Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä minussa äitinä on vialla, kun lapseni toimii näin?

Vierailija

2v2kk lapsemme ei ole oikeastaan koskaan vierastanut ketään. Ainoastaan tuttavapiirin isoihin, tummiin ja parrakkaisiin miehiin lapsi suhtautuu varauksella. Kun olemme esim. kerhossa tai lasten tapahtumissa, lapsi menee joukon mukana paikasta toiseen täysin itsenäisesti, eikä näytä ollenkaan kaipaavan vanhempiaan avuksi. Kotona lapsi on paljon " avuttomampi" . Kun meillä on vieraita, lapsi esittelee vieraille kaikki lelunsa ja haluaa esim. että vieras kiikuttaa häntä, laittaa vetoketjun kiinni tai tulee pyyhkimään pyllyn, ja protestoi kun äiti/isä tulee apuun. Lapsi usein myös haluaisi lähteä vieraiden mukaan, kun nämä ovat lähdössä meiltä pois.

Kommentit (8)

Vierailija

1-vuotiaasta lähtien, siihen asti kunnes jäin jälleen äitiyslomalle. Luulen kyllä, että päivähoidon ansiota on osaksi tuo joukon mukana kulkeminen. En minä itse asiassa usko, että minussa tai lapsessa olisi mitään vikaa, lapsi vaan sattuu olemaan hyvin sosiaalinen ja muutenkin rohkea tapaus. Välillä kuitenkin alkaa epäilyttämään, kun joka paikassa korostetaan äidin ja lapsen suhdetta ensimmäisinä ikävuosina ja tulee vaikutelma, että jotain on pielessä jos lapsi ei nysvää jatkuvasti äitinsä helmoissa.

ap

Uusimmat

Suosituimmat