Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

kumpi olisi parempi hampaidenpesukapistus 3 vuotiaalle, tavallinen hammasharja vai lapsille tarkoitettu sahköhammasharja?

osaisiko kukaan neuvoa asiassa? kokemuksia?

Kommentit (4)

Philipsin soiva lasten sähköhammasharja ja noita tavallisia. Ei pörrää niin nopeasti ja voimakkaasti kuin aikuisten. Jos halutaan kunnolla puhdasta nopeasti, niin tuo sähkis on toimiva, erityisesti meidän lasten etuhampaat saa hyvin sillä puhtaaksi. Ja hampaitten pesusta ei tule niin pakkopullaa.

Toisinaan vaihtelun vuoksi tavallisella, ja itse jos tyttö pesee omatoimisesti, niin tavallisella hän pesee. Alle 6-vuotiaitten ei saisi antaa itse pestä. ehkä mm. hampaiden kulumisen takia, kun lapset painaa liikaa harjaa?

Meillä poika sai 2-vuotislahjaksi sellaisen Braunin lasten soivan mallin ja sen jälkeen hampaidenpesu on ollut huomattavasti entistä helpompaa. Selvitään paljon pienemmillä raivareilla kuin ennen tavallisella harjalla pestessä. Poika kun odottaa sitä melodiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja minusta on kyllä hyvä:) Meillä eivät soi melodiat, vaikka lasten harja onkin (taitaa olla Braunin). Lapsen hampaat pestään tietysti aikuisen kanssa, ja lopuksi teen lapsen harjalla aina " tarkastuskierroksen" .

Meillä siis hyvät kokemukset, voin suositella!

- ja ennen kaikkea helpommin... Eikä tämä asia nyt tietenkään niin elämän ja kuoleman kysymys ole, mutta itse ajattelin kyllä isompien lasteni ollessa pieniä, että kyllä ne hampaat pitää oppia myös " manuaalisesti" hyvin pesemään - ja ajattelen itsepäisesti edelleen! ;o) Eli meillä kyllä 4-vuotiaan hampaat pesee pääsääntöisesti äiti ihan käsipelillä ja poika samalla sitten opettelee pikkuhiljaa itse, mutta isommat pojat (nyt 12v ja pian 9v) ovat mummolta saaneet sähköharjan jo muutama vuosi sitten lahjaksi ja varsinkin esikoinen (jolla onkin paljon hammaskiveä) pesee pääsääntöisesti sillä. Keskimmäinen jostain syytä tykkää enemmän pestä käsin, mutta pesee kyllä ihan huolellisesti. Ja kaikilla reikiä nolla! :o)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat