Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" urheilupatukat" esim easybody proteiinipatukka tai -pirtelö

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei,

Ehkäpä saisin täältä tietoa: onko kukaan koskaan kysäissyt lääkäriltä tai saanut muuta kautta tietoa siitä miten esim. Easybodyn proteiinipatukat käyvät raskausaikana? Varovasti uskallan tätä kysyä täältä, sillä se on ennen raskautta toiminut tosi hyvänä välipalana. Raskausaikana olen kaikki tuollaiset jättänyt pois, mutta nyt olen miettinyt voisiko sittenkin kohtuukäyttää sellaisia.

Kiitos teille fiksut ihmiset ja rentouttavaa viikonloppua!

Kommentit (5)

Vierailija

eli näyttäisivät nuo pirtelön makeutusaineet juuri olevan niitä, joita ei suositella. Sakariinia ja syklamaattia vauvan elimistö ei pysty pilkkomaan, joten niitä ei suositella raskaus- eikä myöskään imetysaikana edes pieniä määriä.

Tässä vielä " sivutuotteena" :) linkki, jota olen hyödyntänyt tässä makeutusaineiden koodiviidakossa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Makeutusaine

Vierailija

Joo, ja laitoin suoraa kyselyä Easybodylle myös asiasta. Voin informoida heidän vastauksen jälkeen myös teitä, jos olette kiinnostuneita.

En tuoteselosteesta löytänyt mitään erityistä (TIETENKIN JÄRKEVÄ KÄYTTÖ ON KAIKEN A JA O):

´´´´´´´´´´´´´´´´´´

pirtelö:

' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' '

Ainesosat: rasvaton maito, vesi, maitoproteiini konsentraatti, inuliini, soijaproteiini konsentraatti, aromi,

stabilointiaineet E471, E407 ja E412, makeutusaineet E952 ja E954.

patukka

´´´´´´´´´´´´´´

Aineosat: maitoproteiini (heraproteiini-isolaatti ja kalsium kaseinaatti), maitosuklaa, inuliinia, glukoosi, fruktoosi,

kasvisrasva ja, luonnollinen aromi 1,2 %.

Vierailija

Eli tarkista aina tuoteseloste ensin. Itse taisin esikoista odottaessani syödä jonkin verran noita Easybody-patukoita, tässä raskaudessa olen syönyt MyDiet-patukoita. Kummassakaan ei mielestäni löydy tuoteselosteesta mitään outoja tai haitallisia ainesosia.

S rv 30

Vierailija

näyttäisi olevan " ei-suositella" listalta, jos en nyt aivan väärin katsellut..

Keinotekoiset makeutusaineet: syklamaatti E952 ja sakariini E954. Ei suositella raskaanaoleville.

Vierailija

Moikka!

Lue tarkkaan tuoteseloste ja onko kiletoa. Jos ei niin voi syödä kohtuudella. Esikoisen kanssa voin todella pahoin ja käytin kanssa energiapatukoita kun mikään muu ei pysyny sisällä. Samoin söin nutrilet laihdutus juomia että sain edes jotain alas. Kysyin asiaa silloin lääkäriltä ja sanoi, että anna mennä vaan jos vaan joku pysyy sisällä.

Nyt viikkoja 5+ ja kauhulla odotan mitä tuleman pitää. Toivottavasti ei yhtä pahaa oloa.

Uusimmat

Suosituimmat