Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos näette, että autoon sulloutuu enemmän ihmisiä, kun turvavöitä. Mitä teette?

Vierailija

Aattelinpa kysästä, kun tuosta yhdestä ketjusta tuli mieleen.

Soitatteko poliisit vai annatteko olla?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

vaan voi laittaa kaksi samankokoista ja -painoista lasta samaan turvavyöhön, niinkuin vielä oli vähän aikaa sitten ihan laillista. Itse en edes ymmärrä, mitä vaarallista siinä on?

Vierailija

Lainaus:

Oletteko tienneet, että koulubusseistta voi jopa kymmenen lasta seisoa käytävällä, koska ei mahdu istumaan. Lopettaisiko teidät lapset sitten koulunkäynnin jos joutuisi tuollaisessa bussissa kulkemaan?

Onneksi omat lapset eivät joudu bussilla kulkemaan. Mutta lähinnä mä ihmettelen niitä vanhempia, jotka omaan kyytiin ottaa lapset ja antaa heidän sitten istua miten sattuu. Poikkeustilanteen tietysti ymmärtää, mutta että jatkuvasti toimiin niin, niin se on mun mielestä vastuutonta. Mä ostaisin isomman auton, niin että jokaisella lapsella olisi mahdollisimmann turvallinen olla ja istua, jokaiselle OMA turvavyö.

Vierailija

Lainaus:

varmaan näette meidät sitten aina silloin tällöin, kun kuljetamme neljää lasta takapenkillä. En jaksa uskoa, että se olisi hirveän vaarallista, kun se juuri äskettäin oli vielä lain mukaankin sallittua. Ihan tyhmältä tuntuisi laittaa yhtä lasta yksin kävelemään tai menemään bussilla, jos menemme vaikka kylään tai kauppaan, kun ihan hyvin mahtuu kaksi pienikokoista koululaista samaan turvavyöhön.

Oli siihen sitten lupa tai ei. Miksi ette hanki isompaa autoa?

Vierailija

Oletteko tienneet, että koulubusseistta voi jopa kymmenen lasta seisoa käytävällä, koska ei mahdu istumaan. Lopettaisiko teidät lapset sitten koulunkäynnin jos joutuisi tuollaisessa bussissa kulkemaan?

Vierailija

teen rikosilmoituksen. Lisäksi olen edellä mainitun kaltaisissa tilanteissa soittanut yleiseen hätänumeroon sekä palokunnan paikalle. On myös hyvä estää rikollisen kuljettajan liikkeellelähtö ajamalla esim. vaunuilla auton eteen.

Vierailija

Olikos se 20% vai 25% kun saa väliaikaisesti ylittää sen ihmismäärän mille auto on reikisteröity.

Eli esim. henkilöautossa saa kuljettaa väliaikaisesti yhtä ylimääräistä ihmistä, ja minibussissa kahta, IHAN LAIN MUKAAN.

Jos vaikka sukulalsia tulee junalla kylään, heidät voi asemalta hakea vaikka autossa esim. se yksi ylimääräinen olisikin.

Vierailija

Lainaus:

Olikos se 20% vai 25% kun saa väliaikaisesti ylittää sen ihmismäärän mille auto on reikisteröity.

Eli esim. henkilöautossa saa kuljettaa väliaikaisesti yhtä ylimääräistä ihmistä, ja minibussissa kahta, IHAN LAIN MUKAAN.

Jos vaikka sukulalsia tulee junalla kylään, heidät voi asemalta hakea vaikka autossa esim. se yksi ylimääräinen olisikin.

Vierailija

Olen soittanut poliisille, mutta eivät ole kiinnostuneet. Eivät välitä=(

Kouluautoissakin paljon liikaa lapsia. Ei kaikille riitä omaa vyötä.

Laki on tullut voimaan 2006 muistaakseni, mutta siirtymä aika on loppunut 1.8.2007

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat