Seuraa 

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Aqua80

[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80

Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.

[color=FF69B4]Juliaana-82

[color=CD1076]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini ja Clomit. Miehen simpat tutkimuksen alla seuraavaksi.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.

[color=FF69B4]käärö

[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulos normaali.

[color=FF69B4]mamabear

[color=CD1076] Ikä: Minä 26v, mies 25v

Mistä: Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: 2/05

Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)

Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan.

[color=FF69B4]Mushu

[color=CD1076] Ikä: molemmat ollaan vuosimallia 79

Sijainti: Pirkanmaa, Tampereen kupeessa

Yritys historia: pillerit pois 07/05, mutta samalla jäi menkatkin pois. 11/05 se tais olla ku sain Proveran normalisoimaan kiertoa. 02/06 vihdoin lähete erikoislääkärille ja sain diagnoosiks pco ja lääkkeeks Lugesteron. 04/07 siirryttiin Clomifeniin. Nyt sitä popsittu kaks kiertoo, mutta ei taida toimia, kun tänään on 36 kp ja testi negaa. Vielä juhannuksen jälkeen kaikki näytti olevan ok ja miehelle lähete uimaritestiin. maanataina pitää ruveta soitteleen lääkärille, josko joku olis viisaampi. Hoidossa ollaan julkisella puolella. Ylipainoo on edelleen, mutta pois oon saanu 27 kg(toiset saman verta pitäs saaha vielä pois).

[color=FF69B4]nellamaija

[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=FF69B4]Oon@77

[color=CD1076]Ikä: 29 ja 37

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]s-k-

[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi

Kotipaikka: Oulun seutu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)

[color=FF69B4]tuutimari

[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]20_vilmiina_05

[color=CD1076]Minulla ikää 26 ja miehelläni 32.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07

Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

[color=CD1076]-piggeliina

[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.

[color=CD1076]Vannis

[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.

[color=CD1076]Juliaana-82

[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.

[color=CD1076]Naksu

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa!

Sivut

Kommentit (69)

Vapaapäivä ¿ ihanaa... toisaalta on tuolla lista hommia hoidettavaksikin... pitää käydä pankissa (inhoaako kukaan muu pankissa käyntiä? Se tuntuu aina niin turhalta...) ja mennä hammaslääkäriin ja käydä apteekissa ja, ja, ja... Ilma on edelleen harmaa, mutta eipähän tavitse hikoilla :)

Dese, kyllä Panadolia voit ainakin ihan huoletta syödä jos tarvetta on :) Onnea varhaisesta oviksesta! ...mullakin Clomit on varhentaneet oviksen ajankohtaa eli siitä varmasti siis sullakin kyse.

Killalle mukavaa iltaa vieraiden kanssa ja upeeta, että miehestäsi on tullut sulle noin ihana tuki :)

Mushulle se kuuluisa voimahali *halaa* ja jaksuja... ei ole helppoa elämä :(

s-k-lle myös voimahali *halaa lujasti* pahoitteut negasta. On se kummaa kuinka se aina vaan kolahtaa niin kovasti :( En osaa yhtään neuvoa noissa työasioissa kyllä kun en enää oikein tiedäkään Suomen lainsäädäntöä... farmasia on muuten aina ollut alue, joka kiinnostaa, mielenkiintoista työtä siis teet :)

Menina ¿ kuten jo jollekin totesinkin on mun lähestymistapa näihin asioihin se ettei elämää voi tän projektin takia jättää elämättä... eli tottakai varaatte matkan ja lähdette lomalle! Lentäähän voi melko pitkään raskaana ollessa ja oikeastaan ainoa huomioitava asia on kohonnut veritulppariski (tukisukat jalkaan)... ja tarvittaessahan matkakohdettahan voi aina muuttaa tai olla sitten lähtemättä jos siltä tuntuu. Tämä nyt on vaan mun lähestymistapa, mutta jos koko elämän pysäyttää niin kauanko siinä seisahduksissa sitten ollaan? Mitä jos ei koskaan tulekaan raskaaksi ja on heittänyt elämästään vuoden, kaksi, kolme tai kuusi ihan kankkulan kaivoon ja toisaalta eipä se henkisen hyvinvoinninkaan kannalta ole hyvä antaa näille asioille liian suurta osaa elämässä. Onnittelut huikeasta follimäärästä... hyvältä näyttää! (Saatat hyvinkin olla raskaana ennen kuin huomaatkaan)

Terkkuja muillekin enskoille... nauttikaahan nyt helteistä!

ON: Tänne ei edelleenkään mitään kummempia... olen ihan oikeasti päättänyt olla piinailematta ja antamatta näille ¿ehkä jos sitten kuitenkin...¿ ajatuksille valtaa. Lomaa odotan kuin kuuta nousevaa ja lääkäriäkin vähän odottelen... taidan pistää sedän koville lääkkeen vaihdon yhteydessä ¿ olen meinaan vahvasti sitä mieltä että 36tuntia pregnylistä on liian myöhään meikäläiselle ja oikea inssin ajankohta olis 24 tuntia pistoksesta... saas nähdä mitä sanoo, kun esitän asiani... (lääkäriaikaankin on tosin vielä yli viikko, mutta onpahan asiat valmiiksi mietittynä)

T.Yksis

Sä kun olet ope ja ilmeisesti täällä Etelä-Suomessa, niin oisin kysellyt onko sulla tietoa koulujen syysloman ajankohdasta? Vai vaihteleeko se kovin paljon kunnittain tai jopa kouluittain?

Mies on kauheesti puhunut jostain pikkureissusta syksyllä ja nyt innostui, että haluaisi viedä mut synttäreiksi matkalle lokakuun lopulla. Mietin vaan, että jos illoin on koululaisten loma-aika, niin meillä taitaa duunissa on muutama muukin, joka silloin lomansa haluaisi. Meinaan ne koululaisten äidit.

Tekisi varmaan mullekin ihan hyvää tehdä suunnitelmia, kun esim. viime talvelle en tyhmyyksissäni mitään suunnitellut sillä ajatuksella että jos vaikka oisinkin raskaana tai hoidot just pahassa vaiheessa jne. Pakko kai tässä on muutakin elämää alkaa taas ajatella, kuin lapsen tekemistä (jolta tää tosiaan nykyisin tuntuu...).

Huiskut kaikille, tää lähtee nyt rannalle! :) Palailen kuulumisiinne myöhemmin!

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

On muuten kiva kuulla susta! Ja onnea kihlauksesta! siita se lahtee.

Sullahan on siella jannat paikat...taalla on peukut ja varpaat pystyssa!

pidahan meidat ajan tasalla ja kiitos kun jaoit teidan testi tulokset....

Killalle myos superisti kiitoksia!

Yksis...joo testit kaupasta on ihan hirvean hintaisia, kannattaa tilata sielta nettikaupasta!

halit pusit ja nyt mie lahren kotio!

nuuttis

Hyvä sunnuntai aamupäivää, kaikille! Taas on jäänyt kirjoittelut väliin. Vaikka kuinka yritän aktivoitua, niin aina on viikko (vähintään) hurahtanut ennen kuin ehdin uudemmankerran kirjoittelemaan.

Menina: Tsemppiä lähestyvään ja punktioon hienoa saalista olet kasvattanut =) Tuohon ¿normaaliin¿ elämiseen voisin sen verran kommentoida että varaamaan matkaa vaan! Itse myös siirtelin/ jätin tekemättä aluksi hommia raskautta ajatellen. Opiskelupaikan hakemisenkin jätin vuosi sitten väliin ja kyllä syksyllä harmitti!! No nyt olisi opiskelujen aloitus kohta edessä. Ainut mikä harmittaa on muutto koska koulu on sen verran kaukana. Heti tulikin mietittyä että jos nyt raskaudun (eka icsi meneillään) niin olen ¿monen¿ sadan kilometrin päässä miehestä, eikä pystytä yhdessä hämmästelemään raskautta kuin viikonloppuisin ja¿ eli aivan turhaa spekulointia etukäteen =D

s-k: Onnittelut kihlauksesta =) ja pahoittelut negasta ((halaa)) ja kovasti tsemppiä eteenpäin!

Yksis: Harmittavaa että inssi ei mennyt ihan nappiin. No jos olet päättänyt olla piinailematta niin emmeköhän me täällä piinailla sinunkin puolesta peukut on pystyssä =)

Mushu: Iso (((halaus))) ja kovasti tsemppiä!

Nuutti: Miehen suhtautumisesta sen verran että aika lailla on eri mies täälläkin. Hoitoihin lähtemisen suhteen oli aluksi hieman nihkeä, ei siksi että joutui itse tutkimuksiin vaan olisi halunnut luomusta yrittää pidempään. Nyt kun viat on löytynyt niin, todella aktiivisesti on mukana ja suureksi osaksi hänen ansiotaan onkin että tämä icsi hoito aloitettiin heti! Itse olin varautunut odottamaan seuraavaan kiertoon. Vaikka mies todella kovasti lasta toivookin niin, luulen että hän on enemmän huolissaan minun jaksamisesta/ elämistä asian kanssa kuin omastaan.

Killa: Menkää ihmeessä pikkulomalle rentoutumaan kyllä tässä hoito rumbassa on sen ansainnut! Tosi hienoa että miehesi on täysillä mukana ja tukena. Kyllä tuo minunkin mies on muuttunut paljon tässä matkan varrella vaikka ihan mukisematta hoitoihin lähti.

dese: Tilitys osui kyllä nappiin =) sitä on niin avuton kun ei oikein voi tehdä mitään!

Aftis: Kiitos kirja vinkeistä ja Simpsonit (miehen toive myös)oli minustakin hyvä. Tsemppiä tulevaan ivf kuvioon! Minua myös hieman ahdistaa tämä icsi:n hässäkkä kun osuu työn lopetus ja opiskelun aloitus ym. samaan rytäkkään. Kalenterin katsominen suorastaan hirvittää ja nyt joudun töissä tosissani luovimaan että pääsee kesken päivän livahtamaan klinikalle!

Diina: Ihanaa häät tulossa!! Varmasti tosi kiva että saa puuhastella vaihteeksi positiivisen asian parissa.

Oona on kaivautunut kesä kolostaan =) harmi että ovis meni sivusuun!

Sitten vielä ON eli pitkänkaavan icsi:n alkumetreillä mennään. Kymmenen päivän tero kuuri loppui joten tätiä kuumeisesti odottelen. Reiluviikko on jarrua sumuteltu ja pistoshoidon aloitus käynti olisi ensi keskiviikkona, kunhan se täti vain saapuisi ennen sitä! Mahdollinen siirto olisi viikolla 35, jännittää! Miten muilla Synarelan sumuttelijoilla, onko mitään oireita? Täällä ei vielä ainakaan mitään, pahalta se maistuu eli nieluun saan sen valumaan melkein joka kerta.

Vilkutusta vielä kaikille muille! Täytyisi ruveta siivoamaan, on kotihommat jäänyt tosi huonolle hoidolle, hävettää suorastaan. Kohta ei erota kissoja villa koirista jos ei rupea hommiin =D.

-hapö-

Mutta ihanaa vaan, kun on helle! Harmittaa tulla sisään, mutta pakko kun illalla tulee ruokavieraita.

Dese: kiitti noista lomatiedoista! Ehkä sitten voisi onnistua se loma mun synttäriajankohtaan, kun ei ainakaan Hgissä oo silloin lomia. Lähinnä nimittäin siihen vaikuttaa se, että mulla on paljon työkavereita, jotka haluavat olla syyslomaikaan lomalla, kun on koululaisia perheessä.

Vastaan samantien tuohon malarialääkeasiaan, kun olen työni puolesta ollut matkailijoiden terveysneuvonnan kanssa tekemisissä: malarialääkitys valitaan tarkkaan sen mukaan millaisen malarian alueelle matkustaa. Lääkitys riippuu siis malarian tyypistä ja sen vastustuskyvystä käytetyille lääkkeille. Matkustamista malaria-alueelle ei suositella raskauden aikana, mikäli se vain suinkin on vältettävissä. Raskausaikana malaria voi olla tavallista pahempi ja lisäksi muistelen, että malaria voi aiheuttaa keskenmenon. Jos on kuitenkin matkaan lähdettävä, niin raskaana olevalle löytyy lääkevaihtoehto. En tiedä oletko katsonut KTL:n matkailijan rokotusoppaasta (löytyy netistä), siellä on hyvä maakohtainen luettelo malariariskeistä ja sopivasta lääkityksestä. Sitä mm ammatikseen matkailijoita neuvovat käyttävät.

http://www.terveysportti.fi/terveysportti/ktl.mat?p_artikkeli=mat00055#s198

Nettiversiota päivitetään tarvittaessa, mutta kannattaa silti ennen matkaa varmistaa asia esim. matkailuklinikalta jos on kovin eksoottinen kohde kyseessä. Joskus sieltä löytyy eksaktimpaa tietoa, kuin tuolta. Malariatilanne voi hyvin vaihdella saman maan sisälläkin ja esim. joku tietty kohde voi olla malarian suhteen turvallinen. Malariaa levittävät sääsket liikkuvat vain pimeän aikaan, joten jos tällaisesta kohteesta tekee vain päiväretkiä, ei estolääkitystä yleensä tarvita (esim. useimmat Thaimaan tantakohteet).

No tulipa pitkä selostus, mutta vastauksina siis sanoisin kysymyksiisi

Lainaus:

onko näissä malarialääkityksissä oikeasti eroa?

On (vrt edellä)

Lainaus:

Onko se varoaika ihan oikeasti otettava tosissaan?

On, mikäli sellainen lääkitys jolla on varoaika.

Itse en uskaltaisi malaria-alueelle matkustaa raskaana ollessa. Voisikohan ajatella, että jos tulisit raskaaksi, niin vaihtaisitte kohdetta?

S-K: pahoittelut negasta! :(

Menina: olipa hyvä tulos! Toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöitttyy! :)

Ja vielä tuohon miehen suhtautumiseen: ei uskoisi että täällä on sama mies, joka ei suostunut hoitojen aloittamisesta puhumaankaan puoli vuotta sitten! Totesin tässä kerran ahdistuksissani miehelle, että mitä jos jätettäisiin leikki kesken, kun tuntuu niin raskaalta taas aloittaa hoidot. Mies siihen aivan ällistyneenä, että ei tietenkään jätetä! :) Enkä mäkään nyt tosissani ollut, kunhan heitin vaan. Joten kunhan menkat taas alkaa, niin sit taas tositoimiin!

No nyt valmistautumaan iltaan! :)

Killa

Heippa kaikille ihanille enskoille!

Täällä minäkin edelleen käyn kurkkimassa. Ihanaa Naksu!!!! Nyt nautit täysillä raskaudesta. Mahtavaa!!! Oon miettinyt sun perässä tuloa o-puolelle enskoihin. Oon kirjotellut vaan tuolla plussanneet lapsettomat puolella joulukuisissa, mutta pino aika hiljainen.

Huiskutuksia kaikille! Mä täällä jännäilen aina teidän puolesta.

Nyt Killa, Yksis plussat kehiin uudesta inssistä! Ja kaikki muutkin. Hyvä, että Aftis pääsette vihdoin eteenpäin hoidoissa! Brooke onko sun heppa kantavana? Muillekin terkkuja!

Mulla alkaa kauan odotettu loma huomisen päivän jälkeen!!!!

Aurinkoista viikonloppua rakkaille enskoille, joista en pysty irrottautumaan!

halauksin, Kille

p.s. Raskausviikkoja jo 21 ja rakenneultrassa kaikki oli kuten pitääkin.

Mun massussa on vauva, sinnikäs sykekin näkyi heti! Vaavilla on pituutta huimat 7,9mm ja vastaa viikkoja 6+5 - eli ihan normaalin kokoinen, siirron mukaan nyt olisi 6+6 (+-2pvää on ihan normaali heitto vielä). Ensimmäinen kuva vauvasta on nyt sitten ihmeteltävänä - ai että onkin hieno!! :) Luget ajetaan nyt siis alas ja toivotaan, että menee hyvin. Tuota en muuten tiennytkään, että Tays tarjoaa vielä np-ultrankin, niin pääsen sitten kaupungilla vielä rakenneultraan ilmaiseksi (Treella kaupunki tarjoaa vain yhden ultran)!

Kiitos teille kaikille ihanaisille, olette kyllä maailman paras porukka!!! Puhaltelen teille vaaaltavasti plussapölyjä jotta tulisitte pian perässä!!!!!!

Mutta alkuun vähän muutakin...

Marge, ei se mitään... ei sitä aikaeroa muista edes meidän läheisimmät perheenjäsenet vaikka on asuttu täällä ties kuinka kauan... Joo tuskin maltetaan odottaa lomaa ¿ tekee kyllä tosi, tosi hyvää... Se on hienoa, että teillä on nyt oma suunnitelma selvänä, siitä on tosi hyvä lähteä eteenpäin, kun olette molemmat selvillä mikä on seuraava askel. Eiköhän mekin kohta löydetä itsemme sieltä IVF:stä.

Kiitos Aftis kirjavinkistä ¿ täytyypä yrittää katsoa löytyiskö sitä täältä... Curacao on Hollannin Antilleja eli Karibialla, mutta mehän päädyttiin nyt sitten kuiteskin ihan muualle ¿ New Englandiin (Massachusets, Maine, Vermont - kauniita maisemia itärannikolla).

Vilkutuksia ja huiskutuksia muillekin... ja sitten itse asiaan

Inssi on siis takanapäin ja aika penkin alle tuo taisi mennä :( Mun limis ei edelleenkään ollut mitään parhaimmistoa ja samoin oli miehen uimareiden laita... ja vielä kun ultrattiin niin huomattiin, että ovis on kyllä jo takanapäin... ruikkastiin kuitenkin tavarat sisään ja nyt sitten vaan odotellaan ¿ tätiä. Varasin jo lääkärinkin, jotta tuota lääkitystä saadaan vähän rukattua ja limistä toivottavasti paremmaksi... eli tosissaan sitten yritellään taas ens kierrossa. Vähän kyllä masentaa, mutta kyllä tämä taas tästä... on vaan niin vaikeeta ymmärtää ettei itse pysty vaikuttamaan mihinkään... plääh!

Yksis

eli mun esittelyn loppuosaan voisi täsmentää minun osaltani että minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Ja hoitotilanteeseen päivitys, että ensimmäinen ICSI tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.

HAPÖ: Ei mullekaan tullut muita oireita Synarelasta kuin hieman kirvelyä nielussa. Pistokset aiheutti sitten hieman enemmän epämukavaa oloa, mutta kyllä sekin ihan siedettävissä oli.

Ensi viikolla pitääkin varmaan käydä ostamassa lääkkeet omaa tulevaa ICSIä varten. Onneksi meillä on jo se Kelan lääkekatto täyttynyt niin ettei rahaa tarvitse käyttää paljon (eikä sitä kyllä olisikaan...)

Viimeinen kesälomapäivä on meneillään, kylläpä on outoa palata töihin viiden viikon loman jälkeen! Miehelläkin loppuu loma samaan aikaan. Mutta kohtahan sitä pääsee siten hieman lomailemaan, kun meidän klinikalla annetaan anteliaasti 8 päivän sairasloma punktion jälkeen. Kovin monessa paikassa ei taideta antaa noin paljon! Se meidän klinikka on muuttanut kesän aikana myös uusiin tilavampiin tiloihin.

Nyt pitää lähteä hevosta treenailemaan joten en kirjoittele pitemmästi. Toisella hevosella onkin huomenna tiineystarkastus, ja kaikki peukut ja varpaat on pystyssä että nyt kolmannella yrityksellä olisi tärpännyt ja saataisiin aloittaa ainakin hevosvauvan odotus!

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille. KILLA varmaan kahden viikon pinot on tosiaan hyvä ajatus kun palsta on vilkastunut niin kovasti nyt syksyn lähestyessä.

Vilkutukset kaikille,

Brooke (kp 18)

Kiitos Mamabear ja Desejo vastauksista.

Me ollaan hoidossa Helsingin väestöliitolla, täytynee kysellä seuraavan luovutuksen jälkeen tuloksia mustaavalkoisella. Muutenhan siellä menee tulokset + sperma vaan labrasta yläkertaan jossa sitten hoidot suoritetaan eikä niitä tuloksia tarvitse sen kummemmin mihinkään lähetellä.

En enää millään muista mitä kaikkea silloin ekalla käynnillä pari vuotta sitten tuli papereihin ruksailtua.

Voisinkin pyytää meidän koko hoitohistorian paperilla. Viimeistään sitten jos ja kun se plussa napsahtaa :)

Kauheeta kun menee ihana päivä hukkaan täällä sisätiloissa istuskellessa!

Kateeksi käy vielä lomaansa viettäviä...

t.Menina

Buumikin ilmoittautuu taas palstalle pitkästä aikaa! Olisin kyllä aikaisemminkin kirjoitellut, mutta meillä on koti tietsikka levähtänyt joten pääsen nyt vasta töistä rustailemaan. Eli sekä lomat että eka työviikko on takana. Pikkaisen masentaa, mutta kyllä se siitä¿

Lueskelin tuossa aamutuimaan palstaa läpi (oli muuten aikamoinen urakka, niin ahkeraa kirjoittelu oli ollut!) mutta täytyy kommentoida paremmalla ajalla, kohta alkaa nimittäin seuraava palaveri.

Desen gallupissa kyseltiin työkuvioita, täällä huseerataan markkinoinnin ja laskennan parissa. Ja muistaakseni Nuutti kyseli miehen suhtautumista hoitoihin. Oma mies on ollut ihan kivasti hengessä mukana koko ajan, tosin se aina välillä yrittää parhaan taitonsa mukaan vältellä vastaanotolle tuloa. Kait se kokee tilanteen jotenkin oudoksi kun vaimo joka kerta joutuu makoilemaan siellä haarat levällään kopeloitavana ;-)

Sitten lopuksi itsekkäästi vain nopea ON-päivitys: eli täällä lähdetään siis taas parin kuukauden tauon jälkeen tositoimiin. Terot on popsittu ja kp2 eletään. Maanantaina lähtee sitten Menopurilla pistelyt käyntiin ja eka ultra on varattu puolentoista viikon päähän. Tuntuu tosi kivalta ¿päästä hommiin¿, oli kieltämättä aika kova pettymys kun jouduttiin taukoilemaan heinäkuussakin sen meidän ¿ tosin onnistuneen :) - reissun takia.

Viime viikkojen nettipimennon aikana olen ehtinyt käydä vyöhyketerapeutilla ja osteopaatilla useampaankin kertaan, josko niillä olisi joku suotuisa merkitys tämän lapsenhankinta projektin kannalta ¿ kaikki keinot on hyödynnettävä ;-)

Mutta nyt siis palaveriin, palaan palstalle la-su akselilla, riippuen siitä koska mies hakee korjattavana olleen tietsikan kotiin. Ehkä sitten saisi aikaiseksi hieman kommenttiakin teidän kuulumisiin!

Vilkutukset \o/ ja viikonlopun toivotukset tasapuolisesti kaikille ihquille Enskattarille!

-Buumi kp2

Ensiks: kiitos kaikille tsemppauksesta, olette parhaita!!! Erityisesti HÄPÖN viesti antoi toivoa, kuulosti aika samalta simppatilanne siellä.

NUUTTILLE lämmin *halaus* samasta veneestä :)

NAKSU: Oih, pääsitte jo kurkkimaan pikkuista. Hyvää odotusaikaa sinne!

NELLAMAIJALLA tulokset oli hyviä, hienoa! Ja kiitos kysymästä, tällä hetkellä fiilikset ihan ok. Taitaa se totta olla, että " mikä ei tapa, se vahvistaa" . Joko teillä jatkosuunnitelmat alkavat selvitä?

Kaikille muillekin vilkutuksia ja tsemppiä itse kullekin tilanteissaan! Nyt taitaakin syksyn tullen monella taas alkaa tositoimet, plussia kehiin! Ja tervetuloa uudet enskat palstailemaan!

Mitään uutta ei varsinaisesti omaan napaan kuulu. Miehen pitäis mennä antamaan uus näyte, kunhan ehtii. Oon ottanu etäisyyttä koko tähän hommaan ja hiljaiseloa meinaan jatkaakin, mulla alkaa kohta kesälomakin, jee!

Mukavaa loppukesää kaikille enskoille, toivottelee Aqua

Olen kesän aikana innostunut perehtymään tähän lapsettomuuteen muidenkin kuin vain omalta kannaltani ja löytänyt aika kivojakin kirjoja. Unohdin aiemmin mainostaa juuri aloittamaani kirjaa (en kyllä muista onko joku täällä jo aiemmin kommentoinut sitä):

Uyterlinde, Judith: Rakkaustesti

En ole vielä päässyt kuin puoliväliin, mutta on tosi osuvasti ja mukaansa tempaavasti kirjoitettu. Jos osaisin noin hyvin kirjoittaa, voisi osa tekstistä olla suoraan omasta kynästäni! Mielestäni parempi, kuin Härkösen " Heikosti positiivinen" . Löytyi ainakin meillä kirjastosta hyllystä. Eikä ole kovin paksu, melkein jo harmittaa että se kohta loppuu! ;)

Netistä löysin tällaisen kuvaksen siitä

Lainaus:

" Olin nainen parhaassa iässä. Halusin kaiken: rakkautta, ystäviä, haasteellisen työn, aikaa matkustella. Ja lapsen – mikä osoittautuikin melkoiseksi ongelmaksi. Ensin en tullut raskaaksi, sitten sain keskenmenon toisensa perään samaan aikaan kun kaikki muut naiset tuntuivat kävelevän maha pystyssä. Olin valmis tekemään lähes mitä tahansa tullakseni raskaaksi, mutta kaikki oli turhaa. Olisiko minun pitänyt myöntää epäonnistuneeni? Vai jatkaa yrittämistä? Elämäni ainoaksi sisällöksi oli tullut lapsen saaminen, kunnes dramaattinen käänne katkaisee kierteen."

Rakkaustesti on hollantilaisen kustannustoimittaja Judith Uyterlinden (s. 1962) suorasanainen tilitys lapsettomuudesta, sen aiheuttamasta surusta ja mahdittomuuden tunteesta, kateudesta muita raskaana olevia kohtaan ja puolison menettäminen pelosta. Luovuttuaan haaveesta saada biologisesti oma lapsi hän adoptoi miehensä kanssa kaksi lasta Etelä-Afrikasta.

Eli eli, tiedot lyhyesti:

Menina76

Ikä: mies vm.77, minä vm.76

Yritystä takana: Elokuusta 2003

Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava).

Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.

" Vaikutan" tällä hetkellä myös tuolla IVF/ICSI elo-syyskuussa? -pinossa - punktion ja alkion siirron pitäisi näillä näkymin osua elokuulle.

Kivaa saada uusia kavereita täällä nettiavaruudessa :)

Kiitos siis kaikille myotatunnosta ja lohduttavista sanoista.

laitetaan tahan alkuun heti omaa napaa

Saatiin siis tarkemmat tulokset, 12% oli normaaleja, mutta liikkuvuus ja maara viitearvojen ylapuolella. Eli ainoastaa tuo epamuodostuneiden osuus oli huonosti. Tosin laakari ei hirveasti toivoa luomuraskaudelle antanut jos uusinta testin tulokset tulee takaisin samanlaisina. multa otettiin kilppari ja prolaktiini verikokeet.

Meillahan tilanne on se ettei IVF tai ICSI ole mahdollista, koska hinnat taalla on pitkalti yli kymppitonnin ja vakuutus ei niita korvaa. Eli toistaiseksi me luomuillaan ainakin siihen asti etta saadaan mut tutkittua. sit katotaan josko meille inssista vois edes olla apua. Mutta eihan siihen luomu-ihmeeseenkaan tartte kun yhden!

No joo, ma luulen kanssa etten ma ihan puhtaita papereita saa.

sitten iloisempiin aiheisiin...

Ihania lomia oli enskat paasseet viettamaan! ja viela ihanampaa kun ootte tulleet takaisin hopottamaan tanne!

uusiakin oli tullut mukaan vaikka kuinka...teretulemast siis!

Naksu oli paassyt tsekkaamaan pullaa uunissa. Ihanaa masunkasvatus aikaa, etka todellakaan saa jattaa meita kokonaan.

Killelle kanssa onnellista odotusta!

Desen galluppiin sen verta, etta ma olen toissa yliopistolla Student Support Servicessa. kaikenlaista tassa vuosien varrella on tullut saadettya, enka vielakaan oikein tieda mika musta tulee isona. Aiti olis varmaan unelma-ammatti.

Ma olen kanssa aikas kiinnostunut tuosta adoptiosta vaihtoehtona...mutta se niin kuin myos hoidot jaa sen varaan jos me muutetaan Suomeen, niin kuin ma tahtoisin.

Miten teidan miehet muuten suhtautuu hoitoihin ja lapsettomuuteen? meilla nuo simppatulokset sai aikaiseksi pienen kriisin, josta ollaan jo selvitty. Vaikka mies taysin ymmartaa mun halun saada lapsia, niin sille olis huomattavasti helpompi hyvaksya ettei meille ehka tule lapsia kun mulle.

nojoo...ma en paase jostain syysta lukeemaan teidan kaikkia viesteja...mutta olette kaikki ajatuksissa!

o/ kaikille enskattarille!

nuuts

Ihan alkuun kiitos kaikille peukutteluista... siitä oli hyötyä :) Tänä aamuna ultrassa limis oli niillä rajoilla 5,94mm, kun 6mm on raja ja lääkäri totesi, että eiköhän kuitenkin yritetä... folli oli jo 20mm, mutta siitä huolimatta pistän pregnylin vasta lauantaina, jotta limis saa lisäaikaa vahvistua ja inssiin mennään sitten maanantaina. Ovista pitää kuiteskin varmuuden vuoksi tikutella ja jos testiin paukahtaa positiivinen tehdään inssi aikaisemmin... täällä onneksi viikonloppu ei sotke asioita, kun toimenpitetä tehdään myös la ja su. Nyt tarttis vissiin laittaa töihin sähköpostia, etten pääse maanantain palaveriin, kun on muuta tekemistä...

Voi ihanaa Naksu! Ihanaa, että ultrassa kaikki oli hyvin :) Nyt vaan onnelliseen odotukseen... Niistä lääkkeistä, tänään ultrassa lääkäri kyllä jo totesikin, että jos ei tästä kierrosta tärppää niin vaihdetaan clomit johonkin muuhun seuraavassa kierrossa.

Hellikki, voi kurjaa! Olisin kyllä teille sen inssin suonut... *halaa* Toivottavsti ehditte ennen Italian reissua vielä inssiin! Lomamatka on vihdoin varattuna ja reissuun lähdetään syyskuussa. Meidän perheelle tyypillisesti matkakohdekin kerkisi vielä muuttumaan (Curacaoon lentämiseen olisi mennyt 17 tuntia) ja päädyimme lopulta New Englandiin. Lennetään alkuun Bostoniin ja ajellaan sieltä sitten Mainen rannikolle ensimmäiseen Bed & Breakfastiin. Sieltä siirrytään Vermontiin ja lopuksi kolmeksi päiväksi rantaan Cape Codiin... Marraskuussa yritän sitten piipahtaa Suomessa.

Deselle kiitokset hakaneuloista ¿ tulivat tarpeeseen ja tänään häntä pysyy jo pystyssä ilman neulojakin :) Viileitä tuulia sinne auttamaan kuumissa aalloissa ¿ kurjia ovat, tiedän ;) Niin ja ammattigalluppiin vastauksena eli olen jonkin sortin tutkimusassari.

Killa se on lomaillut Lapissa... kyllä kuulosti ihanalta! Sulla näyttää olevan siellä jo ihan selvät sävelet jatkon suhteen... eikö ole ihanaa, kun tietää missä mennään?

Meninalle tervetuloa joukkoon mukavaan!

Brookekin on palaillut lomalaitumilta ¿ tervetuloa takaisin! Ja siellä on myös nokka jo suunnattu seuraavaan hoitoon... toivottavasti, toivottavasti tulos olisi plussaa!

Hapökin on palaillut lomilta... Ihanalta kuulosti sun loma ¿ pääsispä joskus issikkavaellukselle Islantiin :) Niin, mustakin on monesti tuntunut siltä, että elämässä kaikki isot asiat tulee aina kerralla eli jospa nyt vielä sen plussan nappaisit siitä ICSIstä ennen muuttoa ja uusien opintojen alkua ;) ...ja jos tärppää niin pääsehän niistä opinnoistakin äitiyslomalle.

Keijunkin asiat menevät ettenpäin ¿ hyvä, hyvä!

Jessikselle oikein ihanaa ja hyvää lomaa!

Aqualle vilkutuksia ja oikein iso voimahali *rutistaa*

Margelle onnittelut onnenpotkusta! Kyllä on mahtavaa saada työkuviot järjestykseen...Toivottavasti teillä lähtee nyt myös hoidot rullaamaan uuden lääkärin myötä!

Muille enskoille vilkutuksia ja erityisrutistus Nuutille sinne midwestiin (ethän vaan ollut siellä sillan lähellä?)

Omaa napaa tulikin jo tuossa alussa eli inssiin siis päästään sittenkin ja ensi kierrossa sitten rukataan lääkitystä mikäli vielä tarvetta on... Hyvältä tuntuu, kun loma on odottamassa ja reissu hankittuna (kuten jo Hellikille selostinkin)

T.Yksis kp14

..taitaa olla meidän hienot kesäsäät siirtyneet sinne ja me ollaan saatu tilalle harmaus... Ei sada, eikä ole kovin kylmä muttei niin lämmintäkään ja taivas on harmaa kuin sadetta enteillen...

Dese, mikset soittais jollekin toiselle klinikalle jos kerran noin kauan joudut odottamaan? Turhaahan se kai aikaa on kuukausikaupalla hukata lääkäriajan odotteluun... teet tietenkin miten tykkäät, mutta älä nyt ainakaan sitä vaihtaria valitse ettet menisi ollenkaan :) *halaa*

Killaseni, menkää ihmeessä pikkulomalle! Jotenkin itsekin yrittää välttää sitä sudenkuoppaa, että suunnittelisi elämää kauheesti mahdollisen raskautumisen tai hoitojen mukaan... siinä jää vaan elämä turhaan elämättä. Kyllähän se mieskin kysäisi, et mitäs sitten tehdään jos vaikka tärppäis ja mä olen kauheen huonovointinen meidän lomareissussa ja mä siihen totesin, että ainahan sen autonoven saa auki oksentamista varten ;)

Nuutti, en tiedä onko noissa laskutavoissa jotakin eroja kun raja-arvoissa on noin huikea ero, mutta... no aika monesta suustahan se on jo todettu että eiköhän noilla teidän lukemilla lapsia pitäis hyvinkin saada aikaan.

Huiskutuksia muillekin enskoille!

Omaan napaan ei kuulu mitään kummempaa... en tottapuhuen jaksa noita piinapäiviä edes kauheesti laskeskella, sen verran laihasti tuota toivoa klinikalla annettiin :)

Nyt tarttee rientää töihin!

Yksis

Mulla on superkiire toissa talla viikolla, joten hyva kun nettin paasen.

Piti tulla kuitenkin viela kerran kiittamaan teita kaikkia, jotka olette jaksaneet kaivella omia tuloksianne esiin.

Yksis...noi viitearvothan on eri ku meilla!!! Luulis etta taalla nyt olis kaytetty samaa kaavaa. Muutenhan noi on suht samat paitsi ma en saanut tota Total Countia ollenkaan. Ja morphologia oli taalla 30%, miehella 12%, eli siis teidan klinikalla sille olisi annettu taysin puhtaat paperit!

Harmi kun sun inssi ei mennyt ihan putkeen! Toivottavasti saatte laakkeet rukattua kuntoon jos viela seuraavaa yritysta tarvitsette.

Aikaisemmin kyselin tuosta miehen suhtautumisesta lapsettomuuteen, niin aika samalta taalla tuntuu, eli ukko enemman huolissaan musta ja mun onnellisuudesta kuin itse lapsettomuudesta.

Taalla kanssa yksi kontrollifriikki suorittaja ilmottautuu, jotenkin sita on tottunut hallitsemaan elamaansa ja maaraamaan tahdin, niin se etta tutkimukset tai raskautuminen ei menekaan oman pillin mukaan on todella rankkaa.

nyt on pakko jatkaa toita!

palataan astialle!

nuutti

Terve vaan siis kaikille. Mie oon kyllä sairas, muta mitäpä tuosta. Pääsinpä helteisiä työmatkoja karkuun.

Yksis: Kiitos helteistä! :D Kyllä niitä tänne kaivattiinkin. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Kaipa hoito olisi jätetty tekemättä jos tilanne olis ihan toivoton. :) Hirmusti tsemppiä!! bd

Nuutti: Tosi kiva kyllä että kaikki on laittanu nuita simppa-arvojaan tänne. Teillä näyttää olevan lähes huipputulokset tällä palstalla. :) Onnea siitä. Älä turhaan huolehsi niistä raja-arvoista.

Killa: Mekin mietittiin samaa. Mistä voiaan tietää mitä ensi vuonna tähän aikaan tehdään?? Onko sillon jo maha pystyssä vai ollaanko hoitojen keskellä... Mutta pakkohan sitä on muutenki elää. Päätettiin samalla että jos nyt luomusti tärppää niin me mennään naimisiin joka tapauksessa. Maha tai pieni vauva ei ole este. Sitte häiden jälkeen viimeistään mennään varmaan hoitoihin, jos silloin raha-varat riittävät. Mieskin juuri sanoi että pari vuotta yritystä, sitten klinikalle. Mulla olis isompi kiire, olen just niin pessimistinen että uskon kaiken epäonnen meitä kohtaavan..

Afternoon: Kiitos onnitteluista. En ole vielä testannu, perjantaina on tuomiopäivä nro 1. Mulla kun tuo täti vierailee viikon haitarissa. Tänään taas kipristää mahaa. Viimeksi sunnuntaina tuhrutteli..

Kivaa Marge, ku olette päättäneet jatkosta. Mukavampi olla ku on selkeä suunnitelma. Voi edes vähän kuvitella että on itelläki jotaki valtaa tässä tuuripelissä. Eipä tänne paljoa mitään uutta. Kävin työhaastattelussa pari viikkoa sitten ja sain sen paikan. Se on vähän eriä ku tuo farmaseutin perusapteekkityö. Ootan aika innolla sen alkua kuhan tämä normiapteekkityö loppuu syyskuun lopussa. Miten muuten on: mie oon määräaikasella sopimuksella ja yks vakkari jää pois, onko sen paikka suoraan minun? Miten mulla on semmonen kuva että pomo ei sais hakea siihen työhön ketään tarjoamatta sitä ensin mulle? Tietääkö joku?

ON: Mulla oli kaiken maailman oireet viime to-su ja sitten ne loppu. Ei kipristele mahaa eikä pingota tissejä (ainakaan kovin paljoa), ei tuhruta eikä palele. Oli muuten karmeat pms-oireet (ne ne kai oli..) männä viikolla, ennen tuhrua.. Ei oo enää. Hyvä mieli vaikka en enää raskauteen uskokaan niin kovasti. Nyt tulin maanantaina kipeäksi, flunssaan. Ehkä se peittää ne mahd. muut oireet. :D Aina saa toivoa vaikka aika turhalta tämä vaikuttaakin nyt. Täti tulee aikaisintaan ylihuomenna tai viimeistään viikon päästä perjantaina. Testaan kyllä lauantaina jos on tarvetta. Huh.

No, eniveis! Hauskoja hellepäiviä kaikille!

Ihanaa että täällä on näin kivoja tyyppejä. Te ootte kaikki helmiä, naiset!

s-k-, kp 27/28-35, yk 15, dpo ehkä 11.

Kiitos Menina tsempistä. Mutta hukkaan meni. :/

Testasin miehen yllyttämänä ja negatiivinenhan se oli. Olipa rankka paikka. En enää ikinä testaa ennen ku on menkat ihan varmasti 2 viikkoa myöhässä. Toivottavasti joskus käy niin että ne olis myöhässä. Nyt vaan oottelen menkkoja alkaviksi huomenna tai myöhemmin. Sitte alkaa yk 16. Pitää soitella gynelle sitte ja kysellä tuosta välivuodosta, ku ei semmosta ole mulla ikinä ollu.

Huoh. Hauskempaa päivää muille! Paitsi on meilläki tänään yks ilonaihe perheessä: koiralta otetaan tikit pois ja se pääsee eroon kauluritötteröstään. Jee! :)

s-k-

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat