***LOKAlutuiset loppuviikko pe-su***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heissan!

En löytänyt pinoa, joten tässäpä uusi. Alkuviikkoa en osaa liittää tähän, tehkää joku fiksumpi se...

Äitipolin käynti on siis tehty, kaikki ok. painoarvio oli peräti 2kg! Viikot siis 31. Käyrillä kuitenkin mennään...

Eipä suostunut meidän vaavi näyttämän sukupuoltaan, lääkäri arveli, että ehkä tyttö.... MYÖNNÄN... hieman pettynyt olen tuohon arvioon... On ollut jotenkin poikaolo. Tai sit vain haaveilen tyttöjen jälkeen. MUTTA, nyt jo alkaa tuntumaan, että soma pieni tyttö olis ihana, nimiä olen jo alkanut ahkerasti miettimään prinsessalle... (myös prinssin nimiä, ihan varulta)

FAMI75: Kerroit alkuviikon pinossa, että painoarvio oli 1,5kg, ja tulossa olisi reilu 4g vaavi. Millä viikoilla arvio tehtiin? Mä kans veikkaan yli 4kg vauvaa, mut lääkäri ei suostunut arvioimaan, näytti vain käyriä...

Nellinii 31+

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Tässä alkuviikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10895092&p=3&tmo...

Ei mitään ihmeitä tänne suunnalle. Olo on suht ok, töissä en kyllä jaksaisi istua, kun tässä työpöydän ääressä tuntuu jotenkin erittäin hankalalta löytää hyvää istuma-asentoa ja aina on näppis/hiiri/mapit/paperit liian kaukana, kun kaikki ei mitenkää mahdu tähän käden ulottuville. Lisäks työtuoli on pidettävä jo jonkin verran takakenossa, kun muuten tuntuu, että mahaa ahistaa ja kovasti, joten sekin tietty " lyhentää" käsiä vielä lisää..

Laitetaas vähän vkl-galluppia kehiin.

G: joko ootte sairaalakassia pakannu tai alkanu miettimään, mitä sinne pitäisi laittaa?

Ite vastaan eka. =) Muistan esikoisesta, että monilla oli ns. " sairaalakassi" jo kohta rv 30+ jälkeen valmiina odottamassa, mutta saamattomana lykkäsin asiaa koko ajan eteenpäin ja loppujen lopuksi, kun synnytys käynnistyikin rv 34, hyvä että muistin edes äitiyskortin ottaa mukaan. No, eipä siellä sairaalassa muuta oikein tarvinnukaa ja onneks ajomatkaa kotiin oli alle 10 km, joten mies kävi sitten hakemassa mulle aina tavaraa ja tarviketta, jos jotain tuli mieleen. Eli en varmaan nyttekää ala mitään etukäteen pakkailemaan.

Mukavaa viikonloppua!

S rv 30+0 (jee!)

Vierailija

Löysin mielestäni hyvän linkin http://www.tekay.fi/

Sieltä löytyy kohtia, joista näkee millä käyrällä esim vauvan painoarvio kulkee ja muutkin mitat. Minusta ainakin on mukava verrata omia lukemia, tulee varmempi olo että kaikki on hyvin. Vaikka luotan toki lääkärin sanoihinkin :)

Tintti rv 29+1

Vierailija

Moikkelis!!

G: olen kyllä miettinyt vähän mitä kaikkea sielä pitäisi olla ja samalla myös mitä varaisin sitten isulle tuotavaksi kotiinlähtöä varten vauvalle. varsinaista kassia en kuitenkaan ole vielä pakannut.

Vaatteet meillä on ja kaikki tarvikkeet aika hyvin reilassa. Vaatteita on tullut hankittua paljon sen takia, että niin moni kavereista on ollut halukkaita myymään enkä ole raaskinut hyviä vaatteita ohittaa. kaukalonkin saimme käytettynä, tosin viime vuoden malli ja yhdellä lapsella ollut, joten tosi siisti.

Makuuhuoneeseen (asutaan kaksiossa) meidän pitää tehdä muutoksia ja viedä kellariin (ennestään jo täyteen ahdettuun) kaikki ylimääräiset, jotta saadaan pinnasänky mahtumaan. Muutosta ei ola vielä tehty mutta täytyy tässä tän kuun lopussa katella. Sänky meille tulee varmaan syyskuun aikana - sekin kaverilta. On mulla varana sitten kaverin äitiyspakkauksen laatikko ja patja, jos käykin niin, ettei sänky ole vapautunut kun vauva syntyy. Tosin myös emmaljugissa, jotka ostettiin on sellainen keinuva koppa, jota ainakin myyjä sanoi, että voi käyttää matkasänkynä jos hätävarana tarvii.

Meillä siis aika valmista moni asia. Mä olen luoneeltani ehkä sellainen,

että mulla on varma olo kun ajoissa aloitan puuhastelemaan ;)

Vointi muuten ok, olen jaksanut liikkua tällä viikolla kohtuullisesti. Tosin perjantaina kun kävin mustikassa ja uimassa, se oli liikaa ja nykahdin sohvalle 17.30 josta heräsin sitten yöllä ja siirrtyin sänkyyn...eli ei se jaksaminen ole entistä tasoa ;)

mukavaa viikkoa kaikille!

katarina 29+5

Vierailija

Ompa taas aika kulunut nopeasti ja viikot vierineet. Hienolta tuntuu se että kaikilla lokakuisilla on viikkoja jo niin paljon että ihan kriittisimmät ajat on takana :) Tietysti sitä parempi mitä kauemmin viihtyvät kohdussa mutta selviytymismahdollisuudet jo hyvät. Itsellä kaikki hyvin ja mieli korkealla, tuleva hellejakso hiukan hirvittää mut eiköhän siitäkin enempiä uupumatta selvitä vilkkaan lauman kanssa. Esikoisen eskari alkaa tuotapikaa ja äitiä jännittää ;)

Sairaalakassi -uskon et pakkaan viimetingassa sillä mulla on tiedossa synnytystapa-arvio ja ilmeisesti myös käynnistys. Jos spontaanisti lähtee syntymään niin ambulanssia odotellessa heitän kamat kassiin.. Tärkeimpinä äitiyskortti, kamera, puhelin ja lompakko. Omat ja vauvan kotiintulovaatteet sekä kaukalo jätetään varmaan talteen miestä varten.

Äippä-07 mietti talvipuvun kokoa -aikas erilainen tilanne meillä onkin vaikka la lokakuussa! Mulla kun ollu isot vauvat ja kasvaneetkin hurjan nopeasti, niin uskon kevyen väliasun riittävän makuupussin sisässä alkuun ja pakkasten tullessa talvihaalarin olevan ihan sopiva jo. Asutaankin etelässä ja toiveissa lämmin syys-lokakuun vaihde :) Toivo vaikka tuliaisiksi tai hanki käytettynä pikkuinen puku.

Suloista että Tintin mies laulaa vauvalle, oi että :)

YrjöLunnille perhehuoneesta -varmasti voi saada sen uudelleenkin ellei ruuhkaa ole, ensisijassa luulisin kyllä olevan esikoisen saavat. Mun pitää suoraan sanoa että kakkosta " hakiessani" toivoin suorastaan saavani olla rauhassa esikoiselta ja mieheltä että saavat hekin kahdenkeskistä aikaa. Toki kävivät katsomassa mutta vauvanhoidon ollessa miehellekin tuttua koin mukavammaksi sen että lähtivät kotiin syömään/päikkäreille jne. Samaa toivon nyt, ei missään nimessä perhehuonetta että pääsee ikävöimään perhettä joskus ;)

Erinomaista elokuun jatkoa kaikille! Mulla alkaa tässä kuussa jo äitiysloma, jännää.

Ä, pojat ja vauveli rv 31+6

Vierailija

Meillä oli eilen neuvola, ja kaikki tuntui olevan oikein hyvin. Jopa hb oli noussut 120:een, ja se oli kyllä todella iloinen ylläri! Ei kyllä enää samalla tavalla tappavasti uuvutakaan, vaikka väsyttää silti. Pieni väsymys nyt kuitenkin taitaa kuulua asiaan... Sf-mitta olikin sitten hypännyt yläkäyrälle ollen nyt 29cm. Taitaa kyllä johtua suuri hyppäys eri mittaajasta, minusta mitään kauhean dramaattista masun koossa ei ole tapahtunut. Painoakin oli tullut, vaikka olin kuvitellut ettei kun ruoka ei niin maistu. Kokonaislisä on kuitenkin vasta jotain +9kg, että eipä se haittaa. Ja kun esikkokin oli syntyessään piirun päälle 4kg niin ei minua iso vauvakaan pelota.

Siinäpä ne kai polttavimmat. Mies oli ihan ihmeissään kun terkka niin painotti sitä liikelaskentaa. Raasu ei vissiin haluaisi miettiä koko asiaa, kun yksien tuttujen esikko kuoli kohtuun varsin myöhäisessä vaiheessa ja se huomattiin juuri liikkeiden puuttumisesta. :´( En itsekään kauheasti tahdo turhia murehtia (sillä olen aika hyvä moisessa), ja Monni on kyllä niin vilkas kaveri että varmasti huomaan jos liikkeet jäävät vähiin, joten en aio ruveta mitään laskentoja tekemään.

Sairaalakassia en vielä ole ehtinyt edes ajattelemaan, tässä vielä arvon haluammeko perhehuoneeseen (jota varten pitäisi ehkä käydä jossain valmennuksessa) vai emme... Mutta tärkeimmät sinne pakattavat ovat kyllä ehdottomasti äitiyskortti ja kamera. Lisäksi taidan pakata suklaata ja hedelmiä ja jotain mehuja (vaikka sitä taisi kyllä saada sairaalastakin). Ja tietty hammasharjat ym., ja niitä siteitä (niitäkin saa sairaalasta, mutta ovat aivan järjettömiä vaippoja). Mies saa varmaan käydä kotona hakemassa sitten kotiutumisvarusteet ja kaiken muunkin mitä käydään kaipaamaan...

Jaahas, esikko heräsi päikyiltä joten tämä taisi olla tässä... Huomenna lähdetäänkin pariksi päiväksi reissuun, joten palaillaan asiaan taas loppuviikosta. Hauskaa viikonloppua!

Suhni & Monni 29+2

Vierailija

Nyt ehdinkin aktivoitua kirjoittelussa, kun aloitin loman maanantaina :)

Tänään saapui ilmoitus postista, että äitiyspakkaus olisi haettavissa. Mieheni ei vain tänään valitettavasti ehdi hakea pakettia joten joudun odottamaan ensi viikkoon. En kyllä millään maltaisi odottaa... Mutta kun meillä ei ole autoa niin en oikein voi yksinään lähteä pakkausta kantelemaan.

Eilen hankimme myös pinnasängyn, hoitotason ja lastenvaunut. Enää puuttuu turvakaukalo ja vauvan vaatteille pitäsi kai ostaa jokin kaappi tai lipasto, kun meillä on niin vähän säilytystilaa. Onko muuten kukaan löytänyt netistä turvakaukalojen ominaisuuksien vertailuja?

Raudan syömisestä... Olen syönyt jo kole kuukautta 2 rautatablettia päivässä. Alhaisimmillaan hemogobiini oli 110. Viime neuvolassa hemogobiini oli 114, mutta jatkan edelleen 2 tablettia päivässä. Ensi viikolla taas neuvola. Saa nähdä onko noussut lisää. Minullakin rauta ärsyttää vatsaa. Välillä vaivaa ummetus ja välillä vatsa on melkein ripulilla. Tällä viikolla peräpukamatkin ovat alkaneet vaivata ensimmäistä kertaa elämässäni. Täytyy kävästä varmaankin apteekissa. Positiivista se, että lonkkakivut ovat helpottaneet. Johtuu varmaan siitä ettei tarvitse seistä töissä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

-Nelli rv 31+2

Vierailija

Mulle ultra tehtiin viikolla 29 tasan,sanoi et keskikäyrän yläpuolella mennään. Nyt täytyy alkaa vähän kattelee mitä suuhunsa laittaa.

keitellen täs samalla riisipuuroa..

Ollaan kyllä mieheni kanssa molemmat oltu yli nelikiloisia.

Fami75 29+4

Vierailija

Alkuraskaudessa tuli kirjoteltua kuulumisia muutaman kerran, mutta niin se vain on jäänyt. Nyt varmaan tämä innostus, kun alkaa loppu jo häämöttää ja kaiken maailman jutut pyöriä mielessä. Muiden kirjotuksia on tullu luettua, mutta itse ei oo saanu aikaseksi.

Sairaalakassista moni tuntuu kyselevän. Itse en ole vielä pakannut ja ajattelin jättää sen äitiyslomalle, joka alkaa 22.9 ja silloin tehdä myös pikkuhankinnat, kuten vaipat, tutit ja pullot ym. Pinnasänky ja hoitotaso jo könöttää meidän makuuhuoneessa, samoin vauvaa varten hankittu lipasto. Vaatehankintoja olen miettinyt kovasti etukäteen.

Pitäisi löytää toppapuku vauvalle, koska pakkauksen puku on niin suuri vastasyntyneelle. Kaveri vasta kertoi, että hänen vauvalle pakkauksen puku otettiin käyttöön vasta puolivuotiaana. Ei haluttais ostaa kovinkaan kallista pukua ja kokoaki on tullut mietittyä. Eli ostaisko 56 vai 62..? Osaako kukaan neuvoa? Tuntuu vaan et 56 on äkkiä pieni ja siitä ei varmaan vielä voi siirtyä suoraan pakkauksen pukuun. Täällä pohjosessa päin ku saattaa olla jo " mukavat" pakkaset lokakuun loppupuolella. 62:n jos ostais, niin siihen mahtuis alle vanupukuki ja tuskin se vauva siihen hukkuu ellei oo aivan minikokoa. Itse oon ollu syntyessä 52cm ja mies 54cm, että jos vauva yhtään seuraa perässä, niin 56 voi olla äkkiä pieni. Aika kallis hankinta kuitenki ja harmittaa jos heti pieni ja muutaman kerran ollut vain päällä. Eihän vauvan kans voi aloittaa ulkoiluakaan kuin vasta kahden viikon iässä, jos pakkasia. No tulipa jaariteltua :)) Taidan jo nyt päätyä siihen kuuskymppiseen pukuun.

Ne pakkauksen vaatteet tuntuu muutenkin melko reiluilta kokolappuun nähdenki. Varmaan ku ovat kotimaista tekoa. Talvivauvalle joutuu kyllä miettimään tosi tarkkaan mitä kaikkia varusteita tarvii. Ehtiihän niitä kyllä ostaa vauvan synnyttyäki.

Jospa tänne tulis nyt useammin tosiaan kirjoteltua ja mukavahan teidän muidenkin kuulumisia on lukea. Nyt on päästy taas uudelle viikolle, 28+1 :)

Vierailija

Tervetuloa karpalo1983 mukaan lokavauvaa odottelemaan!

Nelli, peräpukamat on todella inhottavat, itselläni oli ne muutama viikko sitten, mutta nyt olen saanut ne aika hyvin hoidetuksi pois. Toki ne voivat tulla takaisinkin, mitä lähemmäs h-hetki tulee...

(.) Viikko on hurahtanut nopsasti kotosalla ollessa. Sain sairaslomaa, koska yöunet alkoi jäädä niin vähäisiksi, että päivällä olin kuin zombie. Ja kun öisin ei saanut nukuttua, ajatuksetkin sitten alkoi mennä sitä rataa että synnytyspelko vain yltyi. Nyt sitten olen saanut ihan kivasti untakin palloon ja maanantaina ajattelin raahautua töihinkin :-)

Kävin eilen neuvolapsykologin juttusilla tän mielialani ja pelkojeni takia ja parin viikon päästä menen uudelleen. Asiallinen naispsykka oli. Lisäksi varasin oma-aloitteisesti toisen ajan pelkopolille parin viikon päähän niinikään. Pakko päästä tästä pahimmasta kammosta eroon ja äkkiä!

Sairaalakassia en ole pakannut enkä sisältöä miettinyt erityisemmin. Synnytystapa-arvion jälkeen tuo asia on varmaan ajankohtainen. Sensijaan olen kyllä pessyt esim. pinnasängyn pehmusteet ja lastenvaunujen kangasosat. Lisäksi olen ostanut fleecekapalon, pukluharsoja ja rintasuojia sekä Aventin tuttipulloja + tutteja. Ostin tuttipulloja siksi, että aion yrittää opettaa vauvan myös pullolle, vaikka imettäisinkin.

Painoarvioista, mulle on maistunut ihan liikaa kaikki makea. Olen varmaan saanut sillä tämän lapsen kasvamaan jo ihan älyttömiin mittoihin. Saa nähdä otetaanko ultraa sitten siellä seuraavalla pelkopolikäynnillä ja tehdäänkö mitään painoarvioita...

Mistäköhän voisi johtua huimauskohtaukset? Äskettäin sain juuri semmoisen ja aina välillä huomaan että päässä heittää. Mulla on kyllä suht alhainen verenpaine - viimeksi 118/60 - ja matala hb myös. Tosin mulla on niska-hartiaseutu vähän jumissa kun olen joutunut ottamaan pään alle niin paljon tyynyjä tän vatsan takia että toki sekin voi huimausta aiheuttaa.

Tässäpä nämä kiihkeimmät, mukavaa viikonloppua ja hyvää vointia kaikille lokakuisille!

Yrjö 30+6

Vierailija

Kylläpä oli kokemus katsoa elokuvissa uusin Harry Potter -leffa, nimittäin vauva oli ihan ihmeissään! Musiikki oli välillä todella kovaa ja sattui omiinkin korviini! Ei meinannut mahassa tulla hiljaisuutta koko yönä. Mies on myös laulanut jo muutaman viikon lähes joka ilta vauvalle, mutta en ole kyllä huomannut sillä erikoisempia vaikutuksia liikkeisiin tms. Katsotaan sitten synnytyksen jälkeen, mitä vauva tykkää.

Joku kyseli sairaalakassista, enpä ole moista vielä ajatellut. Ehkä tässä parin viikon sisällä voisi alkaa miettimään, saa sitten työkassi uuden käyttötarkoituksen. Netissähän on vaikka mitä listoja mukaan otettavista tavaroista, toivottavasti en taas intoudu pakkaamaan liikaa.

Tuntuu jotenkin hassulta, ettei mulla ole mitään vaivoja. En tietääkseni ole tuntenut ainuttakaan supistusta ja muutenkin olo on loistava. Ehkä vähän enemmän väsymystä ollut, mutta hb mitattu viimeksi tosi kauan sitten, etten tiedä olisiko sillä vaikutusta. Nyt on ollut havaittavissa pientä ummetusta, mutta sekin menee varmaan ohi kun kuituja lisään ruokaan. Ja ärsyttävää yöllistä vessassa juoksemista on ollut koko raskausajan, edelleen kevyesti sellaiset 5 kertaa yössä. Mutta en siihen juuri herää, vaan jatkan heti unia. Outoa, ettei päivällä ole niin kovaa hätää...

Fami 75, meille tehtiin sitten ultra samalla viikolla, tasan rv 29. Meillä olikin pienempi vauva, vasta 1.2 kg (teillä 1.5) ja ihan hyvän kokoinen kuulemma on. Pelättiin siis liian suureksi mulla todetun diabeteksen takia. Mutta ei kuulemma todellakaan ole syytä huoleen! Itsekin olen ollut alle 3 kg syntyessäni.

En ole varma joko kerroin diabeteshoitajalla käymisestäni. No, joka tapauksessa hän epäili mun syövän liian vähän, kun laihdun koko ajan. Se ei ole kyllä totta! Olen vaan ollut todella tarkka syömisissäni, koska en halua aloittaa insuliinia. Tiedän varsin hyvin miten tulee syödä, olen niin paljon elämässäni ruokavaliota tarkkaillut. Mullahan oli BMI 27 raskaaksi tullessani ja varaa vähän laihtuakin. Mutta siis syömissäni määrissä ei ole mielestäni vikaa, syön 3-4 tunnin välein ja nälkä ei ole koskaan. Miten muut raskausdiabeetikot, miten teidän painonne laita on? Olitteko ennestään ylipainoisia? Onko tullut valitusta mahdollisesta laihtumisesta? Esim -jonskuli-, miten sulla suhtauduttu asiaan? Mun paino on nyt noussut koko raskausaikana 1.6 kg. Jossain vaiheessa se oli jo pari kiloa enemmän, mutta tippui sitten ja luulen, että tippuu edelleen, vaikken siihen pyri. Entä suositeltu kalorimäärä, mulla lukee jossain 1600 ja toisissa ohjeissa 1800, mikähän on oikea määrä raskausdiabeetikolle?? En ole kyllä laskenut mitä itse syön päivässä.

Tintti rv 29+3

Vierailija

Pystyssä ollaan neli vuotiaan kanssa.

Piti laittaa subtvjunioria päälle, ettei muita herätä, kun tuntuu uni vielä toisille talossa maistuvan.

Itsellä sitten oiva hetki surffata täällä.

Huimauksesta:

Mulla samaa vikaa ollut joka raskaudessa.

Ja luulen ihan samoista jutskista johtuvan=alhainen hb ja verenpaine ja nuo pirskutin olat ja niska.

Eli en huolestu itse noista huippauksista, niin tuttuja.

Vauva aikana vastasyntyneen kanssa sensijaan kerran säikähdin kun silmistä lähti kokonaan näkö muutamiksi sekunneiksi.

Siis taju ei mennyt, mutten nähnyt mitään, se oli aika pelottava tunne.

Siihenkään ei selityksiä löytynyt, mikä lie oli.

Olo tänä aamuna on vähän kumma TAAS.

Vähän kun olis krapulaa, heh.

Siis sellainen ihme kohmelo.

Eilen en saanu vastauksia maksa-arvoihin, jostain syystä ei sitten kukaan vastannutkaan puhelimeen toisessa päässä.

Tietääkö kukaan miten pian asioista noissa tapauksissa pitäisi olla perillä (raskaushepatoosi)

Kun viikonloppu nyt edessä ja mietin tietysti huolissani, että ei kai vauvalla ole nyt mikään akuutti hätä, jos arvot onkin olleet koholla jne...

Eli miten sitä edes hoidetaan, vai hoidetaanko, vai vaan seuraillaan?

Mulla on sellaista jännää pistelevää kutinaa, välillä ihan kintut saa sätkyjä ton kutinan takia, kuin jostain hermosta asti kutittais.

Mutta mulla kutisee kyljet ja olkavarret, jaloista(ei pohjat)..

Nyt olenki miettiny muita mistä vois johtua.

Olen nyt ainakin arielin pulverin vaihtanut pari pulloa sitten nestemäiseen ja body saippuan ostin uuden ihanan suklaatuoksuisen.

Ja nyt en ole kyllä ehtinyt/muistanut/jaksanut rasvailla itseäni säännöllisesti koko raskausaikana, kun just nyt pitäisi=(

Paukut ei vaan riitä kaikkeen, ainakaan mulla.

No, johan tosta tuli taas tarinaa, jaksaakohan kukaan edes lukea.

Tosta herkun syömisestä..

Saattaa se ihan parisataa grammaa varmaan vauvan painoon vaikuttaa, mutta en usko että kauheasti enempää.

Itselläni on noita mässily raskauksia ja sitten sellaisia joissa ei niiiin kauhiasti ole maistunu herkut.

Ja painoeroa vauvoilla on kyllä syntyessään ollut, muttei ihan hurjia määriä, ihan 200-300g

Rientäisi nyt tuo aika.

Paljon olitte laitelleet jo vauvaa varten valmiiksi.

Meillä puuttuu vielä vaatteita, olen sellainen must ihminen.

Ostan kaiken omasta mielestä kauniin ja muu ei oikein innosta..Eli löydöt kirpparilta, huutiksesta ja kaupoilta jääneet vaan matkaan.

Onhan niitä jo, mutta sellaisia käyttöbodeja/ potkuhousuja puuttuu.

Sänky on , mutta patja ja pinnasuoja puuttuu.

Vaunut jää viimetippaan.

Turvakaukalo on , pitäisikin ottaa pesuun ne pehmusteet ja ihan paras juttu, fisher pricen keinu, joka oli ihan korvaamaton edelliselle.

sideharsoja ja lakanoita on.

Sitteri puuttuu, vaipat, liivinsuojat, tutit, siteet, kynsisakset, toppapuku ja lämpöpussin ajattelin ostaa...

Että kyllähän noita tarvikkeita vielä puuttuu, huokaus.

Nyt meillä heräsi 6v ja 1 1/2v, joten aamun tohinat kutsuu.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Tuttiina ja nyyttinen 28+0 hip hei, taas 1 viikko takana=)

Vierailija

Täällä ollaan kutinan kourissa.

Aamulla kävin maksa-arvot mittauttamassa ja tuloksia odottelen.

Mulla kyllä kutisee epämääräiset paikat; olkapäät, kyljet, käsivarret, niska ja se masu.

Neuvolalääkäri laittoi varmuudelta testiin (raskaushepatoosi), vaikka heillä suositukset on : kun kämmenet ja jalkapohjat kutisee, niin silloin äiti testiin.

Parempi se on kuitenkin katsoa, kuin katua.

Hb on alhainen (ei noussut kk yhtään, edelleen 100 )

ja silmät ei tahdo kokopäivänä oikein aueta.

Rautatabletit otettava nyt aamuin illoin ja saavat tietysti mut voimaan pahoin.

Eli olo on kuin alkuraskaudesta=(

Joo, tuntuu että vaivoista vois tehdä listan..

Ja valitusta kaikki, mutta näin meillä tällä hetkellä.

Onneksi ei ole enää ihan hurjan pitkä aika odotusta jäljellä, niin eiköhän se tästä.

Voi kun jotkut meistä lokakuisista on jo 31 viikolla, huokaus.

Perästä tullaan.

Tuttiina ja nyyttinen 27+6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat