Miksi Jumalaan pitää uskoa?!

Vierailija

Valistakaa nyt mua! Jos on olemassa kaikkivaltias, kaikkivoipa Jumala (ja oletetaan nyt, että on, ateistit), joka pystyy omalla päätöksellään saamaan toteen minkä tahansa, ja määrää jokaisen ihmisen kohtalon...

Lainaus:

miksi

on Jumalalle on niin tärkeää, että häneen uskotaan? Tai siis, miksi ihmisen ultimate kohtalo riippuu siitä, uskooko hän vai ei?



Jotenkin sitä luulisi, että jos Jumala nyt on päättänyt, että kaikki eivät tule pelastumaan, sitä löytyisi parempiakin kriteereitä valita. Esim. nyt vaikka se, kuinka " hyvä" ihminen on ollut eläessään. Ja juu juu, ihminen ei voi olla kristinuskon mukaan koskaan " tarpeeksi hyvä" sovittaakseen kamalat syntinsä, mutta kai nyt sentään voisi palkita niitä, jotka parhaiten yrittää...?



Mistä tämä usko kriteerinä on peräisin? Onko Jumala narsisti, joka kaipaa ympärilleen ihailijoita? Onko Jumalalla huono itsetunto, jota tahtoo pönkittää? Elääkö Jumala uskon voimalla, ja katoaa olemattomiin, jos jonakin päivänä kaikki ajattelisivatkin vain jotain ihan muuta?



Siis ajatelkaa, tyyppi uhraa poikansa, koko maailman syntien anteeksiantamiseksi, koska vaikka on kaikkivoipa jumala, ei jostakin syystä voi vaan päättää antaa jotakin anteeksi, kaiketi jonkin mystisen, kosmisen oikeusmittarin takia, joka ei ole hänen hallinnassaan. No kuitenkin. Uhraa poikansa. " ...ainoan poikansa, ettei [b]yksikään, joka häneen uskoo[/b], joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."



Eli usko on se ainoa kriteeri kaiketi. Vaikka olet kuinka kamala tyyppi, usko ja elät ikuisesti. Vaikka olet koko ikäsi parhaasi yrittänyt, älä usko ja joudut kadotukseen. Vai? Taivas tulee olemaan täynnä mahdollisesti hyvinkin ilkeitä ja kusipäisiä tyyppejä, jotka ovat sattuneet uskomaan hartaasti?

Kommentit (7)

Vierailija

mutta kääntymällä Jumalan puoleen voi pelastua. Jumala pystyy johdattamaan ihmisen eroon siitä maallisesta alkuvoimasta kohti taivaallista voimaa (=Jumala). Yksin ei ihminen Jumalaan uskomatta siihen pysty vaan tietämättömyyttään kääntyy siis sen maallisen voiman puolelle. Se on joko tai. Jumalallinen taivaallinen voima tai se oma sisäinen alkuvoima joka vaikuttaa.

Vierailija

Ei noin vaan ihminen itse voi päättää uskooko vai ei eli kääntyykö kohti hyvää vai pahaa. Jumala on pyytänyt uskovia kautta maailman levittämään ilosanomaa jotta jokaisella olisi mahdollisuus saada tietää asiasta. On myös Pyhä Henki joka kutsuu jokaista meistä jos vaan tahdomme kuulla ja ottaa kutsun vastaan.



On totta että " isiemme synnit periytyvät useampaan sukupolveen" eli onhan se niinkin että eri ihmisillä on eri lähtökohdat mutta yrittäkäämme kaikki parhaamme että tuo ilosanoma tulisi kaikkien tietoon ja Jumala varmasti tekee osaltaan parhaansa.



Keskity sinä vaan siihen että valitsen sen " alkuvoiman" , joka elää sinussa automaattisesti etenkin jos et pyristele vastaan, sijasta sen taivaallisen hyvän jota kohti käännyt ja pyrit uskomalla ja luottamalla Jumalaan ja että levität itsekin hyvyyttä ympärillesi.

Vierailija

taivaassa ei ole pahoja ihmisiä koska siellä pääsee lopullisesti eroon siitä " maallisesta alkuvoimasta" . Sen sijaan ne " helvettiin" joutuvat joutuu siis sen maallisen alkuvoiman kouriin pelkästään ja näin eroon taivaallisesta ja hyvästä.



Ihmiselle luontaista on tuo " perisynti" eli se " paha alkuvoima" mutta uskomalla vakaasti voi edetä kohti sitä taivaallista ja hyvää.



Tälläisiä ajatuksia minulla.



2

Vierailija

... miksi Jumala ei auta kaikkia? Jos Jumala tietää ton " maallisen alkuvoiman" olevan kamala asia, ja kaikki ihmiset eivät tätä sisäistä, miksi heidän pitää uskoa, ennen kuin heitä autetaan ja johdatetaan?



Varsinkin, kun vielä kuulee sellaistakin, että usko ei tule ihmisestä itsestään, vaan saadaan Jumalalta...?



Eli Jumala päättää, kenelle antaa uskon ja kenelle ei, ja sitten tuomitsee ihmiset sen perusteella, onko heillä sitä, vai ei...?

Vierailija

Onkohan mikään muu uskonto murhannut niin paljon ihmisiä? Tuhonnut niin paljon muita kulttuureja? Hallinnut niin julmalla teokraattisella kädellään maailmaa?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat