Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvojen yksinolo

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kuinka paljon annatte vauvojen olla yksin? Siis tarkoitan nyt sitä, että on esim. sitterissä tai leikkii lattialla, kun puuhailette kotona omia hommia? Kun jotenkin itselle tulee, hölmöä kyllä, huono omatunto, jos lapsi on vähänkin pidempään itsekseen...

Kommentit (4)

Vierailija

jos ei vauva ilmoita olevansa tyytymätön, sillä on varmaan ihan kivaa. jos se vielä näkee sinut lähes koko ajan, voi olla mielenkiintoistakin seurailla, mitä ympärillä tapahtuu. vauvat on erittäin uteliaita;)

Vierailija

Meillä kyllä tyttö (puolivuotias) ilmoittaa heti ja kovalla äänellä, kun ei jaksa enää olla yksin. Pidän siis tietysti koko ajan lähellä, niin että pystyn näkemään vauvan ja juttelemaan hänelle, mutta ei silti viihdy pitkään yksinään lattialla tai varsinkaan sitterissä. Ja sitten viihdytetään...

Vierailija

että vauvallakin on OIKEUS olla välillä yksin, omassa rauhassa. Tutkia ja ihmetellä leluja. Keskittyä.

Välillä meillä ainakin käy niin, että olen just menossa vauvan luo, kun huomaan hänen tutkivan intensiivisesti jotain lelua lattialla...enpäs sitten aina menekään siihen " häiritsemään" , vaan annan tutkiskella ihan rauhassa ja menen myöhemmin uudestaan :)

Ei teillä ap varmastikaan vauva liikaa ole yksin joutunut olemaan, kun kerran olet selvästi ajatellut asiaa. Veikkaan, että ne joiden vauvat oikeasti ovat liian paljon yksin, eivät juuri asiaa pohdiskele...valitettavasti.

SS

Vierailija

Itse olen ainakin kaikkien lasten antanut touhuta yksikseen niin kauan kun jaksavat. Tottakai jos itsellään ei ole mitään tekemistä niin seurustelen vauvan kanssa mutta yleensä tekemistä kyllä riittää niille hetkille kun vauva viihtyy esim. lattialla omien lelujen keskellä. Meilläkin vauva 6kk ilmoittaa kyllä kovaan ääneen kun kyllästyy yksin olemiseen = ) !!

Uusimmat

Suosituimmat