Seuraa 

Pakko kirjoittaa tänne, jos vaikka jollain olisi samanlaisia mietteitä. Meillä ensimmäiseen plussaan meni melkein 1.5 vuotta ja minulla todettiin endometrioosi. Raskausaika oli tosi rankka ja vauva-arki allergisen lapsen kanssa on myös ollut raskaampaa kuin odotin, vaikkakin olen silti ihan suunnattoman onnellinen tuosta lapsesta. " Vauvamme" täyttää pian vuoden ja tietysti mielessä on jo toisen lapsen yritys. Uskaltaisikohan sitä yrittää, vaikka raskausajan vaivat ja pikkuvauvavaiheen rankkuus eivät olekaan unohtuneet? Miten pian se vauvakuume mahtaa iskeä uudelleen vai onko tämä jo sitä, kun täällä pyörin? Mies näyttää vihreää valoa, mutta minä emmin.. Puhukaa jotain järkeä, antaako palaa vai odotellako esim. puoli vuotta..

;-)

Kommentit (2)

Olen tavallaan kohtalotoveri, mutta meillä meni ensimmäiseen plussaan tosiyrityksellä pari vuotta, mutta ehkäisyä ei oltu käytetty viimeiseen 4 vuoteen. Nyt meillä on poika reilun vuoden ikäinen.

Itse ajattelen, että vauvat tulevat jos ovat tullakseen, sen olen oppinut elämän varrelta. Sinuna tekisin niin, että antaisit vauvalle mahdollisuuden.. luulen, että se voisi joka tapauksessa olla maailman ihanin yllätys, jos huomaisit olevasi raskaana. Lapsen allergioihin en osaa kommentoida muuta kuin että lapset ovat kaikki erilaisia, joten seuraavasta tulokkaasta ei voi tietää onko helppo vai ei.

Hyvää syksyä,

meris

Ei vaan tiedän kyllä kuinka vaikea päätös toi oikeasti on.

Meillä kanssa hoidoilla tullut ensimmäinen. Lapsen täyttäessä vuoden aloin kanssa pohtia et uskaltaako tähän elämäntilanteeseen alkaa yrittään toista. Meillä ollut taloprojekti päällä koko raskausajan samoin kuin vauva-ajan. Mun on ollut pakko pärjätä pienen kanssa tosi paljon yksin. Ajoittain on tosi raskasta ja miettii et kuinka hullu sitä täytyy olla et toisen tähän vielä tekis. MUTTA kun ei näistä koskaan tiedä et millon ne päättää tänne maailmaan tulla, joten me ajateltiin näin et kun ikää kertyy kokoajan lisää ja tuskin kovin nopeasti tulen raskaaksi niin antaa sit tulla jos on tullakseen. Se on sit tarkoitettu niin ja kyllä sitä aina selviää (tosin raksahommat ollaan saatu päätökseen ihan takuulla ennen kuin pikkukakkonen syntyis, mikä helpotti päätöstä).

Sun vaan täytyy miettiä et jaksatko ja koskaanhan ei tiedä kuinka " vaativa" lapsi tulee ja onhan se esikoinenkin jo toisen syntyessä aika paljon isompi ;) Tuu sitten kertomaan et mihin päädyitte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat