Vierailija

Opetatteko pokianne kohtelemaan naisia hyvin vai pidättekö itseänne parhaimpana naisena poikanne elämässä ja viis veisaatte tulevien miniöittenne kärsimyksistä........

OK provo.

Mietin vaan taas tätä Paula Björqvistin hommaa ja mietin, että kukahan näitä narsisteja kasvattaa??

" mua ei jätetä/petetä/nöyryytetä, perrrkele!!

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija:

[quote]

Opetatteko pokianne kohtelemaan naisia hyvin vai pidättekö itseänne parhaimpana naisena poikanne elämässä ja viis veisaatte tulevien miniöittenne kärsimyksistä........

OK provo.

Mietin vaan taas tätä Paula Björqvistin hommaa ja mietin, että kukahan näitä narsisteja kasvattaa??

" mua ei jätetä/petetä/nöyryytetä, perrrkele!!

Opetan poikaani kohtelemaan kaikkia ihmisiä hyvin.

Varmaankin se että miehistä löytyy enemmän narsisteja, alkoholisteja ym. johtuu siitä että poikia opetetaan pienestä pitäen " olemaan miehiä." Peittämään tunteensa ja välttämään kaikkea naisellista. Kun sitten ei lapsena saa olla oma itsensä jää sisälle varmaan kaikenlaisia patoutumia. Ei niitä tunteita sitten aikuisena niin vaan opikaan käsittelemään saati ymmärtämään.

Vierailija:

Lainaus:

kun kysytään poikien kasvattamisesta huomaavaisiksi/vastuuntuntoisiksi, vedetään heti mukaan jankutus " on tytöissäkin vikaa..." eikä ikinä päästä siihen aiheeseen, että miten niitä kunnon poikia sitten kasvatetaan - siis ei näitä välinpitämättömiä, kaljoittelevia julleja.

Varmaan siksi, kun riitaankin tarvitaan aina kaksi osapuolta! Tässähän on iänikuinen oravanpyörä jos kasvatus asioissa pitäisi muistaa vain poikien kasvatus. Jos kumpaakin sukupuolta kasvatettaisiin kunnioittamaan toisiaan, niin ehkä päästäisiin tästä poikien äitejä syyllistävästä asenteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

useimmin ole mies henkirikoksentekijänä tai pahoinpitelijänä?

Naiset osaavat toki olla raakoja ja julmia mutta ei kait tässä ollut tarkoitus vertailla.

että useiden sairaiden miesten takaa löytyy, joko todella vahva/alistava äiti tai sitten lastaan palvova äiti.

Näitä poikien paapojia ja ylistäjiä näen jatkuvasti ympärilläni.

siis eikö voi keskustella poikien kasvatuksesta ihan erikseen, ilman että pitää vetää heti tyttöjenkin kasvatus keskusteluun mukaan? Mitä ihmeen poikien äitien syyllistämistä se olisi? Mikä tässä aiheessa on niin ihmeen räjähdysherkkää? Minä en aikanakaan ole täällä syyllistänyt ketään, poikien tai tyttöjen äitejä, vaan aidosti olisin kiinnostunut kuulemaan _poikien_ kasvatuksesta. Tyttöjen kasvatuksesta sitten joskus toiste.

kirjoittaja-en-muista-mikä-numero

juuri tuollaisia näkökulmia kaipailin. Ja joo, ap:n aloitus on turhan kärjistävä. itselläni huoli, koska miespuoliset lähisukulaiset päihde/ym. ongelmaisia, naispuoliset taas tunnollisia, vähän liiankin... alkoholistisuku.

Olen opettanut että tyttöjä eikä poikia kiusata, eikä pienempiä. Pikkukoti hommia joutuu tekemään, vie roskia, järjestää paikkoja ja pitää omasta huoneensa siistinä jne.

Nämä samat olen opettanut tyttärelleni.

En ymmärrä miksi vaan poikien äideille heitetään tälläinen kysymys? Tyttöjen äidit voi opettaa tytöille, ihan samallalailla toisten kunnioittamista ja huomioonottamista.

varmasti merkityksellinen kehitykselle mutta naisten ei pitäisikään jäädä huonosti kohdeltaviksi, vaan vastuu lapsesta pitäisikin kantaa lähtemällä....

on kummallinen juttu.

Mulla on lähipiirissä kaksi perhettä, joissa esikoinen on ollut tyttö ja kun poika on tullut taloon on tytöstä tullut todellinen hylkiö.

Ekassa tapauksessa tyttö opiskeli itsensä maisteriksi ja on pärjännyt ihan mukavasti elämässään. Mutta äitinsä vaan halveksii, eikä edes " halua jutella hänestä, kun on niin toivoton" !!!??

Pojastaan kertoo vain ylistävin sanoin, vaik onkin työtön muusikko.

Toisessa perheessä lapset vielä pieniä mutta pojalta suvaitaan kaikenlainen käytös, tytöltä ei mitään.........=(

vähän niin kuin silloin, kun puhutaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta niin jotkut on heti keuhkoamassa, että miestäkö sitten saa lyödä?

mutta niitä poikien äitien ajatuksia, kiitos. Itse odotan ensimmäistäni, ihan sillä kysyn.

Ei siihen riitä ihan se, että unohtaa sanoa pojalle, että naisia pitää kohdella kuin ihmisiä. Kyllä narsismin syntyyn vaaditaan vanhemmilta ihan vinoutuneet käsitykset lasten hoidosta ja kasvatuksesta jo ihan vauvaiästä asti.

esimerkkejä. Jos isä on kohdellut vaimoaan kuin heittopussia henkisesti, niin aika yllättynyt olen, jos poika osaisi kohdella omaa vaimoaan paremmin. Se miten poika kohtelee äitiään on tietty heidän suhteestaan kiinni, mutta sinähän hait sitä miten poika kohtelee ikäisiään naisia.

Perheessämme useita poikalapsia.

...niin siihen ei välttämättä riitä pelkät kieroutuneet kotikuviot. Pershäiriön takana voi olla myös biologiaa, häiriön lopullisia syitä ei vielä täysin tiedetä. Mutta kyllä, kotikuviot ovat keskeisessä asemassa häiriön synnyn kanssa. Kodista saatu vanhempien malli kohdata maailmaa ja muita ihmisiä vaikuttavat enemmän kuin se, mitä lapselle sanomalla opetetaan. Vanhempien reagoinnit ja tavat käsitellä asioita siirtyvät helposti. Mutta elämä ei ole mustavalkoista. Lapset kyllä alkavat itsekin jäsennellä omalla tavallaan asioita, kun siihen riittävät valmiudet iän mukana tulevat. Joten helppoja selityksiä ei ole, yleispäteviä ohjeita ei ole. Elämä on vaikeaa ;-)

Minä opetan lapseni kohtelemaan kaikkia ihmisiä hyvin. Huonosti käyttäytyviä, väkivaltaisia ja sairaita ihmisiä voi yhtä lailla tulla tytöistäkin, joten ehkä ihan kaikkien olisi syytä katsoa peiliin.

kun kysytään poikien kasvattamisesta huomaavaisiksi/vastuuntuntoisiksi, vedetään heti mukaan jankutus " on tytöissäkin vikaa..." eikä ikinä päästä siihen aiheeseen, että miten niitä kunnon poikia sitten kasvatetaan - siis ei näitä välinpitämättömiä, kaljoittelevia julleja.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat