Vierailija

Olen ollut 4-vuotta lasteni kanssa kotona ja nyt on aika palata takaisin vakituiseen työpaikkaani.

Jännittää kamalasti. Millaista se on? Miten perhearki ja työ yhdistetään onnistuneesti?

Kommentit (7)

Tuo harrastustilanne täytyykin miettiä ja samoin se kuinka jaamme kotityöt miehen kanssa. Ehkä se onkin selkeintä juuri noin, että molemmat hoitavat omat alueensa. Minkäikäiset lapset teillä ovat, kun noin hienosti osallistuvat jo kotitöihin?

ap

Vierailija:[i

..töihin palaaminen on mukavaa, kun on mukava työpaikka odottamassa. Pieni haikeus on ilmassa, koska emme aio hankkia enempää lapsia kuin nämä kolme. Olen sitä tyyppiä, joka voisi olla kotirouvana pitkäänkin. Pieni ristiriita on mennä hoitamaan toisten lapsia ja viedä omansa päiväkotiin =)

Arjen rutiineja kannattaa pohtia etukäteen ja suunnitella aikatauluja. Miettiä työjakoja kotona ja järkiperäistää perheen harrastustilanne kuntoon. Me olemme suosineet lähiharrastuksia niin pitkälle kuin mahdollista ja vanhemmilla on vain kerta viikossa kodin ulkopuolisia harrasteita.

Lapset kasvavat nopeasti ja arki helpottuu vauhdilla sitäkin kautta. Lapset myös osallistuvat kotitöihin kapasiteettinsa mukaan: vievät roskia, huolehtivat huoneensa järjestyksestä, laittavat pyykit koneesta kuivuriin, vievät omat puhtaat vaatteensa kaappeihinsa yms, täyttävät ja tyhjentävät tiskikonetta.

Meillä menee niin, että mies vastaa viikolla tiskauksesta ja imuroinnista. Minä olen vastaava pyykkihuollossa, ruuanlaitossa ja pölyjenpyyhinnässä ynnä yleisessä järjestelyssä. Mies kuskaa pääosin pojan kiekkoreeneihin ja peleihin.

Mun mielestä meidän arki luistaa mukavasti. Välillä on kiire, mutta on sitten rauhallisempiakin hetkiä. Kannattaa järjestää viikkoon ainakin pari iltaa, jolloin kenelläkään ei ole menoa. Yrittäkää ruokailla iltaisin yhdessä ainakin muutamana päivänä viikossa.

[/quote]

...töihin palaaminen on mukavaa, kun on mukava työpaikka odottamassa. Pieni haikeus on ilmassa, koska emme aio hankkia enempää lapsia kuin nämä kolme. Olen sitä tyyppiä, joka voisi olla kotirouvana pitkäänkin. Pieni ristiriita on mennä hoitamaan toisten lapsia ja viedä omansa päiväkotiin =)

Arjen rutiineja kannattaa pohtia etukäteen ja suunnitella aikatauluja. Miettiä työjakoja kotona ja järkiperäistää perheen harrastustilanne kuntoon. Me olemme suosineet lähiharrastuksia niin pitkälle kuin mahdollista ja vanhemmilla on vain kerta viikossa kodin ulkopuolisia harrasteita.

Lapset kasvavat nopeasti ja arki helpottuu vauhdilla sitäkin kautta. Lapset myös osallistuvat kotitöihin kapasiteettinsa mukaan: vievät roskia, huolehtivat huoneensa järjestyksestä, laittavat pyykit koneesta kuivuriin, vievät omat puhtaat vaatteensa kaappeihinsa yms, täyttävät ja tyhjentävät tiskikonetta.

Meillä menee niin, että mies vastaa viikolla tiskauksesta ja imuroinnista. Minä olen vastaava pyykkihuollossa, ruuanlaitossa ja pölyjenpyyhinnässä ynnä yleisessä järjestelyssä. Mies kuskaa pääosin pojan kiekkoreeneihin ja peleihin.

Mun mielestä meidän arki luistaa mukavasti. Välillä on kiire, mutta on sitten rauhallisempiakin hetkiä. Kannattaa järjestää viikkoon ainakin pari iltaa, jolloin kenelläkään ei ole menoa. Yrittäkää ruokailla iltaisin yhdessä ainakin muutamana päivänä viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...esikoinen ja keskimmäinen harrastaa neljänä päivänä ja kuopuksellekin tulee yksi harrastus.

Nautimme siitä, että saamme olla yhdessä koko poppoolla. Jos meillä vanhemmilla olisi vielä enemmän omia menoja, niin se olisi yhteisestä ajasta pois. Viihdymme toistemme seurassa koko perheellä ja minusta se on iso rikkaus.

Seuraan tuttavien touhuja ja kyllä minua säälittää perheet, jotka eivät kestä olla toistensa seurassa yhtään. Puolisoiden on pidettävä lomatkin eriaikoina, ettei tule avioero.

Olin ollu 3vuotta kotona.

Olin töissä 6h päivässä ja se tarkotti sitä että tein 8h työt kuudessa tunnissa. Kotona tuntui alkavan uus työpäivä kun piti laittaa ruokaa, pyykätä ja hoitaa lasta sekä miestä.

Että sellasta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat