Paljonko luokanopettajan ylitunneista maksetaan?

Vierailija

Olen menossa ensimmäiseen luokanopettajan virkaani ja rehtori kysyi montako tuntia haluaisin. Auttaisetteko kokeneemmat opettajat minä verran minun kannattaisi vastata, jos kerran saa valita.

Kommentit (13)

Vierailija

Kaikenlaiset palaverit luokka-asteittain, vanhempien kanssa, yhteistyökumppaneiden kanssa ym.

Ja sitä paitsi, suksi suohon, sillä minä teen ainakin 50h viikossa työtä tämän surkean palkkani eteen, eikä sekään aina riitä!

Vierailija

jolla ylituntikorvaus lasketaan. Tuntikorvaus riippuu siis peruspalkastasi ja tuntimäärästäsi.

Tuntikorvauksen saat kertomalla peruspalkkasi luvulla 0,83 (1 kalleusluokka) tai luvulla 0,85 (2 kalleusluokka) ja jakamalla tämän summan tuntimäärälläsi.

Itse ainakin toivon saavani ylitunteja, koska kyllähän ne nostavat mukavasti lopullista palkkasummaa. Toki tuntimäärän lisääntyessä kasvaa myös työmäärä ja mahdollisesti myös veroprosentti.

Vierailija

ajattelin, että normaalissakin tuntimäärässä on kyllä ihan tarpeeksi valmisteluja kokemattomalle. Mitä luokkaa olet menossa opettamaan? Olisiko lisätunnit oman luokan normaaleja tunteja vai uuden oppilasryhmän ehkäpä sivuaineesi tms. tunteja? koetko ne helpoiksi valmisteluineen...

mieti sitä ennenkuin vastaat. 24 tuntiakin on jo hyvin, ja pari tuntia lisää tekee siihen kivan lisän.

Vierailija

Kuulostaa aika pieneltä summalta. Suunnittelua on kuitenkin 3-4 viikkotuntiin tehtävä aika paljon ja eihän tuosta jää viikkoa kohden palkkaa paljon mitään.

Vierailija

12 tuntia per viikko jää vielä aikaa valmistella eli yli 2h per päivä. MOniko ope todella ala-asteella käyttää yli 2h joka päivä valmistelemiseen??? Ja lisiähän tuntuu tulevan aika ruhtinaallisesti, herranen aika.

Vierailija

Nettona saan noin 1800e, sisältäen myös ensimmäisen ikälisän ja alkuopetuslisän (mikä poistui juuri).

T: luokanopettaja

ps. Pakollinen kokous 2h/vk joka viikko, keskustelut yhteistyötahojen mm. erityisopettajan, kuraattorin jne. kanssa noin 1h/vk. Vanhempiin saisi aikaa kulumaan ihan tolkuttomasti, rajaan sitä hieman. Työaikani suunnitteluineen on noin 40h viikossa.

Vierailija

Sillä ihan peruspalkalla nimittäin on toimeentulo aika kitkuttamista. Kyllä ne ylitunnit tosiaankin nostaa palkaa mukavasti.

Ja varmasti niitä tunteja toivotaan sen mukaan, mikä tuntuu vielä mukavalta määrältä tehdä. Ja sen mikä itselle on hyvä märää tietää vain kokeilemalla.

Sinuna tekisin kuitenkin niin, että toivot rehtorilta muutamaa ylituntia, vaikkapa n. 2 - 4. Saat vähän lisäpalkkaa, mutta et vielä huku töihin kuitenkaan. Sillä ekana vuotenasi sinulla on varmasti työlästä ilman yletöntä tuntimäärää.

Itse olen huomannut, että minulle sopiva kompromissi työmäärän ja palkan suhteen on se, että teen noin kuusi ylituntia. Mutta tämä on tosiaan aivan henkilökohtaista. Meidänkin koulussa joillain oli vain minimituntimäärä ja jollain jopa 15 ylituntia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat