Miten rankaisisit 3-vuotiasta, joka tahallaan heitti pikkusiskonsa (alle puolivuotias vauva) päälle hiekkaa?

Vierailija

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

3-vuotias on aika pieni vielä, puhuminen on hyvä keino vaikuttaa. Jos ei auta, lähdetään tilanteesta pois, mutta edelleen puhutaan lapselle eikä esim. pistetä yksin huoneesen itkemään

Vierailija

Jäähyllä yleensä tyttö itkee ja alkaa sanoa " noni, rauhoituin" tms. ja sen jälkeen istutaan vielä sylikkäin, halitaan, ja selitän mitä teki väärin ja miksei niin saa tehdä.

Vierailija

jos minä laittaisin lapsen jäähylle ja sitten seliteltäisiin ja sitten halittaisiin ja pyydeltäisi anteeksi ja vieläkin halittaisiin, niin meidän kaksi muuta lasta olisivat saaneet jo hirvittävästi tehtyä kaikkea jännää sillä aikaa.

Se on kielto, hiekkaa ei heitetä, muuten lähdetään pois ja toisesta kerrasta lähdetään. Seuraavalla ulkoilukerralla palautetaan mieleen, että miten siitä käy, jos heittää hiekkaa.

Vierailija

Miten näitä aloituksia aina vaan tulee?

Ettekö te todellakaan tajua, että tuollainen käytös on vain ja ainoastaan huomion kaipuuta. Puolivuotias todellakin vie huomion ja 3-vuotias kokee asemansa uhatuksi.

Ja häntäkö pitäisi vielä rangaista??

Vierailija

miten pahalta se tuntui ja että hän toivoo todella että se ei toistuisi. Ihan yhtä tehokasta kuin että häipyisi ja jättäisi yksin huoneeseen vaikka itkemään. Näin itse ajattelen ja näin kasvatan lapsiani

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

mulle ei ole elämässä mikään kerrasta poikki

Tai jos sun lapsi juoksee autotielle, niin sinä torut ja toivot, että lapsi sitten muistaa.

Mun lapsella on aivot, jota se osaa käyttää, kun sille selittää asiat ja niiden seuraamukset

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat