Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Multitabs Mini, voiko antaa päivittäin lähes 3 -vuotiaalle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä neiti ei suostu syömään oikein mitään vihanneksia eikä marjoja, vieläkin sellainen sihtikurkku että. Yritetty kyllä on uskokaa pois. Mietinkin että uskaltaako noita MultiTabs Minejä antaa tuon ikäiselle päivittäin? Niissähän on A-vitamiinia (farmaseutin mukaan on niin kaukana kuitenkin myrkytysrajasta että voi sen puolesta antaa) ja sitten siinä on d-vitamiinia 10 mcg päiväannoksessa eli se koko päivän annos ja meillä neiti kyllä juo maitoa ihan hyvin ja siinäkin on sitä d-vitamiinia. Olen toistaiseksi antanut niin että la ja su ei oteta tuota MultiTabs Miniä, muina päivinä kyllä, mutta uskaltaisikohan antaa joka päivä?

Kommentit (6)

Vierailija

taitaa olla jo pienempi kuin 10 yksikköä päivässä. En lähtisi omin päin antamaan multitabsia joka päivä, kun saa maidostakin d-vitamiinia. Kysy asiaa apteekista. Muuten, noissa ns. paremmissa tuoremehuissa on aika hvyin vitamiinejä, joten suostuisiko lapsesi juomaan niitä?

Esim. jälkiruokana jonkun aterian päälle, c-vitamiinin saa aika pienellä määrällä. Ihan hammashoitolan luvalla meillä on 2,5-vuotiaasta saanut tuoremehujälkkäreitä (aterian jälkeen on mehusta vähiten harmia hampaille ja mehun jälkeen voi antaa vielä xylitoltabletin tai purka)

Vierailija

Meidän 1v moniallergiselle pojalle allergialääkäri määräsi Multitabs Minit. Vielä kun hän juo erityiskorviketta (siinä tuplasti enemmän d-vitamiinia kuin tavallisessa maidossa), saa d-vitamiinia n. 25migrog/vrk. Allergialääkärimme mukaan 10mikrog. suositus lapsilla on minimi, hänen mukaansa ei haittaa vaikka saakin hieman enemmän.

Vierailija

Ainakin noita purutabletteja voi antaa joka päivä, apteekista kysyin. Meillä pojat 2v ja 6v syövät noita, mikään muu d-vitamiini ei mene alas(maitoakaan eivät oikein juo), joten noita annan.

Mareila+Pojat 2v ja 6v

Vierailija

on tutkittu, että suomalaiset lapset saavat ihan tarpeeksi vitamiineja normaalista ravinnostaan paitsi sitä d-vitamiinia. sitähän voit antaa lisäksi devitol-tippoina. a-vitamiinia ei suositella ainakaan raskausaikana eikä pikkulapsille. minulle farmaseutti sanoi, kun olin ostamassa kalanmaksaöljyä 5-vuotiaalle, että ei missään nimessä A-vitamiinia lapselle. mitä siinä pakkausselosteessa lukee ikäsuosituksista? ilmeisesti siinä lukee että lapsille lääkärin suosituksen mukaan. no, kaikki lääkärit eivät varmastikaan ole erikoistuneet lapsen lisäravinteisiin, ja tosiasia on, että ei lisävitamiinien antoa saa edes tutkia lapsilla. aikuisillahan on tutkittua tietoa siitä, miten lisäannokset esimm. e-vitamiinia jopa lisäävät riskiä sairastua joihinkin kroonisiin tauteihin.

oletko kokeillut tarjota tuoreita vihanneksia pieninä annospaloina. meillä uppoavat esim. porkkanatikut ja kuorittu kurkku paloina tosi hyvin, kun laitta tarjolle ENNEN ruokaa. sama juttu hedelmien kanssa. paloja eteen vaikka TV:n katselun ajaksi niin häviäää äkkiä isompikin lautasellinen.

Vierailija

Meillä kohta kaksi vuotias lapsi ja annan multitabs minin joka päivä. Apteekista sanottiin, että voi hyvin antaa joka päivä. Välillä olen käyttänyt sitä Multitabsia missä on myös maitohappobakteeri mukana.

Vierailija

Kun pojalla 3 v 2 kk on sama ongelma. Marjat ovat ainoita mitä syö, hedelmistä banaani menee ainoastaan, MITÄÄN vihanneksia ei söisi. Perunamuusin sekaan soseutan sauvasekoittimella vähän esim. porkkanaa, sillain oon saanut vähän menemään.

Ostin kans niitä vadelman- ja mansaikanmakuisia purutabletteja olettaen , että ne ovat lapsille tarkoitettuja. Mut sitten huomasin, että ei lukenut mitään määristä ja apteekissa en ole sen jälkeen käynyt, että olisi voinut kysäistä. Pari kertaa viikossa olen vain uskaltanut antaa tabletteja.

Uusimmat

Suosituimmat