Onko sinulla tuttavapiirissäsi äitiä (tai isää), joka jättää aina lastensa vahtimisen sinulle?

Vierailija

Minulla on yksi tällainen kamu. Aina kun ollaan jossain yhdessä: kaupassa, kaupungilla, kerhossa tai kyläilemässä jonkun kolmannen osapuolen luona, niin minä vahdin omia lapsiani sekä hänen lastaan (3v).

Olen miettinyt, että pitäisikö alkaa vähentämään liikkumista heidän kanssaan tällaisissa paikoissa, jossa vastuu siirtyy aina minulle vai olisiko reilua sanoa ystävälle tästä asiasta?

Olen nimittäin aina todella pahalla tuulella oltuani heidän kanssaan.

Jos joku ihmettelee, niin tällaisen esimerkin voisin heittää: kun ollaan kaupassa, niin minun lapseni ovat toinen kärryssä ja toinen pitää kiinni. Tämä kaverin lapsi juoksee meidän vieressä ja lähtee kuljettamaan purkkeja ja purnukoita. Jotenkin koen vastuukseni kieltää häntä lähtemästä kuljettamaan näitä purnukoita pitkin kauppaa, koska hänen äitinsä on kaupan toisessa päässä ja hänen lapsensa minun kanssani.

Kommentit (6)

Vierailija

Kaverini kun tuntuu niin hyvin klaaraavan, ja hoitaa homman paremmin kuin itse hoitaisin ;) Esim. museossa osasi niin ilmeikkäästi innostaa lapsia teosten tutkiskeluun, että itse vetäydyin taka-alalle pienemmän lapseni kanssa ja jätin isommat " hänen kontolleen" ...

Vierailija

niin hänen ikätoverinsa eräästä perheestä jäivät kahvipöydässä, leikkipuistossa ja kaupungilla aina muiden vahdittaviksi. Äiti sai istua rauhassa sohvalla tai kävellä yksikseen...

Oli tosi raivostuttavaa! Nykyään, kun lapset ovat jo yli 10 vuotiaita ongelma on poistunut.

Vierailija

meillä sama juttu pihalla. aina on jompi kumpi pihalla lapsen kanssa, joten naapuri " voi" lähteä sisälle heti kun tullaan ulos, koska heidän lapsensa jää meidän vahdittavaksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat