Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä piirteet liittyvät babyfaceen tai vastaavasti vanhan näköisiin kasvoihin?

Vierailija

Mä olen yleensä hyvä arvioimaan ihmisen iän. Nelikymppinen näyttää nelikymppiseltä, kolmikymppinen kolmikymppiseltä jne. Vaikka sitten onkin eroja, esim. nuorekkaan näköinen nelikymppinen tai vanhahtavan näköinen kolmikymppinen. Harvoin nelikymppinen näyttää kolmikymppiseltä, vaikka kuinka olisi hyvin säilynyt ja uho rypytön. Myös kasvon ja vartalon piirteet muokkautuvat vuosien myötä.

Mitkä ulkoiset piirteet määrittävät, minkä ikäiseltä ihminen näyttää? Olen tätä usein miettinyt, koska vaikka kuinka olisi hoikka ja huoliteltu, viisikymppisenkin tunnistaa yleensä jo takaapäin, saatikka sitten kasvot nähtyä. Mitkä ovat nämä piirteet jptka muuttuvat vuosein myötä niin, että ihminen näyttää kutakuinkin ikäiseltään? Jos vertaa esim. kymmenvuotiaan ja kaksikymmenvuotiaan kasvoja, mitä eroa niissä on, kun molemmilla on rypytön iho? Ymmärtääkö kukaan mitä haen tällä kysymyksesllä?

Viitaten tuohon ikäketjuun, jossa moni uskoi olevansa kymmenen vuotta ikäistään nuoremman näköinen.

Kommentit (8)

Vierailija

Sanoi aikanaa, että naisen pitää valita joko kasvot tai peppu

ikää myöden rasvakudos vähenee kasvoista, joten tosi laihat ikääntyneet näyttävät vanhemmilta kuin vähän pyöreämmät

Vierailija

Vanhempana: iho ei enää kiinteä ja roikkuu myös kasvoissa, huokoset kasvaa, nenä kasvaa, luomet painuu silmien päälle. Kulmakarvat tuuheutuu ja tulee viiksiä. Syvät juonteet nenän pielistä suupieliin, syvä ryppy kulmakarvojen välissä. Otsassa vaakasuuntaiset juonteet, leuan alla heltta, kaulan nahka löystyy.

Käsivarsien lihakset ja ino alkaa roikkua, kädet suonikkaat ja muhkuraisemmat.

Monilla sääret pysyy kauimmin!

Nää on sellaisia jotka itsessäni ja ikäisissäni huomaan:(

Uusimmat

Suosituimmat