Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa rasvoittuvaan tukkaan?

Vierailija

JOku suositteli joskus Sebocontrol samppoota. Mutta ei ainakaan mulla tehonnut. Onko kukaan löytänyt enää kuivapesusampoita? Pitäis pestä nykyään tukka aamulla ja illalla. Rasvottuu niin nopeasti.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

tukka iltaisinkin. Ei mikään ihme että rasvoittuu niin nopeasti. Olet kierteessä sen pesemisen kanssa.

Sinun ei auta muu kuin vähentää pesukertoja. Mikään shampoo ei auta. Voit toki käyttää rasvaisille hiuksille tarkoitettuja shampoita, mutta ainoa mikä auttaa on pesukertojen vähentäminen.

Suosittelen että alat pesemään hiukset joka toinen päivä. Muuten sinulla ei ole keski-iässä tukkaa paljon mitään jäljellä.

Vierailija

Vähitellen, peset ensin kerran päivässä, sitten joka toinen päivä. Itse olen myös vähentänyt shampoon määrää niin että pesen ihan vaan tipalla shampoota. Tarkoitus olisi harventaa pesukerrat lopulta pariin kertaan viikossa.

Hiukset näyttää ja tuntuu kyllä ihan hirveän ällöttäviltä siinä vaiheessa kun niitä totuttaa. Mä en onneksi käy töissä ja opiskellessa ei ole mitään tiukkaa pukukoodia, joten hiukset vaan kiinni ja joku leveä panta tai huivi päälle.

Vierailija

Linna Shampoo tai pirkan tai dailyn oma Shampoo. Joskus mitä hoitavampi sen enempi lisää rasvaisuutta. Tukkii hiuksesta ja päänahasta ilmastoinnin..

Vierailija

Luin netistä yhden tyypin päiväkirjaa jossa (oli myös kuvia mukana) kokeli tätä uutta systeemiä miten ei pestä hiuksia shampoolla lainkaan. Mietin itse jos lähtis joku kerta (vaikka lomalla) sitä kokeileen.

Vierailija

Pesin aiemmin myös lähes joka päivä, joskus jopa pari kertaa päivässä. Nyt pesen joka toinen päivä. Jos toisena päivänä hiukset näyttää rasvaisemmilta, laitan ne jotenkin kiinni päälaelta. (ei ole pitkät hiukset)

Ostin taannoin apteekista Ducray Sabal- nimistä shampoota, joka on nimenomaan rasvoittuville hiuksille. Se tepsi kyllä, mutta vei hiuksia mennessään. Oli liian tujua minun hiuksille.

Kampaajalta sain joskus vinkin pestä hiukset roikottaen päätä eteenpäin ei taaksepäin. Syystä että hiukset on märkinä kuin hanhen selkä. Luulen peseväni hyvin ne, mutta todellisuudessa pesenkin vain päällihiukset ja alimmat jäävät likaisiksi ja sitten jos sen jälkeen menen nukkumaan ja nukkuessa hikoilen pään kautta kuten kaikki todellisuudessa tekevät, hiukset rasvoittuvat paljon nopeammin. Tämä pesutavan vaihtaminen on auttanut minulla sitten sen verran, ettei ihan joka päivä ole pakko pestä. Samoin kampaaja neuvoi että shampoidessa hieroisin päänahkaa oikein kunnolla ja huuhdellessa+hoitoainetta käyttäessä en enää hieroisi ollenkaan, katsoisin vain että kaikki aineet tulee pois. Lisäksi kannattaa shampoidessa käyttää lämmintä vettä ja huuhdellessa viileätä vettä (supistaa ihohuokosia päänahassa).

Kiinnittäisin sinuna myös huomiota shampoo-merkkeihin. Älä osta mitään mikä sisältää silikonia, ne rasvoittavat entisestään. Suosittelen lämpimästi jotain herkkäihoisten shampoota, koska ne yleensä soveltuvat parhaiten usein toistuvaan pesuun. Näin ei hiukset ala lähteä päästä. Ja vaikka kärsit tästä samasta ongelmasta kuin minä, muista käyttää myös hoitoainetta, mutta älä hiero sitä päänahkaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat