Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin ja minun lapset nahisteli, ja kun ojensin niitä, kaverin mielestä vain minun lapsessa oli vikaa!

Vierailija

Mitä teen sen kaverin kanssa. Mielestäni molemmat lapset oli vähän villejä ja nuhtelin niitä ikään kuin yhdessä ja kehotin sopimaan. Mutta kaveri lasten kuullen olikin eri mieltä kanssani ja vielä sanoi ettei hänen lapsi ole tehnyt mitään väärää.

Ei tuollaisesta tule mitään, kumpikaan meistä äideistä ei oikeesti ehtinyt nähdä kenessä oli vika. Ja että vielä minun uskottavuus lasten silmissä menee.

Miten otan tän puheeksi kaverin kanssa ja mitä sanon seuraavalla kerralla? Vai jätänkö pidemmät kyläilyt vaan väliin ja kaveri sitten ihmettelee kun välit on viilenneet.

Tää siis ei ole yksittäinen tapaus vaan kaveri on aika sokea lapselleen eikä oikein aseta rajojakaan.

Kommentit (8)

Vierailija

Vaikka oiskin ollut enemmän sun lapsessa vikaa, niin ei tuolla lailla silti sovi sanoa lapsen kuullen. Kahden kesken vois sulle juputtaa jos kehtaa.

Vierailija

esim. toinen istuu keinussa ja toinen tulee ja tyrkkää sen toisen sieltä alas päästäkseen itse keinumaan, tasan kyllä torun sitä, joka tyrkkäsi, oli se sitten oma tai vieras - jos jompikumpi osapuoli on oma lapsi. Mulla on aivan se ja sama mitä sen toisen vanhemmat ajattelee.

Eri asia on sitten ne jutut, kun yhdessä melskaavat ja väistämättä yksi alkaa itkemään jossain vaiheessa, silloin kyllä käsken kaikkia rauhoittumaan.

Vierailija

Mun veli on juuri tällainen, valittaa esim. äidillemme, jos ei ole juuri sellaista ruokaa, jollaisesta heidän lapsensa pitävät tai jos tämä mummo ei pese lapsen hampaita juuri niin kuin heillä on tapana. Tämä tarttuu samantien lapsiin. 4-vuotias sanoo jo suoraan mummolleen, että tämä tekee huonoa ruokaa, eikä osaa pestä hampaita jne...

Vierailija

jos olin väärässä niin sanoo sitten kahden kesken. Ja perustelee, ei niin että hänen hellanlettas ei VARMAAN voinut tehdä mitään.

Niin me miehenkin kanssa toimitaan, että kahden sitten jupistaan.

Vierailija

Eli nuhtelen aina molempien lapsia, vaikka tietäisinkin, että tällä kertaa se toinen lapsi oli kiusaaja. En koskaan syytä suoraan toisen lasta.

Niinpä tuntuukin hassulta, kun naapurissa on juuri tuollaiset vanhemmat, jotka aina syyttävät toisten lapsia. Olen kuullut usein, kuinka he toruvat muiden lapsia kaikesta nahistelusta. En halua haastaa riitaa, joten en ole mennyt puolustamaan omia tai muita pihan lapsia. Pidän vain etäisyyttä noihin naapureihin. En juttele heidän kanssaan muuta kuin vain " hyvää päivää" , jos satun pihalla näkemään.

Kun heidän lapsensa leikkivät meidän lasten kanssa, niin omat lapseni ovat ottaneet minusta esimerkkiä, eivätkä sekaannu heidä oikkuihinsa. Jos naapurin lapset menevät valittamaan vanhemmilleen, niin sitten menevät. Omat lapseni jo tietävät, milloin he itse ovat jotain tuhmaa tehneet ja yleensä katuvat, kun sen huomaavat tai sitten he kielivät toisistaan minulle. Juuri tämän yhden naapurin nuhtelua he eivät ota tosissaan.

Uusimmat

Suosituimmat