Meditoinnista/rentoutumisesta tietävät - mitä tapahtui?!

Vierailija

Tein tossa aamulla sellasta normaalia rentoutumistekniikkaa. Sellasta, jossa käydään mielessä läpi yksitellen ruumiinosia ja sitä, kuinka ne rentoutuu ja muuttuu painaviksi jne. Ja sitten kun olin rentona, kuvittelin mielessäni rappuset alaspäin, joita alas kulkemalla joka askeleella pitäisi rentoutua entisestään ja olla tietoisempi itsestään ja kauempana ympäristön häiriötekijöistä.

Kaikki meni hyvin, kunnes olin mielessäni siellä rappusten pohjalla (josta olisi sitten tarkotus kulkea takaisin "ylös" normaaliin olotilaan). Mielessä jotenkin kaikki yhtäkkiä pimeni, ja samalla iski alaselkään ja lantiolle ihan helvetillinen kipu, niinkuin oisi kuuma rauta isketty läpi kropan. Panikoin, avasin silmät, ja kaikki oli ihan sumusta ja aaltoilevaa ja epäselvää. En pystynyt liikauttamaan lihastakaan! Makasin sitten siinä niinkuin halvaantuneena paniikissa ja kivussa lattialla pienen ikuisuuden! Ihan kauheaa!

Kun sain itteni jotenkin ylös kaikki tuntui ja näytti ihan epätodelliselta, ja sitten alkoi itkettää ja oksettaa ihan kamalasti. Pari tuntia melkein meni, ennen kuin olo palautui normaaliksi...

Mitäs tää nyt oli? Joku fysiologinen juttu, vai mitä? Uskaltaako enää tehdä koko hommaa toistamiseen...?

Kommentit (4)

Vierailija

Hengittelin rauhassa ja hitaasti vatsaan, tekniikalla, jonka opettelin nuorena, itseasiassa avuksi hyperventilaatiokohtauksiin.

Olenkohan mä sitten henkisesti epävakaa... hui. Harmillista. Koska etsin meditoinnista nimenomaan apua sellaiseen epämääräiseen jännittyneeseen ja stressaantuneeseen oloon.

Vierailija

suositella jos on henkisesti epävakaa. en halua pelotella tms., mutta eräs tuttu joutui mielisairaalaan innostuttuaan meditoinnista. Hänellä kyllä hieman viirasi muutenkin, ei siis meditointi tuota pelkästään aiheuta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat