Vierailija

Tienaan 2000 euroa vähemmän kuussa kuin se, eikä minunkaan palkka huono ole (2500).

Kommentit (14)

ja sovittu kumpi maksaa mitkäkin menot. Minä olen itse halunnut näin vaikka tienaankin vähemmän kuin mies. Silti kaikki rahat menevät yhteiseen hyvään: mies on investoinut omia rahojaan esim. elektroniikkaan, autoon yms. juttuihin, joita koko perhe voi hyödyntää. Minä taas tykkään säästää rahaa tulevaisuuden varalle: lapsille opiskeluun ja vaikka ensiasuntoon, miehelleni ja minulle vanhuuden varalle.

Minusta on tärkeää että naisella on omat rahat, joiden käytöstä ei päätä kukaan muu kuin nainen itse.

Eikö olisi helpompaa, jos rahat ovat yhteisiä, niin ei tarvitse arpoa, että mitä kumpikin maksaa. Jos tuntuu, että pitää olla omia rahoja, siirtäkää omille tileille joku summa tuloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä yhteiset menot laitetaan puoliksi, vaikka tienaamme eri määrän. Tällä hetkellä minä tienaan paljon enemmän kuin mies, mutta on ollut toisenlainenkin tilanne. Omat rahat on minusta tärkeä juttu. Eipä ole koskaan tarvinnut riidellä kummankaan henkilökohtaisista hankinnoista, kun ei se ole toiselta pois.

Meillakin perhe on aina ollut yksikko jonka eteen molemmat tekevat tyota. Kun jompikumpi tienaa paremmin se koituu koko yksikon elintason parantumiseen. Ylimaaraiset yhteiset rahat on vuosien kuluessa investoitu viisaasti niin etta nyt ei enaa tarvitse kummankaan kayda toissa.

Eikohan naissa " omat rahat" -perheissa kuitenkin asuta yhdessa ja kayteta autoa yhdessa? En jaksaisi olla koko ajan laskemassa minun, sinun, minun jne.

Miten sitten kay jos toinen jaa tyottomaksi, loppuuko silta syominen?

rahat (miehen palkka) ja minun rahat (minun palkka, josta ei heru yhteisiin menoihin senttiäkään)

Onneksi suhteellisuudentajuni pysyi, enkä ole ollut vaatimassa " mun rahoja" .

Et kehtaa pyytää miestä maksamaan enempää ja yhteisiä rahoja et halua. Joten eipä jää paljoa vaihtoehtoja.

Minusta perhe, jossa ei ole yhteiset rahat on tosi outo. Yhteiset rahat ei tarkoita yhteistä tiliä välttämättä, vaan sitä että molemmat puolisot ajattelee perhettä yhtenä yksikkönä. Eivät siis mieti ruokaostoksilla tai laskuja maksaessaan, että " minä tässä nyt maksan sitä ja tätä ja miehen/vaimon pitää maksaa sen edestä sitten se ja se" . Vaan että molemmat käyttää rahoja perheen edun mukaan. Niin, että molemilla puolisoilla (ja lapsilla) on sama elintaso, varaa ostaa vaatteita, harrastaa, syödä jne. Minusta se tarkoittaa enemmän tienaavan osalta sitä, että hyväksyy osan tuosta rahasta menevän suoraan perheelle, ei vain omiin kuluihin.

Ei meillä ainakaan kumpikaan puoliso ajattele, että MINÄ TIENAAN niin ja niin paljon, minun pitää saada kuluttaa ne kaikki kuten tykkään. Vaan että meidän PERHEEN tulot on niin paljon, lainoihin ja pakollisiin laskuihin + ruokaan menee niin paljon, joten " humputteluun" ja säästöön jää MEIDÄN PERHEELTÄ niin ja niin paljon. Se on sitten sopimuskysymys, että onko käytössä vain yksi tili (meillä on näin) vai onko puolisoilla omat tilit, joilta siirrellään tarpeen mukaan toisen tilille, maksetaan laskuja ristiin jne. niin että kummallakin on yhtä paljon rahaa käytössä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat