Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun koira alkanut kuseksia ja paskoo sisälle ja SOHVALLE!!

Vierailija

Mitä tehdä kun koira alkanut kuseksia ja paskoo sisälle ja SOHVALLE!!

Koira vielä pentu, puolivuotias, mutta silti tehnyt tarpeensa aina paperille (kun ei olla kotona) tai ulos. Mutta NYT, kusi sohvalle ja meilllä kangas sohva. Ja tänä aamuna siltä sohvalta löytyi PASKA.

Sohva ei ollut mikään halpa, prkle.

Mitä voin tehdä? Ja mistä tämä johtuu?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

tarpeiden tekemisen olevan seurausta siitä, että koiraa on kovalla kädellä rangaistu sisälle tekemisestä, joten se pyrkii tekemään tarpeensa paikkoihin, joihin ne imeytyvät ja pysyvät piilossa pidempään. Silloin se rangaistus ei ole tullut heti teon jälkeen kun pisua ei ole huomattu. Hän sanoi, että jokatapauksessa siinä on kyse siitä, että koiran ja omistajan suhde ei ole kunnossa eikä koira luota omistajaan. Onko teillä koiralle huudettu/lyöty vahinkojen jälkeen? Ollaanko sille muutenkin kovakätisiä, niin että se on oppinut pelkäämään tiettyjä tilanteita?

Aloita koiran siisteyskasvatus alusta. Eli paperit lattialle ja koira ulos monta kertaa päivässä. Siis kunnon lenkeille myös, ei mitään pissatuksia nurkalla.

Vierailija

Ja sohva kannattaa pestä nyt niin hyvin kuin pystyy, tekee mielellään uudelleen sille tarpeita, jos haisee sen nokkaan " veskiltä" . :) Anteeksi vitsailu, meillä yksi narttu harrasti jossain vaiheessa sänkyyn pissausta ja se ei kyllä naurattanut silloin...

Vierailija

kun ei ennen ole ollut mitään tällaisia ongelmia. Minä nousen aamulla ylös ekana ja jos koiru näyttää siltä että haluu myös herätä olen sen vienyt pihalle. Usein se kuitenkin vain vilkaisee kun nousen sängystä ja painaa päänsä takaisin petiin ja on noussut sitten miehen kanssa yhtäaikaa.

Eikä tämä ongelma nyt ole mikään aamujen ongelma, sama voisi tapahtua vaikka päivällä tai illalla. Ihmettelen vain että miksi pitää nyt alkaa käyttäytyä noin. Onko sillä jo murrosikä vai? Pallit ainakin kasvaneet.

ap

Vierailija

vielä että koira ei tee näitä kusipaskojaan silloin kun emme ole paikalla vaan silloin kun olemme kotona. tämän aamuinen paskakin ilmestyi soffalle kun aamulla läksin vessaan ja koira jäi petiinsä vielä nukkumaan, meni sitten soffalle paskalle jonka jälkeen tuli mua vessaan tervehtimään. MIKSI?

ap

Vierailija

millään lailla syö minun laumanjohtajuuttani. Koirat ovat pienestä asti saaneet tulla sohvalle tai sänkyyn, mutta laumanjohtajuus kunnossa ja samoin tottelevaisuus.

Kyllä se vaan niin on että sitä työtä tehdään ihan jossakin muuaalla kun vaan kieltämällä koiraa sinne sinne tai tänne.

Vierailija

mielenosoitusta sinulle ...pisiikö ja kakkiiko myös jos miehesi kotona...?

jos pissiminen ja kakkiminen jatkuu kannattaa toki käydä varmuudeksi eläinlääkärissä ja kysyä neuvoa. mutta mitä pikimmiten saat koiran ns. kuriin sen helpompaa isompana koska muuten tämä kotiin pissiminen jatkuu vain.

googleta vielä vaikka koiran käytös tai tarpeiden tekeminen sisälle voit saada vinkkejä.

onnea

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat