Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä etunimestä AUNE? Ensin se oli minusta hyvä vitsi, nyt aloin ajatella sitä ihan oikeasti.

Vierailija

Se on harvinainen, lyhyt ja helppo sanoa. Kuulostaa vanhan tädin nimeltä, mutta niin on Aadat ja Iidatkin.

Jatkoksi tulisi joku perinteisempi nimi, kuten Johanna, Katariina tai Helena. Saa ehdottaakin!

Kommentit (14)

Vierailija

Mun mummo oli Aune ja että mä vihasin tuota muoria. Mä olin lapsenlapsista nuorempi (toiseksi nuorin serkkuksista on mun 9 vuotta vanhempi sisko) ja mä olin aina vähempi arvoinen. Olkoot kyse sitten joulalahja rahoista, kun muut saivat 150-200 markkaa, mä sain 0-20 markkaa, tai sitten rippilahjoista; muut saivat lahjaksi kellon, mä sain kämäsen ranneketjun, joka meni heti poikki ym.

Vierailija

siitä onneksi voi vetää johtopäätöstä onko NIMI kiva vai ei.

Vierailija:

Lainaus:

Mun mummo oli Aune ja että mä vihasin tuota muoria. Mä olin lapsenlapsista nuorempi (toiseksi nuorin serkkuksista on mun 9 vuotta vanhempi sisko) ja mä olin aina vähempi arvoinen. Olkoot kyse sitten joulalahja rahoista, kun muut saivat 150-200 markkaa, mä sain 0-20 markkaa, tai sitten rippilahjoista; muut saivat lahjaksi kellon, mä sain kämäsen ranneketjun, joka meni heti poikki ym.

Vierailija

kyllä mullakin ensin tuli mieleen kansakoulunopettajatyyppi, mutta nykyisin tunnen pari alle kouluikäistä Aunea joten olen päässyt kammosta eroon :-)

Vierailija

Oli mun mummon nimi. :) Mummonimet on tosiaan alkaneet tulla muotiin, että mikä ettei. Kyllä ne viehättää mun korvaani, omilla pojillanikin on " pappanimet" . :)))

Vierailija

Vanhoillislestadiolainen akka, joka kohteli meitä ei-vl:a alimpana pohjasakkana. Pelkkä nimen kuuleminenkin saa aikaa puistatusta, toivottavasti ei tarvi koskaan enää nähdä koko otusta.

Vaikea suhtautua neutraalisti pelkkään nimeen :)

Uusimmat

Suosituimmat