Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hankitte lapsia, jos talous ei ole kunnossa?

Vierailija

Jos ei ole varaa omistusasuntoon ja ei ole työpaikkaa, ei pitäisi olla mitään asiaa lapsentekoon. Loppuisi ainainen valitus lapsiperheiden köyhyydestä....

Kommentit (11)

Vierailija

Arvatkaa kelle se vakisoppari lankesi, kun mulla on jo ne kaksi standardilasta tehtynä? n. 30-vuotiaat työkaverit vaan kärvistelee ja odottelee sitä sopimusta, jotta voisivat alkaa hankkia niitä lapsia...

T: Äiti 29-v lapset 4 ja 2.

Niin ja siis köyhiä olimme kun lapset syntyivät, nyt vähintään keskituloisia.

Vierailija

minun tapauksessani, kun tulot tuplaantuivat siirtyessäni minimiäitiyspäivärahasta kotihoidontuelle, ei olisi tullut mieleenikään sanoa, että taloudellisista syistä joudun laittamaan lapsen hoitoon!

Eli kun on jo valmiiksi köyhä, ei lapsen kotihoitokaan tunnu köyhäilyltä.

Vierailija

En minä hanki lapsia. Olen saanut kaksi lasta. Molemmat varattomana opiskelijana. Täytyy sanoa, että en vaihtaisi lapsiani omistusasuntoon tai vakituiseen työpaikkaan. Olen iloinen, että nyt 33-vuotiaana minulla on kaksi lasta.

Oletko miettinyt miksi lapsiperheet ovat köyhiä? Kun naisen hedelmällisessä iässä pitäisi vielä tehdä uraa ja kerätä mammonaa. Mammonaa voi kerätä loppuikänsä, mutta hedelmällinen ikä on rajallinen.

Minusta voisi miettiä sitä miksi omaisuus kertyy ihmisille, jotka sitä eivät enää juuri tarvitse (keski-ikäisille ja sitä vanhemmille, joiden lapset pärjäävät jo omillaan). Mun mielestä esim. päivähoidon tulisi olla maksutonta. Onhan esikoulu ja koulukin maksuttomia. Silloin, kun lapsiperheellä on kaikista tiukin talous muutenkin, tulee vielä päälle satoja euroja päivähoitomaksuja.

Vierailija

että matalammin koulutetut isät viettävät keskimäärin enemmän aikaa lastensa kanssa kuin korkeasti koulutetut. Ja sama taitaa olla äitienkin kohdalla.

Vierailija

ja avioliittonsa on aivan riman alta (Teemun pettämiset). Ja täällä vielä ihastellaan ko. pariskuntaa.

Ja isukin arvot Ferrareineen ym. ovat nekin aivan riman alta...

Vierailija

missä valittaisiin vain perimältään parhaimmat yksilöt jatkamaan sukua.

Ei sinulla ole oikeutta arvostella muiden elämää. Elä omaasi ja jätä heidät rauhaan sosiaalisuuden nimissä.

Vierailija

muuten, olisit ollut varmasti erittäin suosittu Englannissa hieman aiemmilla vuosisadoilla ajatuksinesi. Eli vain rikkailla on oikeus lisääntyä. Eräs keinohan köyhien, heikkojen, tyhmien ja vammaisten lasten karsimiseen olisi pakkosterilisaatio, jota ehdotettiin sosiaalipoliittisena ratkaisuna köyhälistön lisääntymiseen.

Vierailija

mutta lasten synnyttyä ollaan köyhdytty huomattavasti. Pitkät hoitovapaat tulevat tosi kalliiksi ja asunnonkin pitää olla isompi. Ja lapsiin menee melkoisesti rahaa. Eli ei se omistusasunto ja vakityö takaa sitä, että ei olisi köyhiä lapsiperheitä.

Uusimmat

Suosituimmat