen enempiä keskustelematta. Tuntuu että siitä on turha keskustella kun ei se tunnu menevän perille. Sitten kun tämä toinen pienokainen on maailmassa ja meno jatkuu samaan malliin niin sitten on kyllä nostettava kissa pöydälle. Ongelmahan siis on se kun mies käy niin paljon viihteellä ja perhe elämä ei oikein maistu. Kyllä se sitten joskus osaa yllättää ja laittaa meille ruokaa ja siivoo, osaa kai vedelle oikeista naruista etten vois olla vihainen. Ja kyllähän mä ymmrärrän että kavereita pitää olla, varsinkin kun mua ei kaikki ne sen jutut kiinnosta samalla lailla kun kaveria. Kai sitä vaan on niin katkera kun itte ei pääse lähtemään samalla lailla, tai kyllä mä olen saanu aina mennä kun on tullu joku meno mutta mulla niitä on harvemmin :(

Pähkis kyseli että ehditäänkö muissa pinoissa käydä, no mä luen aina noi odotus puolen eloisten jutut ja synnytys sivuilla käyn ja surffailen aika paljon muuallakin täällä vauva lehden sivuilla, joskus otan kantaa ja aika paljon ole ittekkin laittanu alotuksia.

Korkeasaaressa käytiin tossa heinäkuun puolessa välissä ja oli ihan kiva reissu, ihan vaan oman perheen kesken. Jessekin oli jonkun verran kiinnostunut eläimistä. Nyt olis ensviikonloppuna myyrmäki markkinat ja sinnekkin on tulossa joku kiertävä farmi poneja, kaneja ym niin vois sinne mennä Jessen kanssa. Fallkullaan piti kans mennä mutta se sit onkin nyt elokuussa kiinni joten katellaan jos syyskuun alussa vielä pääsis yhessä koossa, kaveri lupas lähteä sitten kanssa.

Niin ja syyskuussa alkaa taas myyrmäkihallissa kirppari, sinne olis kiva mennä kiertelemään mutta katellaan miten sitten jakselen, tosin se näyttää olevan koko syyskuun ja viellä kaks ekaa lokakuun viikonloppuakin että ehkä sitä jollekkin viikonlopulle meikäläinenkin ehdi mukaan.

No joo tartee lopetella ja laittaa vähän vielä sähköpostia kun tahtoo kaikki asia vähän jumia mulla välillä.

T.Silja

Ei mitään uutta ole tapahtunut, tänään taas neuvola takanapäin ja ei sielläkään mitään mullistavaa, kaikki ok.

Romin vaate galluppiin voisin vastailla että meilläkin edelleen on 86cm vaatteet käytössä, joskin jotkut alkaa olla jo aika pieniä mutta housut menee vielä hyvin. Mutta ollaan myös käytetty jo 92cm. Anoppi on pikkusen hullu näissä vaateasioissa ja kirpparilta kärrää ihan mielettömiä määriä Jesselle vaatteita, yksin päivä se toi kolme n.86cm paitaa ja mä olin ihan että apua, ensinnäkin alkaa olla jo pieni koko ja meillä on tuhat ja sata ton kokoista paitaa. Mä sit puhelimessa sille sanoin kun se alko taas papattaa kirppareista että ei enää yhtään paitaa Jesselle ellei sitten ole reilusti yli 92cm, meille ei kertakaikkiaan mahdu enää. Toinen vaan vetoo siihen kun on niin halpaaa arghhhhhhhh!!!!!!!! En tiiä ottiko sitten vähän nokkiinsa. Mutta vois kysellä että mitä Jesse tarvii. Kerran sille puhuinkin että alkaa kengät olla vähissä, no eikös se sitten kirpparilta ostanu kolmet kengät samantein ja varmaan uusia tarttuu mukaan enskuussa sitten myyrmäestä (tai siis uusvanhoja). Hyväähän se tietenkin tarkottaa mutta liika on aina liikaa.

No joo eipä tässä muuta taidan ruveta nukkumaan.

T.Silja

Hyvaa elokuuta rakkaat lokamaatustkat! Ja paljon onnea perheenlisayksesta Sanjalle!!

Elama on jatkunut entiseen malliin taalla. Paljon tulee juttua, suurin osa suomeksi, mutta englanniksikin valilla kuten: " peekaa lawn moweria" eli tytto on aivan paniikissa, kun kuulee kaukaakin ruohonleikkurin aanen. Muutkin kovat aanet saa vakavaksi. Tutista paastiin yllattavan hyvin eroon. Ekoina iltoina piti vahan enemman lukea kirjaa, mutta uni tuli kuitenkin suht helposti. Parina ekana yona tytto myos herasi ja itki kovin tuttia. Niina oina annettiinkin se sitten, mutta vahitellen yot nukuttiin putkeen ja tutti jai kokonaan pois. Viikko siina meni. Pottailu sujuu hieman paremmin. Jos vaan muistan kysya tasasin valiajoin, etta onko pissahata, mennaanko potalle niin kylla ilman vaippoja voi olla pitkankin tovin. Isommat asiat tehdaan edelleen vaippaan, ei vahingossakaan pottaan.

Meilla muutto edessa Bostoniin tammikuussa. Joudutaan etsimaan uusi tarha tytolle, mika harmittaa ihan kauheasti. Ollaan tykatty tasta tarhasta tosi paljon ja tytto on joka aamu mennyt sinne innoissaan. No, lapset tottuu tosi nopeasti uusiin tilanteisiin niin eikohan sielta uudesta tarhasta loydy ihan hyvia ystaviakin. Itsekin joudun etsimaan uuden tyopaikan, blaah! Ei yhtaan huvittaisi. Oon yrittany ehdottaa, etta josko nyt ruvettais sen kakkosen yrittamiseen, mutta mies ei ole samaa mielta. tai siis kyllahan se siita yrittamisesta varmaan tykkaa ;) mutta sanoo, etta mun hermot menis, jos ma olisin kahden lapsen kanssa kotona kun hanella tyomaara tulee vaan lisaantymaan eika han pystyis auttamaan lastenhoidossa senkaan vertaa, mita nyt tekee. Ikava kylla, oon vahan samaa mielta. Nytkin on vaikea saada mitaan kotona tehdyksi, kun tyton kanssa joskus ollaan kahdestaan, kun neiti haluaa koko ajan syliin ja pitaisi leikkia jne.

Ei tassa muuten, mutta kun ollaan ton suomen sosiaaliturvan piirissa ja saisin aitiysrahaa tanne sen saman kun ekan lapsen kanssa mikali lapsi syntyy ennen lokakuuta -08. Eli alkaa tulla kohta kiire jos meinaa siihen ehtia. Muuten joudutaan odottamaan siihen, etta oon Suomessa taas ehtiny olla toissa sen 6kk... Eli joutuis odottamaan viela sen 2009 loppuun... Sori, tallaista tajunnan virtaa...

Jaaha, nyt taytyy jatkaa toita. Maanantai, maanantai...

Hyvaa elokuun loppua kaikille!

BT ja vauhdikas pikku V

no niin kuin sanoit tällä viikolla sentäs jotain tapahtuu.

Me oltiin pojan kanssa keskustassa käymässä ap kun ei ollut muutakaan tekemistä. Käytiin torilla ostamassa hedelmiä ja herneitä (poju ihan hulluna herneisiin). Illalla mennään Luukkiin vähän polskuttelemaan.

Huomenna vietetään omaa Helsinki-päivää, mun äiti tulee seuraksi ja mennään torille ja muuten vaan fiilistelemään keskustan vilinää. Täytyy käydä myös ostamassa uudet pihakengät sekä kumisaappaat. Siinä välissä käyn kampaajalla, onkin aikaa edellisestä käynnistä. Lyhyet hiukset kun tuuppaa olemaan kamalat kun kasvaa yli.

KUNTOILU kesäkuussa aloitin iltalenkit. Milloin kävellen, milloin juosten, milloin sauvoilla. Miehen ollessa nukutusvuorossa oli hyvä lähteä. Nyt on ollut pitkä tauko ja tullut mässäiltyä ja se kyllä näkyy vaassakin. Tarttis tehrä jottain...mulla myös jotain liikuntalippuja jotka menee kait umpeen vuoden lopulla. Just joku uiminen ois ihan jees. Tai sitten menen lähikoulun jumppaan.

Lauantaina on tiedossa tyttöjen shamppanjapicnic. Toivottavasti säät suosii vielä viikonloppunakin. Sunnuntaina käydään ehkä asuntomessuilla, sain pari lippua sinne.

Truuttamaassa taitaa olla oikein huvipuisto tosiaan! Me tullaan kans...

- Olettekos jo varanneet 2v-neuvolaa? Mä olen niin aikaisessa että varasin jo.

Palaillaan!

Täällä samaa vikaa, kuin Rahikaisella ja monella muullakii..Saman tien kun tulee pois suihkusta, vois palata takasin..Eikä olla ees raskaana.. Toisaalta taas, kun pysyis pois sieltä suihkusta, niin ei niin valtoimenaan toi hikoilu olekaan, mutta sitten alkaa ne ns.hajuhaitat: " ei se haju mittään, mutta ku silmiä kirvelee" ..

Mulla on jostain syystä viime aikoina yöt olleet kovin katkonaisia; heräilen kolmen pintaan, ja sitten ei tuu uni millään..Pyörin ja hyörin, ja mietin kaikki asiat mahdollisimman pessimistiseen malliin, ja sitten se uni ehkä tulee viiden jälkeen uudelleen..No ei vielä haittaa, kun ei oo aamuherätyksiä, mutta ens viikolla, kun koulukuljetus ry Truutta aloittaa taas syyskauden, niin ois ihan kiva nukkua yönsä. Lapset kyllä nukkuu, kun pikkuset possut, mutta äitee senkus valvoo, ja yks yö oli niin kauhia nälkä, että vetelin ruisleipää piimän kera aamuneljältä:O).

Romilla on AINA jotain kivaa happeninkia! En ole katkera, mutta kuitenkin..MIstä ihmeestä ideoitte kaikkea kivaa..Sulla tarvii olla kyllä tosi pirtsakoita ystäviäkin, kun aina löytyy jotain kivaa syytä " juhlaan" .

Mekin oltiin kesällä yksissä 4-kymppisbileissä, ja oli kyllä huisin mukavaa; siellä oli kivaa porukkaa koossa, vaikka ei tunnettu kuin itse juhlakalu suunnilleen, hyvät tarjoilut ja karaokea! Laulaa luikuteltiin ja välillä naiset oli tanssityttöinä, kun ukot päräytti biisejä.

Mulla on taas tullut ystäväni iskias kylään:O(. Ei kiva, ei. Oikea takajalka on ihan omituinen; välillä menee kuin sähköiskuja pitkin reittä ja säärtä, välillä taas on ihan puutunut..Mutta tätä se tytöt tietää; vanhuus ei tule yksin! Nauttikaahan te nuoret, kun ei ole pahempia kremppoja...

Sanja se saa nauttia nyt raskauden ihanuudesta ja ainutlaatuisuudesta ihan koko rahalla! Pahus vain, kun tuli näin kuumat säät.. Jotenkin vain muistan itsestäni, että kun mulla meni kakkonen ja kolmonen n.viikon yli lasketusta, niin kyllä olin aikamoinen Päivänpaiste; heh..Sitä niin tuijottaa siihen laskettuun päivään, että sitten kun ei mitään tapahtunut, niin kaamea masis aina aamuisin, ja iltaisin taas toiveikkaana nukkumaan, että jos yöllä tulis lähtö. Ja Kakkosen kanssa kävi niin, että systeri oli meillä viikon kylässä siihen malliin, että on sitten esikon kanssa synnytyksen ajan, mutta kun mitään ei tapahtunut, niin lähti juhannukseksi kotiin ja johan alkoi tapahtua; het seuraavana yönä lähti limatulppa ja alkoi säännölliset supparit, ja pikkuherra syntyikin sitten Juhannusaattoaamuna aikaisin.

Mutta, mutta..ei kait nyt Silja olekin ottanut epähuomiossa Sanjan vuoronumeroa, ja laittanut vauvaa tulemaan etuajassa???

Olettekos muut mammat kovia lukemaan? Tuli vain mieleeni, kun mulla on taas oikea lukuvimma päällä; kaikki dekkarit menee semmosta vauhtia, ettei malttais muuta tehdäkään kuin lukea.Välillä ihan kirja per päivä, mutta kotityöt on tullut sitten hoidettua vähän vasemmalla kädella( ja oon sentäs oikeakätinen..Mutta tosi kyllä on, ettei nuo hommat niin hienosti hoidu ilman kirjojakaan..)

Jokohan mainitsin, että meillä on rippijuhlat sunnuntaina? Kakkonen pääsee ripille, ja meitsi kun vääntää töitä lauantaina klo 15 asti jokaisen illan lisäksi, niin saattaapi olla, että meillä isukki pääsee leikkimään jauhopeukaloa ja Aleksi Alastonsiivoojaa, kun ei mamma jouda...

Näihin haavekuviin päätän tämän iltaisen raporttini...Sanjalle kovasti supistuksia ensi yöksi~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~!

Muille kauniita unia, sellaisia ihanan viilentäviä...

Trutti

Ei tää yks tuu ulos ikinä!!! Ja olet K@tju aivan oikeessa siinä et kyl on KUUMA!!! Mä hikoon niin hirveesti et ei kannattais suihkusta tulla ulos ollenkaa! Onneks nää " hajuhaitat" ei tota mein typykkää kauheesti haittaa ja kotonahan me vaan möllötellään.

Laitettiin taas eilen pimulle allas takapihalle ja kyl ois niin tehny mieli mennä sinne iteki pulahtamaan! Mut ei tän kokonen valas sinne ihan mahu! :) Eikä täs näin lopus viitti oikeen tonne lampeenkaan mennä pulikoimaan kun ei tiedä noist pöpöist ja muist... Kait se on vaan kärvisteltävä...

Huomenna ois sit vika neuvola ja sit pääsis varailee aikaa yliaikaistarkastukselle. Nykyään ne kuulema ottaa siihen vast ku on viikot 41+5, eli lauantaille menis... Ja vähän menee tiukoille kun lapsenvahditkin ovat sit koko kesälomansa käyttäneet ja joutuvat maanantaiksi töihin... Noh, mut sinänsä lohduttavaa et kyl tällä viikol ainaki jotain tapahtuu! :)

Truutan galluppiin: Mä ajattelin, et nyt on kyl otettava itseensä niskasta kiinni ja alotettava toi liikkuminen! Laihista en alota ennen imetyksen loppumista, mut kuntoilu tekis varmaan vaan hyvää! Pimun jälkee kun en oo tehny oikeestaan mitää! Ja kyllä sen huomaa!

Aikaa on tietty vähän vaikee löytää ku mies on yrittäjä ja tekee ympäripyöreitä päiviä ja sit on kuiteski tuo pikkutoukka joka vaatii omansa ja tietty tuo rakas pikku pimu! Varmaan ainaki aluks jää tuo kuntoilu vaan vaunulenkkeihin, mut onhan seki jotai!

Oli muuten tosi mahtavaa huomata näinkin monen osallistuneen keskusteluun! Hyvä, hyvä maatuskat! Erinomaista! :)

Mä taas palailen, mut nyt syömään ;)

Olipas taas pino karannut kauas, kauas...Hei tytöt, eihän nyt anneta tämän pinon taas kokonaan tyrehtyä tyhjyyteensä...

Tänään on Siljalla SE päivä...Jokohan on beibi vilkaissut allakkaa, ja päästää äitin nauttimaan vaavin tuoksusta??

Itse heräsin 04.57, ja ajatuksissani sitten palasin kahdeksantoista vuoden taa; 05.04 syntyi silloin meidän esikko, ja aika liikuttuneessa mielentilassa aamuyötä valvoskelin..

Meidän Monsteri on hiukan rauhoittunut, kun keksin mennä aamupäivisin purkamaan energiaa puistoon! Eilen ja tänään ollaan oltu aamusta puistossa tunnin verran, ja voi vitsi, kun Milo nauttii..Poitsu hyppii ja juoksee edestakaisin, kokeilee jokaisen pallon ja lelun ja on ihan fiiliksissä..Sitten kotiin tultua nappaa rätin ja tutin taas kainaloon(tutin kylläkin suuhun) ja samantien päikyille..Ei millään jaksanut edes syömiseen keskittyä, vaan nukkumaan piti jo heti laittaa..Syö sitten lounaansa vasta unien jälkeen..

Onkos muilla muuten kuinka tarkkaa noiden ruoka-aikojen kanssa? Meillä kun on aika freelancerin hommaa, heh..

Johan oli eilen sitten taas itsensä tartutettava BB;n saloihin..Ihanaa, kun se alkoi, kun mä oon työiltoina ollut ihan epätoivoinen, kun ei oo telkusta tullut mitään katsottavaa, ja kun pää käy niin ylikierroksilla, ettei unikaan tuu ennen puoltayötä..Nytpähän voi sitten tyhjätä aivonsa BB,n ääressä. Tunnustaako muut tuijottavansa sitä?

Meillä sano itsensä irti sitten sekä dvd että digiboxi:O(. Pitäs hommata uudet..On kyllä dixiboxit parissa huoneessa, mutta nyt kun olkkarin boxi pimahti, niin se on paha ja Milo on ihan ihmeissään, kun ei Autot-dvd;tä saa enää lainkaan katsoa..Onneksi hätätilassa voi katsoa tietsikalla tai pleikkarilla...

Tarttis lähteä shoppailee muutamat hanskat syksysäiden varalle, ja komoselle kaikkea tarpeellista leirikouluun..Sinnekin pitää ostaa mm.puukko, taskulamppu yms.

Aurinkokin meni piiloon, höh!

Mukavaa loppuviikkoa, ja Silja tulee sitten heti kertomaan vauva-uutiset, kun on aihetta, jookosta?

Truide

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat