Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä muuttunut maku lastenvaatteiden suhteen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minulla ainakin on. Nyt kun on kolme lasta ja kahdella pystyn vähän kierrättämäänkin vaatteita, niin entistä enemmän tulee kiinnittetyä huomiota vaatteiden laatuun.

Esikoiselle tuli aikanaan ostettua oikeastaan mitä sattuu ja mistä sattuu. Ja tuli pidettyä välillä myös ei-niin-kauniita vaatteita. Ja totuudenmukaisesti kerrottakoon, että ostin silloin vaatteita myös marketeista. Ja vaikka ei minulla periaatteessa ole mitään marketvaatteita kohtaan, ne jäävät nykyään kauppaan.

Nyt on jo löytynyt muutamia vaatemerkkejä kenen mallistoista löytyy kivoja ja meille sopivia vaatteita. Millekään merkille en periaatteessa ole uskollinen, mutta jos pitäisi valita vaikka Timberland tai Ciraf, niin Timberland ehdottomasti.

Miten teillä muilla? Onko vaatemaku pysynyt samana vuodesta toiseen, oletteko ottaneet tietyn linjan vaatetuksessa tjm?

Kommentit (7)

Vierailija

Vaatemaku on sinänsä pysynyt samana, värimaailma ja merkit. Merkkipuolella olenkin sitten todella rajoittunut (lue: liian rajoittunut), ja melkein kaikki sisävaatteet ovat H&M:a, Elleä, Kenzoa tai Espritiä.

Suunta on muuttunut siinä, että ostan vähemmän, mutta kiinnitän enemmän huomiota siihen, että vaatteet sopivat " kaikki" keskenään yhteen värimaailmaltansa. Ei jää 1/3 vaatekaapin sisällöstä käyttämättä, kun tuntuu ettei sovi minkään kanssa yhteen.

Vierailija

...että sinulla Daisy on maku ja ajatukset muuttunut tuohon suuntaan lasten lukumäärän kasvaessa - minulle (2 lasta, 2½v sekä 9 kk) on nimittäin käynyt ihan päinvastoin!

Eli esikoiselle piti olla kaikki sävy sävyyn, vältti liian poikamaisia värejä (tyttö siis kyseessä ;D) jne. Vaatteita varoi paljon enemmän etteivät menneet rikki. Kuopus-parka (poika) joutuu kulkemaan siskon vanhoissa vaatteissa, niin sinisissä kuin punaisissakin. " Ei se ole niin nuukaa..." on nykyään mottoni. =) Uusiin vaatteisiin ei ole viitsinyt satsata siitäkään syystä että kuopus on kasvanut hirveätä vauhtia, kaikki jää pieneksi eikä tulevaa pysty ennustamaan.

Ehkä sitä on ruvennut pihiksikin, kun on juuri hankkimassa ensimmäistä omistusasuntoa ja lasten tarvikkeisiin menee muutenkin paljon rahaa. Ainoa mistä en halua tinkiä on kengät, ettei lapsille tule samanlaista askellusvirhettä kuin itselleni.

Vierailija

aina olen ostanut laadukasta peruskäyttövaatetta itselle ja lapsille

Marimekkoa, Lindexiä, Reimaa, Tuttaa, Nansoa jne. marketeistakin olen ostanut peruskamaa, Lotan ja Lassin yksivärisiä gollegeshortseja ostin juuri 2-3 e kpl trikoopöyräilyhousuja 1 e kpl ja ne voi " tuunata" mieleisikseen silityskuvin/merkein

En ole ostellut mitään " ylihinnoiteltua" " merkki" kamaa......

Hups. täytyy perua sanat heti, onhan pojalle kaapissa 110/116 cm Espritin pooloja ja trikoopitkähiasia odottamassa, oli Anttila alessa talvella 3-6 e kpl!!!!

Pääasia että vaate mukava ja nätti ja kestää ja kestää ja kestää hyvänä....

Vierailija

mutta tarjontaa on tullut niin paljon lisää (liikkeet, merkit, nettikaupat) että ostotottumukset ovat sen takia muovautuneet uusiksi.

Ne merkit, joita totuin ostamaan esikoisen kanssa ovat kyllä hittejä edelleenkin (juuri tuo Timberland) pääosin, mutta nuoremman kanssa olen hieman kokeilevampi.

Vierailija

Molemmilla mennyt aikalailla samalla lailla, eli alle 1-vuotiaana käytettiin vähän mitä sattuu ja pojalla varsinkin mitä päälle mahtui, oli nimittäin aika pallero vauvana.. =)

Siinä vaiheessa kun ovat nousseet ylös kävelemään ja kasvaneet muutenkin kun vyötärönympärystä, olen ostanut sitä laadukkaampaa ja nätimpää. Kivempi äidinkin katsella :)

Mä olen ollut aina aikalailla hyvä tekemään alelöytöjä ja ostankin 90% lasten vaatteista alesta. Näin olen aina tehnyt ja lapset on kulkeneet kunnollisissa, puhtaissa ja omasta mielestäni kivoissa vaatteissa. Jonkun muun mielestä mun maku voi olla vähän outokin joskus ;)

Esikoisen puin aika sukupuolineutraalisti sporttisiin ja reippaisiin vaatteisiin, missään vaiheessa ei tytöllä ollut mitään prinsessavaihetta, ainakaan mitenkään vahvana. Pojankin puen mielelläni helppoihin, rentoihin vaatteisiin.

Kummankin kohdalla on ollut ohimeneviä (onneksi) hurahduksia Nalle Puhiin tms. mutta niihin kyllästyy Todella nopeasti ja sellaiset häviääkin meidän kaapeista sitten aika pian kiertoon.

Vierailija

Esikoisella oli tolkuttomasti vaatetta, mutta suurin osa oli käytettynä ostettua tai markettikamaa. Nykyään on toisin: vaatetta on vähän, mutta se on sitäkin laadukkaampaa. Myös toiselle lapselle tämä periaate on käytössä, eli vaatteita ei ole paljoa, mutta ne ovat äidin silmää hyvin miellyttäviä ja myös laadukkaita. Esikoisen vaatteita ei juurikaan ole kuopuksen pikkuvauva-aikaan varattuna, ja vähän epäilen sitäkin, että tuleeko noita isompiakaan vaatteita käytettyä hänellä - vaikka perustelen merkkivaatteiden ostoa nykyään sillä, että niitä voi sitten kuopuskin käyttää ;-)

Vierailija

että on muuttunut aika lailla!

Esikoisella oli paljon poikaserkkujen vanhoja (esikoinen tyttö) vaatteita ja en ollut mitenkään tarkka millaisia yhdistelmiä vauvalla oli. Vaatteet mitä ostin oli markettikamaa ja jo tutta oli olevinaan vähän parempi vaate.

Vaatteita oli myös paljon koko sen ajan kun olin kotiäitinä, koska kirppareilta ja alennusmyynneistä tuli ostettua tosi helposti vaikka vaate ei sopinutkaan välttämättä muuhun vaatekaapin sisältöön.

Nyt lapsia on kolme ja neljäs syntyy viimeistään maanantaina. Esikoinen on jo 7v.

- Nykyään ostan vähemmän, mutta haluan parempaa laatua. Markettivaatteita ei meille enää juuri eksy. Kirppareilta ostan vieläkin vaatteita, jos sattuu laadukas vastaan. Niin vaan käy tosi harvoin isompien lasten kanssa, vauvalle löytyykin vielä.

- Haluan, että vaatteet sopivat keskenään. Nykyään pistää tosi pahasti silmään, jos näkee lapsia kenen vaatteet on vähän niin ja näin yhteensopivat ;). Ostan mielummin vähemmän, mutta yhteensopivia vaatteita.

- Ulkovaatteisiin ja kenkiin satsataan. En ennen ostanut kosteussuojapukuja (mutta kun ekan osti, niin muuta ei voi enää kuvitellakaan) ja kengät oli aluksi esikoisella vaikka serkkujen vanhoja. Nykyään kengät täytyy olla laadukkaat ja uudet kaikille lapsille. Ulkopuvut ehdottomasti kosteussuojatut, kurahousuja ei ole löytynyt meiltä vuosiin.

Uusimmat

Suosituimmat