Pystyyko junan rahtikuljetukseen laittaa tavaraa,vaikei itse matkusta junassa,ja vastaanottaja ottaa vastaan toisessa paassa?

Vierailija

Kommentit (2)

Vierailija

VR Matkatavarapalvelut itsepalveluna

Matkatavaroiden kuljetus junissa tapahtuu itsepalveluna. Tilaa vievien tai painavien matkatavaroiden kuljettaminen on mahdollista päivä- ja yöpikajunissa sekä joissakin taajamajunissa erillisissä matkatavaraosastoissa. Nämä junat on merkitty aikatauluissa matkalaukun kuvalla. Tavaroiden siirtoa varten matkustajien käytössä on asema-alueella eri pisteissä matkatavarakärryjä.

InterCity- ja Pendolino -junissa matkatavaroita voi kuljettaa niille varatuissa lokeroissa junien eteistiloissa. Polkupyörän kuljetus on mahdollista myös InterCity-junissa, mutta pyöräpaikka on tuolloin varattava aina etukäteen. Katso tarkemmin alla olevat ohjeet pyörien kuljettamisesta.

Isojen matkatavaroiden kuljettaminen pika- ja yöjunissa

Isoja matkatavaroita ja lastenvaunuja kuljetettaessa asiakas tuo itse tavaransa matkatavaraa kuljettavan junan konduktöörille konduktööriosastoon ja noutaa ne sieltä määräasemalla. Junanvaihdon yhteydessä asiakkaan on itse siirrettävä matkatavaransa toiseen junaan.

Isojen matkatavaroiden kuljettamisesta erillisessä matkatavaravaunussa peritään matkatavaran kuljetusmaksu. Sen voi maksaa VR asemien lipunmyynnissä lipun oston yhteydessä tai junan konduktöörille.

Matkatavaroiden kuljetusmaksut:

Matkatavara 1. hintaryhmä

(esim. matkalaukku tai kassi), 20 kg:aan asti 5 euroa

Matkatavara 2. hintaryhmä

(kookkaat matkatavarat) 10 euroa

Ellei matkatavaraa noudeta määräasemalla se viedään junan pääteasemalle. VR Osakeyhtiöllä on oikeus myydä hakematta jätetty matkatavara 3 kuukauden kuluttua (laki elinkeinoharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat