miten joku voi väittää, että einekset ja kotiruoat valmistuvat samalla vaivalla tai jopa samalla ajalla????

Vierailija

Siis otetaan nyt vaikka makaronilaatikko. Sen valmistamiseen itse aasta ööhön menee esivalmisteluineen reilusti yli tunti, kun taas valmismakaronilaatikon lämmittämiseen menee 1 - 2 minuuttia. Samoin jos teet vaikka kalakeiton ja kuorit + pilkot perunat ja kalapalat, sipulit, purjot ja mitä ikinä sinne haluat laittaakaan ja sitten annat kiehua, niin vähintään puoli tuntia menee, kun taas valmiskalakeiton lämmittämiseen kuluu jälleen se pari minuuttia.

Kommentit (15)

Vierailija

Olen 10 lapsen äiti, lapset 1kk-13v. Eikä minulla ole aikaa alkaa valmistamaan kahta lämmintä ruokaa sellaisenaan, lounaaksi ja päivälliseksi, että molemmissa kuluisi se tunteroinen. Teen paljon ruokaa kerralla lasten mentyä nukkumaan ja pakastan tai säilön jääkaappiin, jolloin siitä on vain helppo lämmittää.

Vierailija:

Lainaus:

Siis otetaan nyt vaikka makaronilaatikko. Sen valmistamiseen itse aasta ööhön menee esivalmisteluineen reilusti yli tunti, kun taas valmismakaronilaatikon lämmittämiseen menee 1 - 2 minuuttia. Samoin jos teet vaikka kalakeiton ja kuorit + pilkot perunat ja kalapalat, sipulit, purjot ja mitä ikinä sinne haluat laittaakaan ja sitten annat kiehua, niin vähintään puoli tuntia menee, kun taas valmiskalakeiton lämmittämiseen kuluu jälleen se pari minuuttia.

Vierailija

Vaikka yleensä teen kaikki ruoat alusta asti itse, myönnän että joskus kertakaikkiaan ruoka on saatava pöytään heti, eikä voi odotella edes puolta tuntia ruoan kypsymistä. Silloin kelpaavat einekset. Samoin, jos lapset menevät hoitoon, vien usein itse ruoan (myös helposti lämmitettäviä eineksiä) mukana.

Vierailija

jälkeen nopeasti ruoka pöytään, niin eines on kyllä kätevämpi kuin ruveta laittamaan esim. makaronilaatikkoa alusta alkaen. Eri juttu on sitten, että voisihan laatikon tehdä valmiiksi ja sitten vaan lämmittää jne. mutta kuitenkin kokonaisvalmistusaika on selkeästi pidempi kuin eineksen. Meneehän jo vaikka jauhelihan paistamiseen, sipulin pilkkomiseen ja makaronien keittelyyn se 15 - 20 min.

ap

Vierailija

Vierailija:

[quote]

Olen 10 lapsen äiti, lapset 1kk-13v. Eikä minulla ole aikaa alkaa valmistamaan kahta lämmintä ruokaa sellaisenaan, lounaaksi ja päivälliseksi, että molemmissa kuluisi se tunteroinen. Teen paljon ruokaa kerralla lasten mentyä nukkumaan ja pakastan tai säilön jääkaappiin, jolloin siitä on vain helppo lämmittää.

Itse olen vain kolmen lapsen työssä käyvä äiti ja usein teen ruokaa edellisenä iltana vaikka sitten kun lapset nukkuu tai mies tekee. Aika usein myös silloin viikkaan pyykkiä, siivoan tai ihan vaan lepään rankan päivän jälkeen. Juuri tästä syystä on mahtavaa, että kaiken varalle on olemassa einesversiot ihan niistä simppeleimmistäkin kotiruoista.

Pinaattiiletut pelastaa pahan päivän äidille, isälle ja lapsille. Eivät siis ole turhia :)

Vierailija

edellisen illan ruokaa lämmitettynä tai sitten teen sen makaronilaatikon ennen kuin lapset heräävät.

Minusta on idioottimaista ostaa valmiina nimenomaan niitä kaikkein simppeleimpiä arkiruokia, jotka tunarikin osaa tehdä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ovat kuivia jos lämmitetään seuraavana päivänä!

Jos tuo ketjun 10 lapsen äiti saa homman pyörimään ilman eineksiä, niin eiköhän kuka vain. Jos meillä on niin kiire, ettei puolta tuntia ole aikaa odottaa ruokaa, paistan kananmunia tai sitten syödään leipää, jogurttia ja muuta välipalaa. Kaikessa tehokkuudessa, vaikka sitten ruoanlaitossa, on kuitenkin kyse ajankäytön organisoinnista.

Vierailija

ihan sairaan nopeasti?

Me suosimme kotiruokaa aina ensisijaisesti, mutta luojan kiitos on einekset hässäkkäpäivien varalle. Kyllä siinä on aika iso ero missä ajassa ruoan saa lautaselle itse tekemällä tai eineksiä lämmittämällä.

Tuorepasta ja sille lohikastike ruokakerma on ainoita joiden kohdalla allekirjoitan sen, ettei aikaa kulu juuri enempää kuin einesten lämmittämiseen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat