Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ei 7 tunnin sisällä minkäänlaista vaikutusta??

Eli raskaus mennyt kesken pari viikkoa sitten ja nyt rv 11 yritetään "aines" saada ulos. Verta olen vuotanut jo viikon, mutta tämän aamun ultran mukaan kaikki olennainen on vielä kohdussa. Kouraan lyötiin 4 kpl cytoteceja suun kautta otettavaksi ja särkylääkereseptit => kotiin hoitamaan asia. Cytoteccien ottamisesta nyt jo 7 h eikä_mitään_tunnu. Ei minkäänlaista supistelua ja vuoto samanlaista kuin se on nyt viikon ollut. Eli isommat hyytymät, istukka, sikiö sun muut vielä sisällä.

Menenkö huomenna uudestaan äitiyspolille?? Vai jatkanko tätä helkutin odottelua?? Voiko se cytotec vaikuttaa vasta esim. huomenna/ylihuomenna?

Alkaa kärsiväliisyys mennä tässä välitilassa odottaessa..

Kommentit (8)

Olen tosiaan vuotanut jo viikon, joten siten alkaa hermo mennä tähän tilanteeseen. Lapset ollet nyt jo monta päivää mummolassa (mies työmatkalla maapallon toisella puolella...), kun en halua että ovat kotona, jos "tilanne on päälle".

Taitaa olla kaavinta edessä - sitä melkein nyt toivoisin, koska ei tämä oma kroppa kerta kaikkiaan tunnun toimivan.

(pahin suru oli viime viikolla kun vuoto alkoi, nyt vaan toivoisi jo pääsevänsä asiassa eteenpäin. Kolme viikkoa ollut jo kuollut sikiö kohdussa :( )

meni ainakin koko päivä että alkoivat vaikuttaa. Mutta mut pidettiin polilla, eli olin koko päivän sairaalassa. Aamulla eka lääke, ei vaikutusta, päivällä toinen, ei vaikutusta. Iltapäivällä vielä kolmas, niin illalla sitten alkoi tapahtua. En ollut edes kovin kipeä, lääkitys kipuun auttoi hyvin, ja loppu sujui nopeasti. En kyllä itse muista, mikä oli se lääke mitä annettiin, että oliko sama. Mutta odottelisin suna rauhassa vielä...

Voimia.

Ei ole sellainen kokemus, jota soisi kenellekään.

Keskenmeno jo sinänsä rankka, saati näin. :´(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla kävi aikoinaan samoin. Minulla ei ollut lainkaan vuotoja, mutta ultrassa todettiin raskauden keskeytyneen noin viikolla 9. Keskenmenon toteamisen jälkeen sain ajan kaavintaan. Cytotecit piti ottaa edellisenä iltana, jotta kaavinta aamulla olisi helpompi. Minulla meni ilta odotellessa, mutta aamulla vessassa käydessäni hulahti hyytymiä ulos. En jäänyt niitä sen tarkemmin analysoimaan.

Kaavintaan menin silti, ja ultrassa todettiin kohdun tyhjentymisen alkaneen, mutta kaavintaan oli silti aihetta. Se oli tosin "helppo" operaatio, nukutuksessa olin noin 15min, ja siinä ajassa homma oli hoidettu. Iltapäivällä pääsin kotiin.

Operaatio ei ollut fyysisesti kovinkaan raskas, henkisesti sitäkin pahempi.

mun kaks keskenmenoa hoidettiin niin et eka kaavinnalla ja toiseen sitten suosittelivat lääketyhjennystä....vuodot ja "kama" tuli ulos suht ok, mutta elimistössä oli raskaushormoneja tosi pitkään, muistaakseni kolmen kuukauden ja vähän ylikin sain vasta terveen paperit ja sitä ennen uuden raskauden yrittäminen oli ehdottoman kiellettyä rypäleraskauden uhan takia......eli itse pidin kaavintaa paljon parempana....no sun tilanne on nyt mikä on, mutta aamulla heti gynelle !!! toivotaan parasta tulevaisuuden suhteen....meidän kohta 2 kk nyytti nukkuu tuolla nyt niin ihanasti. Halaus vielä !!

Jos ei aamuun mennessä mitään ole tapahtunut soita tai mene sinne äippäpolille.

Mulla vastaavassa tilanteessa käskettiin mennä näytille ja varmistettiin tilanne ja ja se, ettei ollut päässyt tulemaan tulehdusta ja sitten heti ekana arkipäivänä oli kaavinta.

Voimia ja jaksamista!

Ainakin synnytystä kun käynnistetään cytoteceilla niin ei se vaikutusaika edes ole seitsemää tuntia. Monesti puolessa tunnissa alkavat cytotec-supistukset (jos alkavat) ja ellei synnytys käynnisty, cytotec-supistukset lakkaavat parin-kolmen tunnin sisällä. Soitat huomenna gynen polille (tai mistä ikinä lääkkeet sait), sulla taitaa olla kaavinta edessä.

Myötätuntohalaus.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat