Voi ei. Keskenmeno tulossa :(

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pelko heräsi jo kun viime viikonlopun väsymys ja etova olo alkoivat pikku hiljaa kadota. Tänään alkoi sitten vatsakipu ja verenvuoto. Olen maannut sängyssä ja äsken kun kävin vessassa niin verta ei enää niin tullutkaan. Mutta maha on vielä kipeä. Elättelen tässä vielä toiveita ettei Menisikään kesken mutta turha kai se on kun näin kipeä olen :( sairaslomaa pitää hakea joten jäi se on soitettava lääkäriin. Viikko 6 on menossa

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Elikkäs mun km alkoi siten että ensin oli kaksi päivää tuhrua (jonka takia yleensäkin tein raskaustestin koska yleensä menkat alkaa suoraan " kunnon" vuodolla. Testi oli positiivinen ja sen testin tekemisen jälkeen vuoto runsastui oikein kunnolla. Vuoto oli niin runsasta että kuukautissuoja piti vaihtaa vartin välein. Sitä kesti sen muutaman tunnin ja sitten se alkoi vähenemään. Koko ajan siitä asti kun vuoto kunnolla alkoi, oli mukana hyytymiä. Viikkoja oli tuolloin joku 5 kasassa. Pahoja kipuja ei ollut ollenkaan, vähän voimakkaammilta menkkakivuilta tuntuivat.

Toivon todella että sinulla menisi kaikki hyvin! Voimia niin sinulle kuin pikkuisellekin!

Suan

12+3

Vierailija

Hienoa soffala! Niin kauan kuin mitään ei toisin todisteta, kaikki on hyvin! Peukutan niin paljon kuin pystyn!!!!!

Levähtele nyt!

Omppis, halauksin

Vierailija

koeta jaksella... vuotoa on aika monilla ihan alussa, ja mulla oli viime ja sitä edellisellä viikolla koviakin alavatsakipuja. olisiko kohdun muutoksista johtuneet kuitenkin, koska raskaana vielä tukevasti ollaan. kerro sitten, miten kävi.

Vierailija

Siis että näkyi sikiö vaikkei vielä sykettä ainakaan. Pidetään peukkuja!

Mulle tuli toisessa raskaudessa rv 11 yhtäkkinen menkkoja muistuttava verenvuoto, joka kuitenkin väheni parissa tunnissa tiputteluksi. Neuvolassa kuului lopulta 10 min etsinnän jälkeen sydänäänet, ja äitipolilla ultrasssa selvisi että kohdussa oli iso hematooma eli hyytymä, kuin mustelma kohdussa. Istukka oli hieman rispaantunut reunastaan mahdollisesti jonkun ponnistelun seurauksena.

Verenvuoto loppui lopulta, hyytymä oli pienentynyt jo np-ultrassa rv 13 ja rakenneultrassa rv 20 sitä tuskin näkyi. Nyt poikamme on jo 9 kk. =)

Vierailija

Kävin kurkkaamassa odotuspuolen juttuja ja tämä osui silmiini.

Pidän myös sormet ja varpaat pystyssä, että tarina saisi onnellisen lopun.

Jaksamista ja halauksia!

Meriutu

Vierailija

Itselläni oli helmikuussa keskenmeno. Viikolla 11+3 alkoi verenvuoto, sain samantien ajan yksityiselle ultraan. Selvisi että mennyt kesken jo n. viikolla 6/7.

Nyt olen uudelleen raskaana(5+?) ja koko ajan on pelkään uutta keskenmenoa.

Tuntuu kyllä siltä että julkisella puolella joutuu odottelemaan tutkimuksia, mikä on tosi raskasta tollaisessa tilanteessa. Päiväkin tuntuu viikolta. Itse muistan kun sain tuon ultra ajan kahden tunnin päähän ja olin aivan rikki jo senkin ajan.

Voimia!

Vierailija

Täältäkin lohdutuksen sananen Soffala. Mulla oli kun neljättä lastamme odotin niin viikoilla 8 ja uudestaan viikol 12 semmoista vuotoa et lorisi pönttöön kuin olisin pissalla istunut. Viikolla 8 se alkoi yhtäkkiä kun nousin sohvalta niin tunsin kuinka jalkoja pitkin alkoi valumaan ja sit pöntöllä lorisi. Menimme päivystykseen jossa ultrattiin ja kaikki ok. Hyytymä oli minullakin siellä nähtävissä, mutta vauvalla näytti olevan kaikki hyvin. No siitä sitten ruskeaa tuhrua tuli viikon verran ja sit kaikki hyvin.

Kunnes rv12 sama homma uudestaan ja taas päivystykseen. Kaikki taas ok, mutta syytä ei kukaan osannut sanoa mistä se kamala vuoto johtui. Enkä tiedä sitä vielä tänä päivänäkään mutta kaikki sujui todella hyvin ja tuossahan tuo kohta 3 vuotias hääräilee. Niin ja silloin oli samalla menkkamaista kipua alavatsassa.

Niin että älä vielä ihmeessä " luovuta" . Toivotaan että sinullakin olisi tämmöistä ohimenevää vuotoa vain. Tiedän kyllä kuinka se mietityttää, mutta tsemppiä ja muista levätä ; )

-Minni rv19+6 +viisikko

Vierailija

Kiitos kaikille kirjottaneille. On hyvä lukea miten muilla nämä jutut on menny. En viitsinyt tätä juttua alunperinkään kirjoittaa keskenmeno puolelle koska en voinut tietää onko edes keskenmeno. Onneksi ei ollut ainakaan vielä!

Merihevonen74, minulla myös sitä runsasta punaista vuotoa tuli noin parin tunnin ajan. Lorisi oikein pönttöön... Nyt tulee enää ruskeaa tuhrua jota lääkärin mukaan tulee vielä monta päivää sen hyytymän takia. Ihanaa että sinulla meni noin hyvin, sydänäänet kuuluu jne! Tokihan noilla viikoillakin vielä riskejä on, mutta ainakin on sinnikäs kaveri kun sellaisesta verenvuodosta selvisi :) Lisää onnellisia tarinoita haluaisin kuulla. Kirjoitelkaa rohkeasti!

Vierailija

Moikka,

mulle kävi taas näin, että vkolla 8 alkoi yhtä äkkiä aivan kamala vuoto, siis side piti tosiaan vaihtaa n.15 min. välein. Vuotoa kesti n. pari tuntia ja olin jo lähdössä sairaalaan, kun tuli sitten ( ilmeisesti) sikiö ulos. Vuoto lakkasi melkein heti ja jatkui loppuillan ja seuraavan päivän vain pienenä tuhru-vuotona. Jotenkin jäi noin nopea keskenmeno vähän vaivaamaan ( ollut aiemminkin k-meno) ja meninkin heti seuraavana arkipäivänä sairaalan päivystykseen, jossa lääkäri totesi että kyllä täällä on aivan viikkoihin sopivankokoinen sikiö ja sydänäänetkin näkyivät. Arvaili, että oli ollut kaksosraskaus josta toinen oli mennyt kesken. Nyt viikkoja 10+1 ja kyllä todellakin jännittää, että kuinka tässä käy ( onko muilla tällaisesta kokemuksia?).

Ei muuta kuin tsemppiä sulle aivan mahdottomasti!!!!

Terkuin,

Meriheppa

Vierailija

Onko lääkäri sitten mitään selitystä keksinyt vuodolle? Pidän peukut pystyssä että kaikki menee sinulla hyvin! Minulla ei enää vuotoa ole ollut. Yritän nyt uskotella itselleni että ei tuo ainakaan keskenmeno vielä ollut kun vain muutaman tunnin ajan sitä verta tuli. Mutta maha on kipeä. Pelkään että saattaa olla kohdun ulkoinen. Miksi ne samperin eivät heti vaan voineet kattoa sillä ultralla! Nyt joutuu kärsiä maanantaihin asti.

Vierailija

Itse pelkään että samoilla linjoilla ollaan menossa:(alavatsassa kramppaa viiltävästi raskausoireet kadonneet mutta vuotoa ei vielä onneksi ole tullut ,odotellaan siis neuvolaa joka vasta 2 viikon päästä...mulla vasta rv 6+5

Vierailija

Jos muilla on ollut kipua ja vuotoa alkuraskaudessa niin voisitte kirjoittaa miten siinä kävi. Jatkuiko raskaus normaalisti, kauanko verta tuli jne? Olen ihan hermona ja itkettää vaan :( kyllä tiesin että riski saada keskenmeno on suuri alussa. Mutta niin vaan sitä ajatukset ja unelmat aina lähtee heti laukkaamaan Kun plussan testissä saa. Joten kyllä se keskenmeno aina menetys on sama miten aikaisessa vaiheessa se tapahtuu

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat