Pitääkö siis lomalla ja ostoksilla jotenkin oikein laittautua?

Vierailija

Tuli vaan tuosta Tuurin kyläkauppa-ketjusta mieleen. Kun mökiltä lähtee ostoksille, niin ei kai siinä nyt mitenkään erityisesti tarvi laittautua? Me ainakin käydään mökiltä ihan lähikaupungissa (Mikkelissä) pari kertaa kuussa, ja toki nyt katsotaan että on ehjät ja puhtaat vaatteet päällä, mutta eikö se muka riitä? Pitääkö olla jotenkin " hienona" ? Ne jotka ovat kaupungissa ja töissä ovat eri asia, mutta lomalaiset ja mökkiläisetkin?

Kommentit (4)

Vierailija

Miksi ihmeessä jotkut kuvittevat että kesä-Suomessa olisi joku ihme pukukoodi? Tavalliset ihmiset hoitamassa päivittäisiä asioitaan tai lomalla muuten vaan matkailemassa rennosti, miksi pitäisi tälläytyä?

Että oikein pitää pöyristyä ja kirjoittaakin muiden " junttimaisuudesta" ! Kyllä se taitaa niin olla että se joka sanoo onkin itse. Junttimaista on tilanteeseen sopimaton käytös ja pukeutuminen, eli maaseudun kyläkaupoissa (tai muuallakaan) muiden tuijottaminen, arvostelu ja hihittäminen. Kasvakaa aikuisiksi ja huolehtikaa omista asioistanne!

Vierailija

Vai että sortseissa ja t-paidassa vaan omalla pihalla. Aika tiukka pukukoodi. Etenkin vapaa-ajalla ja lomalla, mutta kukin tyylillään.

Tyylittömintä kumminkin on muiden pukeutumisen arvosteleminen, etenkin jos vaatteet kumminkin ovat suht . siistit, eivät siis likaiset/haisevat/rikkinäiset tms . Sävy sävyt ja sellaiset eivät monellekaan ole niin elintärkeitä.

Vierailija

itse olen syntynyt -78 ja kyllä minulle on ainakin opetettu että oli kesä tai talvi niin kun kodista kaupunkiin lähdetään niin pukeudutaan siististi, eli esim. vaatteet sointuvat yhteen ja jonkinlainen kesätakki otetaan mukaan. Ja koskaan ei meidän äiti olisi päästänyt meitä ovesta ulos kaupungille lenkkareissa, vaan kesällä oli joko nätit sandaalit tai siiistit kaupunkitossut, kylmemmällä nahkaiset kävelykengät. Shortseissa ja tpaidassa kuljetiin ainoastaan rannalla. Kyllä kesällä voi pukeutua kevyesti, mutta ei se tarkoita että pukeudutaan pyöräilyhousuihin ja hihattomaan tpaitaan! Ne on urheiluvaatteita joita käytetään urheillessa, ihan niinkuin ei talvella mennä kaupungille verkkareissa, se ei ole sinne soveltuva vaate. Kyllä mekin lapset kirmailtiin mökillä parhaillmillaan ALASTI, mutta kaupalle mentäessä laitettiin ihan oikeat vaatteet päälle, ei ne mökkivaatteet. Mutta eihän nykyään lapsilla ole kouluvaatteita ja kotivaatteitakaan erikseen...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat