Vierailija

onko joku aloittanut minidisperiinin syönnin ominpäin estääkseen keskenmenon?

Olen kuullut että lääkärit saattavat sellaista määrätä kolmannen keskenmenon jälkeen.

Kommentit (24)

kustannuksella, kuin alkaa syömään lääkkeitä omin päin. Siellä tutkitaan ne hyytymistekijät.

Yleensä keskenmeno johtuu alkion elinkelvottomuudesta, suuri osa jo nuortenkin naisten munasoluista on "huonoja". Siittiöissäkin on varmaan aika paljon geneettisesti elinkelvottomia ja sitten vielä osa ihmisistä ei vaan sovi geneettisesti yhteen ollenkaan tai kovin hyvin.

Itsellä 3 keskenmenoa ja ensimmäinen oli vaikein ja sitä seuraavat menivät jo rutiinilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sitä määrätään niille, joilla on poikkeama veren hyytymistekijöissä, eli trombofilia. Todellisuudessa heille sitäkään määrätään harvoin, sillä se on riittämätön hoito vaan he piikittävät yleensä Fragminea tai Klexanea.

Disperiini aiheuttaa verenvuotoriskin, mutta ei liuota syntymässä olevia tulppia. Näin ollen se on riittämätön ja riskialtis hoito. Plasebovaikutus on kuitenkin suuri.

Meillä kolmen keskenmenon jälkeen tehtiin tutkimukset, joista ei löytynyt mitään. Lääkäri vain levitteli käsiään ja sanoi ettei ole mitään mikä voisi auttaa. Kysyin tuosta minidisperiinistä, mutta lääkäri sanoi, että koska tutkimuksista ei mitään löytynyt niin hän ei sitä määrää "kaiken varalta".

Minulle se kolmas keskenmeno oli pahin. Mieheni jätti minut sen jälkeen, kun saimme tutkimusten tulokset. Samalla luovuin ajatuksesta saada onnellinen parisuhde ja biologisia lapsia.

Minulla 4 keskenmenoa, lähes 5 vuotta yritystä ja vihdoin kaivatut kaksospojat (4kk) maailmassa. Syitä keskenmenoille ei löytynyt, eikä näitä poikia meinaa todeksi uskoa =) Niin monta tuskallista menetystä takana ja epätoivoa. Itse käytin lugesteronia (reseptilääke) ja Primaspania 100mg/vrk (saa ilman reseptiä ja vastaa minidisperiiniä(50mg)) tämän raskauden onnistumiseksi, jota hoitava lääkäri itse ehdotti minulle kokeiltavaksi. Tosin verenhyytymistekijöissä ei minulla ole todettu vikaa olevan.. Mutta arvailtavaksi jää oliko primaspanista kuitenkaan apua, jota aloin syömään lugesteronin kanssa samoihin aikoihin. Ja plussan saatuani ja raskauden jatkuttua käytin Primaspania rv32 asti, lugesteronit lopetin rv12.

Outoa että sellaista sitten lääkärit suosittelee kokeilemaan ehkäisemään keskenmenoa. Onko tarkoitus aloittaa lääkkeen syönti sitten vasta kun testissä plussa?

olikohan viiden keskenmeno, jolloin lääkäri määräsi disperinit raskauteen. ei seurannut mitään muuta kuin jatkuvaa vuotoa. ja meni siitä huolimatta kesken.

omin päin ei kannata syödä- on tärkeää että maininta disperinistä löytyy sairaskertomuksesta, koska jos sattuisi niin että joutuisit esim onnettomuuteen tms niin se vaikuttaa hoitoosi.

Lainaus:

Outoa että sellaista sitten lääkärit suosittelee kokeilemaan ehkäisemään keskenmenoa. Onko tarkoitus aloittaa lääkkeen syönti sitten vasta kun testissä plussa?

ehkäisee siten esim istukkatukoksia. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Itselläkin kaksi alkuraskauden km:ää takana, puolitoistavuotta yritystä ja tuntuu, ettei ole enää rahkeita millä jatkaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat