Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kummi kysyy lapselta mitä tämä toivoo lahjaksi, miksi siihen ei voi suoraan vastata!!!???

Vierailija

Olen niin lopen kyllästynyt tähän lahjarumbaan mitä saa synttäreiden ja joulun alla käydä kummilasten kanssa.... Tähän asti olen aina kysynyt esim synttärilahjat, että mitä tarvitsisi/haluaisi, toisin sanoen se voisi siis olla ihan melkeinpä mitä tahansa lapsen toiveen mukaan! Mutta ei perkule, ei saa vastausta koskaan!!

Aina tyypillinen hiljaisuus tai sitten kommentit "eipä nyt oikeen tarvitse mitään" tai "en osaa sanoa"... ja sitten jos jonkun vaatteen esim ostaa niin se ei välttämättä kuitenkaan ole mieluinen! Leluista puhumattakaan!!

Typerää on minusta antaa rahaa (paitsi jos kummilapsi on jo teini tai isompi), mutta typerää on sekin, että ostan jotain oman mielen mukaan kun se ei aina kelpaa kuitenkaan!

Anoppikin tässä hermostui, kun yritti lapsenlapsien (kaksi näistä meidän kummilapsia) lahjatoiveita kysellä eivätkä kuulema mitään tartte! Anoppi oli sitten tokaissut, että "mitäs te niitä synttäreitä sitten edes järjestätte!" =D

Onko kellään muulla tällaista ongelmaa??

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

ei ne lahjat nyt niin elintärkeitä ole. Meillä ainakin lapsilla tärkeämpiä tuntuvat olevan leikit ja herkut. Tuohon anoppisi kommenttiin viitaten.

Vierailija

Kun juhlat lähestyy niin suvun seniiliosasto rupeaa pommittamaan soitoillaan päivittäin. Sitten pitäisi keksiä kaikkien ostettavaksi hyvä ja heidän kukkarolleen sopiva lahja. Kohta pitää varmaan käydä ostamassa ne ja kirjoittaa korttikin valmiiksi. Pitäisikö avata oikein lahjatili/lahjalista. Se olisikin hienoa "Yucca-Nicon lahjalista on Stockmannilla" tai "Pyydämme Laura-Jessican lahjoihin tarkoitetut varat osoitettavaksi Duran Duranin fan-clubille"...

Vierailija

Jos ei oikeasti tarvitse mitään, niin miksi pitäisi väen vängällä keksiä jotain? Tai jos ei tarvitse mitään halpaa, niin miksi ei sitten voi ehdottaa niitä kalliita lahjoja, kun kerran tivataan, että mitä tarvitset?

Anna vaan sitä rahaa/kalliita lahjoja tai ole antamatta mitään! Kyllä mä järjestän synttärit sen takia, että ne on kiva järjestää ja saa tavata kavereita/sukulaisia ja lapsi saa/itse saan hyvän mielen.

Vierailija

jos osaa suoraan toivoa, vaikuttaa helposti ahneelta. Useinkaan mitään ei varsinaisesti tarvita. Kolmanneksi on tosi hankala tietää, kuinka paljon kummi on lahjaan valmis käyttämään. Jos luettelee kaikki vaihtoehdot 3-30e väliltä, vaikuttaa taas ahneelta.

Tänä vuonna olen kyllä tehnyt toivelistan kaikille lapsille ja antanut sen miehellekin, jotta voi vastata jotain, kun kummit kysyvät. Siinä on vaihtoehtoja juuri tuolla 3-30e välillä, toivottavasti emme sitten vaikuta ahneilta.

Vierailija

yhden kohdalla vastaukset on aina hyvin epämääräisiä. Kaksi kertaa olen antanut rahaa, että saavat äidin kanssa itse käydä ostamassa lahjan. Tästä on tykätty, mutta jotenkin rahan antaminen on tosi tylsää.

Vierailija

voit viedä vaikka värityskirjan ja kynät, tykkää jos tykkää, ei ole sun ongelma. aina lapsilla ei ole mitä haluaisi. esim. vanhemmat ostaa kaiken mitä tarvitaan. juhliin toivotaan tulemaan juhlimaan, ei tuomaan lahjoja. mun mielestä oli kiva synttärilahja kummeilta kun toivat just värityskirjan ja tarroja. miksi tarttis olla niin kummosia? vie vaikka sukat. mä en murehdi yhtään tykkäskö lahjan saaja lahjasta vai ei, oma asiansa.

Vierailija

ja kysytty mihin kauppaan ajaetaa..eli siis lelukauppaan ja poika saa ostaa mitä haluaa, samalla me saadaan aikaa kummipojan kanssa kun muuten harvoin nähdään, sit käydään vielä jätskillä tai mitä sitten poika haluaakaan. se päivä jo itsessään on ollut pojalle mieluinen että pääsee humputtelemaan. etukäteen ollaan vaan sovittu niin on poika jotain miettinyt valmiiksikin

Vierailija

Kyllä se on ihmisen oman mielikuvituksen köyhyyttä ja yleistä laiskuutta, ettei voi lapselle ihan itse keksiä synttärilahjaa. Haloo! Niinhän sitä on aina tehty. Mun mielestä olisi röyhkeätä toivoa jotain tiettyä varta vasten. Jos mulle äitinä tulee mieleen jotain erityistä niin voinhan sen sanoa, että pipo lapselta puuttuisi.

Mutta olen lopen kyllästynyt tähän syyllistämiseen! Tuntuu että koko järjestämisen taakka sälytetään järjestävälle vanhemmalle /=äidille). Mieti siinä sitten 20 ihmisen puolesta eri lahjat vielä järjestämisten lisäksi!

T Yksi syyllistetty ja kyllästynyt äiti

Vierailija

mutta kuopus ei yleensä toivo erityisesti mitään. On vähään tyytyväinen lapsi. En useinkaan osaa vastata mitään hänen puolestaan! Hyvä konsti varmaankin tuo, että kysyy suoraan lapselta itseltään.

Vierailija

Kysyttäessä ei saa vastausta tai sitten lahjatoiveet tulee vanhempien suusta ja ne on aivan älyttömiä mun budjetille.

Monesti kyllä ostetaan muiden kummien kanssa kimppaan näitä "älyttömän budjetin lahjoja", mutta yhden lapsen kohdella ei tätäkään voi toteuttaa.

Omien lasten kummeille olen kysyttäessä sanonut suoraan, mitä lapset tarvitsevat tai haluavat ja kysyneet haluavatko he osallistua johonkin kalliimpaan. Kummiporukka maksoi yhtenä vuonna lapsen harrastuksen, jokainen vuorollaan yhden kuukauden maksut. Meillä oli silloin todella tiukkaa rahasta ja olen ikuisesti kiitollinen, että lapsen ei tarvinnut pitää välivuotta kalliista, mutta rakkaasta harrastuksesta.

Vierailija

Meilläkin kun tosiasia on se, etteivät lapset "tarvitse" mitään leluja. Kaikenlaiset pienet yllätykset heitä kuitenkin ilahduttavat. Muistaminen on tärkeintä. Olen sitä paitsi aika tyytyväinen siihen, etteivät lapset ole koko ajan toivomassa ja ruinaamassa jotain.

Joskus käy niinkin, että vaikka lapset kertovat sukulaisille toiveistaan, ne eivät kuitenkaan täyty. Viimeksi 5-v. toivoi Bratzia, eikä mummi periaattestakaan halunnut ostaa sellaista. Että se siitä toiveiden kertomisesta...

Vierailija

mihin sain vastaukseksi että "ei me nyt niin kallista lahjaa ajateltu, pikemminkin ajateltiin että hanskat". Voi helvetti, jos kerran ajattelitte että hanskat niin olisitte ostaneet ne hanskat ettekä nöyryyttäneet minua kysymyksellä!

Vierailija

jos toiveita ei tule, sitten lahja ostetaan ihan oman pään mukaan. EIkä oteta liikoja paineita siitä oliko lahja nyt varmasti kuinka mieluinen.

Vierailija

tiedetään nuo lahjojen hinnat--parinkympin lahjoista puhutaan. Ei mekään nyt suoraan mitään tiettyä pyydetä,mutta jos kysytään niin voi sanoa joitakin muutamia ehdotelmia. t se jolla on 6 kummilasta

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat