Vierailija

Tilanne on tämä: Olen 39 v nainen ja kärsinyt finneistä koko ikäni teinistä lähtien. Monet vuodet riesani pysyi kurissa syödessäni e-pillereitä. Pillereiden sivuvaikutukset (ärtyisyys/haluttomuus) tuntui kuitenkin liian kovalta hinnalta miestäni kohtaan, joten lopetin piltsut.

Arvata saattaa, että naama tästä TAAS riemastui ja finniä pukkaa tasaiseen tahtiin. Naama ei ole aknea pahimmasta päästä ála pizza, mutta tämän ikäiselle naiselle kuitenkin liikaa :-/

Antibioottokuurin apu oli hetkellinen ja alankin kallistua tuhdimpaan kuuriin. Olisin tosi kiitollinen,jos kertoisitte kokemuksistanne/sivuvaikutuksista - KIITOS :)

Kommentit (18)

Roa saattaa tehota alle puolessa vuodessakin, mutta pysyvämmän lopputuloksen takia kannattaa kiltisti syödä se koko 6 kk kuuri.

Mulla oli muuten kans jossain vaiheessa tota vaivaa että peräaukon iho meni tosi ohueksi ja ulostaessa tuli verta. Se vaiva tosin lähti kyllä heti kuurin päätyttyä.

t. 2

Itse söin sen viitisen vuotta sitten ja akne loppui siihen paikkaan! Harmitti vain hirveästi etten aikaisemmin ollut tajunnut sitä ottaa, olin turhaan kärsinyt monta vuotta.

Sivuvaikutuksista mieleen ei jäänyt kuin nenäverenvuodot, joita tuli muutamaan otteeseen ikävissäkin paikoissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta sivuvaikutuksena huulet kuivuvat vieläkin todella nopeasti, maksa-arvot jääneet pysyvästi koholle, hiuksia lähti päästä jne. Mutta oli kuulemma sen arvoista, finnit tosi syviä ja kipeitä. ihan pienille näpyille ja muutamalle finnille ja paiseelle kokeillaan kai ensisijaisesti antibiootteja tms.

hiivaa alapäässä, ulostaminen oli itkemistä (peräreikä oli verisillä haavoilla sen vuoden), huulet kuivasi (käytin jatkuvasti bepanthenia), silmät kuivasi ja punoitti (käytin jatkuvasti silmätippoja), iho oli TULIpunainen, ihosta lähti nahkapaloja jotka jätti vähän arpia. Kallishan se oli, mutta no, ainakaan vielä ei oo vinnit palannu takas.

Sun on hyvä tietää myös ap että nykyään on voimassa ne uudet määräykset, joiden mukaan sulta vaaditaan ensinnakin negatiivinen raskaustesti joka kuukausi kuurin ajan (labrassa otettu, kotitesti ei käy), lääkäri voi ylipäänsä kirjoittaa reseptin vain kk kerrallaan ja resepti on haettava apteekista viikon sisään (sen jälkeen se ei ole enää voimassa). Lisäksi naisilta edellytetään e-pillereiden käyttöä... vaikka sitähän ei kukaan voi tietää otatko sä niitä vai et, jos vaikka päätäkin olla selibaatissa. ;)

terv. 2

Minulla tilanne helpottui huomattavasti, muistaakseni kahdesti olen kuurin aikanaan syönyt. Huulet oli aika kuivat mutta Bepanthenea käytin niihin ja se toimi hyvin. Muita sivuvaikutuksia en ainakaan huomannut. Jonkun verran finnejä tuli takaisin käytön lakattua, muttei niin paljon kuin ennen. Eli ainakin minulle apu oli suuri.

Kyllähän se lääke finneihin tepsii ja iho on jonkin aikaa kuin unelma, mutta ikävä kyllä finnit tulevat useimmille kyllä takaisin, sitten kun lääkkeen vaikutus lakkaa ja talirauhasten toiminta palaa ennalleen. Joillain nopeammin, joillain myöhemmin. Onneksi kuurin voin kuitenkin aina uusia.

Sivuvaikutuksien suhteen vättäisin että Roa on mainettaan parempi. Itsellä kuivuivat huulet jonkin verran, mutta päänahalle kuivuminen teki vain hyvää: rasvainen hilse lähti lopullisesti. Maksa- ja veriarvot on aina olleet ihan normaalit. Alkoholia olen voinut käyttää kohtuudella, eli pari kertaa viikossa. Mitään psyykkisiä oireita ei myöskään tullut. Niistä lääkärini sanoi että ne ovat itse asiassa äärimmäisen harvinaisia. Jenkeistä lähtenyt hysteria on ikävä kyllä tässä asiassa levinnyt Suomeenkin...

Ylipäänsä Roasta liikkuu valtavasti villejä huhuja, joista suurin osa ei pidä paikkansa. Kannattaa siis ihan vaan luottaa siihen, mitä lääkäri sinulle sanoo ko. lääkkeestä. :)

parikymmentä vuotta sitten, kun lääke oli juuri tullut markkinoille. En muista, että sivuvaikutuksia olisi ihmeemmin ollut, mutta aknekin kyllä palasi muistaakseni muutamassa vuodessa, joskaan ei ihan yhtä pahana.

Pari vuotta sitten söin 7kk kuurin. Lääkäri ei varoitellut haitoista ja ihmetteli, kun jälkeenpäin kerroin hänelle kärsineeni mielialanheilahteluista kuurin aikana sekä tinnityksestä, joka kuurista jäi molempiin korviin. En ikinä suosittelisi lääkettä kenellekään, enkä ymmärrä miten ns. ihotautilääkäri voi olla noin vastuuton ja tietämätön. Jos asia otettaisiin esille mediassa laajemmin, tulisivat varmasti monet sivuvaikutuksistaan hiljaa olevat potilaat huutelemaan. Jos otatte kyseisen kuurin niin ottakaa pienellä annostuksella ja mahdollisesti antibioottia kylkeen niin ei jää arpia. Mulle jäi *******, kun en ite tajunnu tuota..

Roaccutan on erittäin voimakas lääke, se rasittaa maksaa ja voi altistaa monille vakaville sairauksille. Ruokavalio on avainsana; sokeri ja viljat pois ruokavaliosta samoin kuin keinotekoiset kasvirasvat. Parantuu iho ja koko keho.

Ruokavalio ei vaikuta millään tavalla akneen, ihan höpön löpön juttua väittää että kasvot paranee jättämällä asioita pois ruokavaliosta. Ainoa asia joka auttaa ROA-kuuri!

SK

Itse olen syönyt Isotretinoin Actavista (20mg) kohta kuukauden ja sivuvaukutuksia ilmennyt paljon...
Itselläni pahinpia ovat olleet nenäverenvyodot, joita olen tähän mennessä kestänyt joka viikko. Voi olla tietysti myös pakkaskeleillä vaikutusta. Selkä ja lihakset törkeän kipeitä etenkin aamuisin ja iltaisin ennen nukumaan menoa. Kämmenten ja naaman iho erittäin kuiva ja rasvoja saa läträtä ihan urakalla. Myöskin silmät hyvin kuivat ja vuotavat usein.

2 ensimmäistä viikkoa finnien osalta oli tustaa, sillä ne lissääntyivät puolella alkutilanteesta... Tällä hetkellä kuitenkin naama näyttää alkavan rauhoittua. Tämä lääke vaatii kärsivällisyyttä, mutta uskon että kaikkine sivuvaikutuksineenkin tämä on lopulta sen arvoista!

Vierailija

Iho kuivui vähän mutta oikeilla rasvoilla ja öljyillä ei haitannut. Siinäpä nuo oireet. Suosittelen ehdottomasti kuuria. Vaikka olis sivuvaikutuksiakin niin kyllä se on sen arvoista. Roalla finnit pysyy poissa vuosia. Olen joutunut kuitenkin uusimaan kuurin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat