Laskeutunut ja kiinnittynyt..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei! Minua kiinnostaisi tietää kuinka nopeasti synnytys on lähtenyt käyntiin kun vauva on todettu laskeutuneen ja kiinnittyneen? Itselläni vauva on molempia ollut jo puolitoista viikkoa ja neuvolatäti sanoi että keskimäärin menisi kaksi viikkoa kun syntyy :o Haluaisin kuulla teidän muiden kokemuksia! Edellisessä raskaudessa poika laskeutui ja kiinnittyi vasta ennenkuin syntyi, joten siksi tämä on minulle aivan uusi tilanne..

Mahaa välillä kiristelee ja ehkä pari lievää menkkamasta kipuakin havaittu mutta muuten ei kyllä mitään.. Eihän tässä tosin vielä mikään kiirus olekaan, nyt rv 37...

Kiitos vastauksista!

Kommentit (5)

Vierailija

monta viikkoa ennen syntymää. Itselläni viikkoja 31 ja vauva jo tosi matalalla, mutta pää ei ole kiinnittynyt.

Monesti voi käydä myös niin ettei vauva kiinnity ollenkaan, eli pää ei paina kohdunsuuhun jolloin joudutaan tekemään sektio. Vauva ei siis voi " lähteä tulemaan ylhäältä" . Vauvan pään on pakko kiinnittyä ja laskeutua kohdunsuulle asti ennen kuin voi yleensä alkaa ponnistamaan.

Vierailija

kiinnittyivät viikolla 32 tai jo ennemmin. Lääkärit, kätilöt ja neuvolath:t ihmettelivät miten pystyn kävelemään ja olemaan, kun vauvan pää tuntuu heti ensimmäisenä sisätutkimuksessä. Se tuntui myös kun itse kokeili. Oma olo oli ihan normaali, eli sisäkudokset kyllä joustivat. Kummatkin lapset syntyivät vasta 40+ ja 42 eli ei tosiaankaan tarkoita että kahden viikon sisällä syntyisi.

Nyt odotan kolmatta rv 30, vielä ei pää ole kiinnittynyt mutta on kuitenkin nätisti pää alaspäin ja masu aika alhaalla.

t. DorisDay

Vierailija

Kaksi lasta olen synnyttänyt ja kolmatta viime metreillä odotan. Jokin rakenteellinen juttu kai on, että kaikki kolme vauvaa ovat olleet ylhäällä ratsastavaa tyyppiä, siis kasvaneet aivan hirveän ylhäällä vatsalla ja sf-mitatkin olleet sen mukaisesti huimia. Kaksi ekaa eivät laskeutuneet tai kiinnittyneet oikeastaan ollenkaan ennenkuin sitten synnytyksessä. Ponnistelin ekaa yli tunnin, kun niin korkealta lähti tulemaan, toinen oli 20minuutin ponnistuksilla maailmassa ja muutoinkin nopeampi synnytys.

Vähän tuli sepustusta kysymyksesi vierestä, mutta pointti taisi olla lähinnä se, ettei laskeutumisesta/kiinnittymisestä oikein voi kuitenkaan arvioida, milloin synnytys alkaa. Lähellä taitaa sinulla olla joka tapauksessa, kun noin hyvillä viikoilla menet! ;) Onnea loppumatkaan!

Vierailija

Kiitos paljon vastauksistanne :) Täällä edelleen ollaaan kasassa, eli se siintä kahdesta viikosta.. Ei ole supistuksistakaan juurkaan mitään tietoa! Eli ei taida vauveli ihan heti olla tulossa, tosin onhan tässä viikko vielä laskettuunaikaan.. Mutta kun olivat niin " varmoja" neuvolassa silloin että keskimäärin se pari viikkoa menisi niin sitä oli jo tavallaan niin odottavalla kannalla mutta eihän näitä voi ennustaa.. Tulee sitten kun on valmis siihen :) Odottavan aikahan on tunnetusti pitkä :D

Hyviä odotusaikoja kaikille :)

Mammukkka78 ja rv 39

Vierailija

Pakko oli tulla kommentoimaan, ku itellä on ollu nyt jo pitkään sama tilanne...

Eli odotan meille kolmatta viikoilla 38+6 mennään...tämä tapaus on ollu rv34 viikolta asti laskeutunut ja kiinnittynyt ja tässä vielä ollaan yhdessä kasassa...kovista supistusten ja kipujen olen koko kesä kärvistelly ja vauvaa piätelly ettei syntyis liian aikasin...eli menkkakivut yms ovat olleet kuviossa jo viikkoja ja terkkakin on jo ollu muutaman kerran (joka viikko) varma että en tule seuraavan viikon neuvolaan...mutta eipä näitä voi ennustaa...

Onnellista loppuraskautta jos et ole vielä synnyttänyt =)

Nani76 ja Vilperi 38+6 (la 18.8)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat