Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi neuvolassa ei enää anneta lapselle kasvuennustetta?

Vierailija

2004 vuonna syntynyt esikoinen sai kasvuennusteen. toinen lapsi (2007) ei.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Olin 81 cm ja kouluunkin mennessä vasta 110 cm. Silti kasvoin 167 cm:ksi.

Isäni oli 85 cm 2-vuotiaana ja 15-vuotiaana 159 cm pitkä. Kuitenkin hän kasvoi vielä armeijassakin ja hänestä tuli 182 cm:nen.

Veljestäni piti taas tulla 198 cm:nen. Nörttäili koko murrosiän (yökaudet läpeensä valo päällä, kasvuhormonia ei erity kuin pimeässä), joten jäi 188 cmiin.

Eli kasvukäyrät todellakin epävarmoja.

Vierailija

Heittoa on ollut 8 - 14 senttiä. Yhden tyttömme ennuste oli vielä ala-ateella 172, mutta tytön menkat alkoi jo 11-vuotiaana, 155-senttisenä, eikä hän sen jälkeen kasvanut enää kuin 3 cm.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Eikö vanhan kansan nyrkkisääntö ole että aikuisena on 2 kertaa sen mitä 2-vuotiaana.

Olin itse 2v 85cm pitkä => pitäisi olla sitten 170cm, mutta 163cm pitkä olen

Mies oli 2v 83cm pitkä => 2* pituus on 166cm, pituutta on kuitenkin 172cm

Ja näillä em pituuksilla on mielestäni tosi suuri ero.

Vierailija

Mun veljestä piti tulla noin 155-senttinen, on kuitenkin 175cm. Mun ennuste taas lupasi huimaa 192cm pituutta, mutta varsi on jäänyt 168 senttiin. :)

Veli on 5cm lyhempi kuin isä, minä saman verran lyhempi kuin äiti. Varmaan totuudenmukaisempaa katsella vanhempien pituuksia kuin just sitä 2-vuotismittaa.

Vierailija

mutta hoitaja näytti koneelta sen käyrän ja mihin se näyttäisi olevan menossa.

Eikö vanhan kansan nyrkkisääntö ole että aikuisena on 2 kertaa sen mitä 2-vuotiaana.

Vierailija

mutta meidän pojalle ei sanottu sitä, joten kun menin äitiysneuvolaan seuraavalla viikolla kysyin ja täti katsoi sitten. Ennusteen mukaan tulee pitkä mies, 186cm :) nyt kaksivuotiaana 91cm

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat