Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvilassa käyminen turhaa?

Vierailija

Toisesta keskusteluketjusta tuli mieleen tällainen kysymys, että onko kahvilassa käyminen mielestäsi turhaa rahan haaskausta eli pitäiskö sumpit keitellä aina vaan kotona kun se on halvempaa? :)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

ajatelkaa, me käydään useamman kerran viikossa kahvilassa. Ainakin kerran viikossa pizzalla, keran kunnon ravintolassa ja kiinalaista haetaan välipäivänä kotiin. Itse teen tosi harvoin kotona ruokaa... Ja ollaan vielä sinne Barcelonaakin lähdössä... Et ei taida meillä hyvin mennä =)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Elokuvissa käynti on rahan haaskausta, koska telkusta näkee samat leffat muutamaa kuukautta myöhemmin.

Ulkomaanmatkat ovat rahan haaskausta, koska kotimaassakin on mukavia lomakohteita.

Mitä vielä???

Me käydään koko perheen voimin viikoittain kahvilassa eli tuhlataan ihan sikana:-D

Vierailija

Pitääkö kaiken elämässä AINA olla niin järkevää?! Eikö voi ihan vain vähän hullutella ja maksaa ylihintaa kahvista nauttien kokemuksesta, tunnelmasta, ympäristöstä?

Ahdistaa lukeakin näitä vastauksia, kun en vaan voi käsittää. Mietittekö tosiaan koko ajan ja kaikesta hinta-laatu-suhdetta, optimoitteko sijoitetun pääoman tuottoa tai pyritte alhaisimpiin mahdollisiin kustannuksiin? Onko kahvilassa piipahtaminen pois joltakin tuottoisammalta toiminnalta (esim. marjojen poimnta)?! Huh huh, kuin yritysmaailmassa ikään ;-o

Vierailija

toivoisin Suomeenkin realistisempia hintoja. Täällä kunnon kahvi maksaa 3 eur, Keski-Euroopassa (josta juuri kotiuduttiin) maksaa 1 Eur. Se kahviaine itsessään ei täällä ole sen kalliimpaa eikä tätä hintaeroa voi selittää palkoilla eikä vuokrillakaan. Vain sillä että suomalaiset mukisematta maksavat sen mitä pyydetään. Korkeat hinnat ovat oikeasti este kunnon kahvilakulttuurin synnylle.

Vierailija

Ja tv on turha ja uudet vaatteet jos vanhojakin on ja ravintolat ne vasta turhia onkin. Eikä kukaan lelujakaan tarvi kun voi tehdä käpylehmiä...?

Vierailija

Jos ei mulla muuten ole mitään asiaa kaupungille, niin en kyllä todellakaan lähde sinne kahvikupin takia. Keitän sen kotona, ehkä myös ystävilleni. Jos olen ostoksilla ja sen lomassa tulee nälkä tai jtn niin kahvilla käynti ei ole turhaa rahanmenoa.

Vierailija

kotiäidin pelastus (näin ainakin itsellä...) Kun on oikein surkea päivä ja sataa eikä viitsi siksi lähteä ulkoilemaan, laitetaan lapset kärryyn ja hurautetaan bussilla / junalla kivaan kahvilaan kaverin kanssa. Lapset seurustelee keskenään ja syövät omia eväitään sillä aikaa kun me äidit nautitaan ihanat kaukkupalat laten kera ja jutellaan niitä näitä. Kummasti jaksaa taas pienen tauon jälkeen jatkaa kotihommia ja olla energisempi äiti! Eli mulle nämä kahvilakeikat on todellinen piristysruiske päivään.

Vierailija

Onhan se tietysti hauskaa ajatella, että MINÄ olen viisas ja taloudellinen enkä istu kahviloissa. Kyllä ne MUUT siellä kahviloissa, etenkin Pariisissa, Roomassa ja Barcelonassa tungeksivat ovat todellsia IDIOOTTEJA!!

Voi että kun minusta on ihanaa, kun kahvilakulttuuri alkaa täälläkin pikku hiljaa päätään nostamaan!

Vierailija

Elokuvissa käynti on rahan haaskausta, koska telkusta näkee samat leffat muutamaa kuukautta myöhemmin.

Ulkomaanmatkat ovat rahan haaskausta, koska kotimaassakin on mukavia lomakohteita.

Mitä vielä???

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat