Onko normaalia, että esikoista odottaessa pelkää, että epäonnistuu äitinä?

Vierailija

Odotan esikoista, ja pelottaa, että minusta tulee huono äiti. Mitään järkevää syytä tähän pelkoon en keksi. Pelottaa vaan, etten osaa kasvattaa lasta. Johtuuko se pelko siitä, että tuntuu kuin hyppäisi johonkin tuntemattomaan? En ole oikeastaan koskaan edes hoitanut toisten vauvoja tai pikkulapsia.

Kommentit (9)

Vierailija

Pelkäsin ihan kamalasti.. ja välillä tulee vieläkin noita fiiliksiä. Lapsia on nyt 2 tyttöä ja kolmas lapsi tulossa. Nyt mietin miten osaan hoitaa poikavauvaa, jos se on poika kun en ole ikinä vaihtanut poikavauvoille vaippoja.. :) hih. Normaalia on, tottakai kaikkea miettii..

Vierailija

Ihan luonnollinen pelko ja varmaan jokaiselle tuttu.

Itsekin pohdin samoja esikoista odottaessani.

Nyt käytännössä uhmakkaan 3-vuotiaan kanssa huomaan, että en todellakaan osaa olla se täydellinen äiti. Se on vain pakko hyväksyä ja yrittää tehdä parhaansa.

Vierailija

Mulla oli samoja tunteita, ei nyt ihan paniikiksi asti, mut niin sitä vaan selviää kun se äitiys sitten koittaa!! Eihän sitä etukäteen voikaan tietää millainen äiti on. Mutta etköhän sinä ihan hyvä äiti ole kunhan vauvasi rinnallesi saat... Se on ehkä jossain sisälläsi lymyämässä se äiti-sinä, kyllä se sieltä putkahtaa esille kun sen aika on. Ole rauhassa ja nauti raskaudestasi!

Vierailija

ja itsestäni tuntuu etten vieläkään osaa olla hyvä äiti vaikka lapsi on jo 1,5v. Ja vaikka olen lapsia paljon hoitanut ennen omaani niin ihan avuton olo oli alkuunsa:) Pelkäsin vaihtaa vaippaakin kun pelkäsin että vauva menee rikki tai jotain:))

Vierailija

On ap normaalia. Kuuluu vanhemmuuteen kasvamiseen. Onhan sitä uuden edessä epävarma ja pelottaakin välillä. Mulla myös ajoittain noita mietteitä tässä vauvaa odotellessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat