Seuraa 

Kirjottelin jo tuonne maaliskuun pinoon aiheesta, mutta kysynpä vielä näin " yleisestikin" . Onko teillä muilla syljeneritys lisääntynyt ihan mahdottomasti raskauden alussa? Minulla on pahoinvointia ja oksentelua muutenkin, mutta niin oli ekassa raskaudessakin, enkä silti tällaista muista. Koko ajan saa olla sylkemässä, kun nieleksiäkään ei voi, kun se taas alkaa oksettaan...

Onko mitään vinkkejä millä saisi syljenerityksen vähenemään? Alkaa mennä hermo tän asian kanssa.

Kommentit (5)

Enpä ole koskaan hoksannut kysellä et onko muilla sillä itseäni tämä vaiva on vaivannut jokaisessa kuudessa raskaudessa. Ja on todella VAIVA.

Luin joskus jostain vanhasta vauva-lehdestä että jossain päin idässä, en muista maata, naisilla ei ole raskauspahoinvointia vaan he kulkevat sylkypussi vyötäröllä suuren syljen erityksen vuoksi.

Minulla vaiva haittaa erityisesti nukkumaan mennessä. Sitä syljen määrää ei kertakaikkiaan pysty nielemään, alkaa yökkäyttään. Joskus kysynkin huviksi mieheltä et haluatko sylkeä! Ja jotta selviän oksentamatta uneen asti minulla on vati sängyn vieressä, siellä talouspaperia pohjalla ja sinne on pakko sitten sylkeä kunnes olen unessa. Tämä vaihe kestää ehkä kolmisen viikkoa, yleensä tulee vähän jälkijunassa pahoinvoinnin jälkeen.

Nyt odotan vielä tämän vaivan loppumista että pääsisin nauttimaan raskaudestani.

Iuiu ja masukki 15+1

mutta sehän on vaan hyvä asia, suojaa hampaita. Toki ymmärrän, jos se aiheuttaa pahoinvointia, niin on inhottavaa. Ainakin purkan syöntiä kannattaa välttää, sillä se lisää syljen eritystä. Muuta ei tule tähän hätään mieleen. Joillakin sylki muuttuu paksummaksi raskausaikana ja sitten tulee enempi reikiä, muusta en ole kuullut. Itselläni ei ole ollut mitään muutosta suuntaan tai toiseen, en ainakaan ole itse huomannut eikä hammaslääkärikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Odotan nyt viidettämme ja tämä on kolmas kerta kun olotila on kuin laamalla. Pahinta on ollut ensimmäinen raskauskolmannes, sen jälkeen on onneksi hiukan hellittänyt. Nyt kun on viikkoja 34, sylkimäärä on ihan normaali. Kaiken lisäksi siinä alkuajan ylimääräisessä syljessä oli paha maku, enkä ole kärsinyt varsinaisesta pahoinvoinnista ollenkaan. Ällötysoloa oli alkuaikoina, mutten kertaakaan ole oksentanut.

Toivottavasti tilanne helpottaa sinullakin, kunhan viikkoja tulee lisää.

mullakin oli tuota syljeneritystä enempi... Kun oikeen nopeesti tai innostuneesti puhui, niin suu oli " vaahdossa" (yök) ja tuntui että tukehtuu sylkeen.

Oon kuullu tämän saman jo aiemmin, joten tiesin sitä odottaa, vaikka en muista oliko sitä esikoisesta.

Mulla siis viikkoja vasta 7+6 ja tää vaiva alkoi oikeastaan samaan aikaan kuin pahoinvointikin. Toivon vaan, ettei kestä koko raskausaikaa...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat