Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitteko? Hääkutsuasiaa

Vierailija

Menin naimisiin 2,5 vuotta sitten. Meillä oli aika pienet häät, n, 30 henkeä. Lähisukulaiset ja hyviä ystäviä paikalla. Kutsuin tyttöporukan, jossa vietimme paljon aikaa lukioaikana (minä ja 4 muuta tyttöä). Tämä neljäs tyttö, sanotaan häntä vaikka Tiinaksi, oli minulle etäisempi, emme juuri olleen kahdestaan tekemisissä keskenämme, Joskus kävimme kaksin kahvilla, kun myöhemmin elämässä asuimme samassa kaupungissa. Kutsuin Tiinan, kun ajattelin, että on ikävä kutsua kaikki muut kyseisestä porukasta, paitsi hänet.

Tiina ei päässyt häihimme, koska asuu ulkoimailla eikä pelkästään häidemme takia ymmärrettävästi viitsinyt tulla Suomeen.

Kesällä tapasin Tiinan monen vuoden jälkeen, kun olimme yhdessä erään ystvävän (samasta tyttöporukasta) kaasona. Emme oikein tuntuneet tulevan toimeen keskenämme, ei juuri mitään yhteistä jne. Huomasin, ettei minua oikeastaan kiinnosta koko tyyppi. Ihan hyvin hoidimme homman kuitenkin ja meillä oli ihan hauskaa, ei siis riitaa tms.

Nyt Tiina menee naimisiin, mutta minua ei ole kutsuttu. Kaikki muut 'porukasta' on. Kyseessä pienet häät.

Itse ehkä ajattelen, että tilanne on muuttunut minun häistäni emmekä enää tunne niin kuuluvamme tuohon porukkaan kun ennen, joten ei ole pakko ottaa sitä loukkauksena. Toisaalta tuntuu, että minut jätetään ulkopuolelle.

Kommentit (14)

Vierailija

Mieti kuinka paljon säästät rahaa! Ei tarvitse ostaa itsellesi/ perheenjäsenillesi juhlatamineita kenkineen päivineen. Mahdollisesti hommata lapsenvahtia. Lahjasta puhumattakaan, niitä ei tänä päivänä ihan kympillä eikä kahdella hankita.

Ymmärrän kuitenkin mietteitäsi ja on kieltämättä hieman epäkohteliasta jättää sinut kutsumatta.

Sinuna jäisin ihan tyytyväisenä kotiin nauttimaan.

Vierailija

Useilla on se periaate, että eivät kutsu sellaisia (kavereita) häihinsä, joiden häissä ei itsekään ole ollut, oli sitten kutsuttu tai ei.

Vierailija

mutta käytännössä ihan normaali ratkaisu. Teillä ei ole ollut ja tuskin tämän jälkeen tulee olemaankaan mitään yhteistä.

Mua jäis kyllä kaivelemaan asia enkä taatusti enää yrittäisi yhteyksien pitoa.

Vierailija

Itsehän juuri kerroit että teillä ei ole mitään yhteistä. Minusta ei tarvitse kutsua sen takia että "kuuluu porukkaan" vaikka itsekin niin tein (ja sinäkin)

Vierailija

mittapuu!!!!!!!!!!!!!

Ihmisiä kutsutaan sen verran kuin voidaan. Meillä häät olivat miehelle tärkeät, joten hän kutsui "kaikki" läheisensä, minä kutsuin ihan muutaman kaverin.

Itse en myöskään välitä kenenkään häistä niin paljoa, että loukkaantuisin kutsumatta jättämisestä.

Vierailija

Kun on pienet häät, on hyvä syy kutsua vain ne kaikkien läheisimmät. Ehkä viimeaikainen kanssakäymisenne osoitti, ettette ole erityisen läheisiä, vaikka aikoinaan samaan porukkaan kuuluittekin.

Vierailija

oli ilahtunut ja sanonut yllättyneensä positiivisesti kutsusta. Ei siis kuitenkaan tullut, koska emme ole niin läheisiä. (en minäkään menisi hänen häihinsä, jos olisivat ulkomailla).

Jotenkin silti tuntuu ikävältä. Ehkä enemmän siksi, ettei minulla ole oikein uusia ystäviä näiden vanhojen tilalla, vaikka olen jo 30-vuotias... t. ap

Uusimmat

Suosituimmat